To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Drgania-sprzęgło? -
Drgania-sprzęgło?
Od pewnego czasu ( może 3 miesiące) zauważyłem, że przy pierwszym ruszaniu z 1 biegu lub bieg wsteczny tj. puszczaniu sprzęgła wyczuwalne są niewielkie drgania silnika - najbardziej wyczuwa się się to gdy ruszam bez gazu. Po kilku ruszenia z 1 biegu objaw ten zanika. Problemu z innymi biegami nie ma. Z doświadczenia to objaw pasuje mi do problemu ze sprzęgłem - tak jakby był problem albo z dociskiem lub samą tarczą sprzęgła. Zgłaszałem do ASO - oczywiście standardowa odpowiedz, że oni nic nie widzą złego. Ale gdy miałem na kilka użyczone ich serwisową 500L to ruszała bez jęknięcia i zero drgań. Spotkaliście się z takim objawem w swoich 500L lub Tipo?
Dam dla ASO jeszcze z miesiąc lub dwa i jak się nic nie zmieni to ich atakuje o wymianę sprzęgła.
-
Do sprawdzenia poduszki silnika i skrzyni, o czym wcześniej już Ci pisałem.
-
Tylko wydaje mi sie,że gdyby to poduszki to objaw byłby bardziej stały a u mnie występuje tylko do kilku pierwszych ruszeń z 1 biegu później sie uspokaja.
-
Cytat:
Napisał
Rafal79
Tylko wydaje mi sie,że gdyby to poduszki to objaw byłby bardziej stały a u mnie występuje tylko do kilku pierwszych ruszeń z 1 biegu później sie uspokaja.
Uszkodzone poduszki mogą jak najbardziej dawać tego typu objawy. W 500X wadliwa jest prawa silnika, ktorą już miałem wymienioną na gwarancji - na zimno cała buda drżała, gdy się ciut nagrzało, to się uspokajało. Warto sprawdzić poduchy :wink:
-
Prawa poduszka patrząc od przodu? sprawdzę
Ja drgań na nadwoziu nie czuje....fakt silnik na luzie widać że drga ale czy to norma czy defekt tego nie ocenie.
-
Cytat:
Napisał
Rafal79
Prawa poduszka patrząc od przodu? sprawdzę
Ja drgań na nadwoziu nie czuje....fakt silnik na luzie widać że drga ale czy to norma czy defekt tego nie ocenie.
Prawa, czyli po stronie pasażera. Jednak w Twoim przypadku chodzi o sprawdzenie poduszek skrzyni, czyli po stronie kierownicy. Tego typu silnik będzie miał wibracje, jednak przy sprawnych poduszkach praktycznie na nadwoziu nic nie czuć.
-
Zauważyłem jedną rzecz, która może wskazywać na sprzęgło.
Gdy wrzuciłem dzisiaj 4 bieg i na hamulcu ręcznym delikatnie próbowałem ruszyć- tj przypalić sprzęgło.....to później normalne ruszenie z 1 biegu odbyło sie bez żadnych drgawek .
-
Ps. Zauważyłem pewną zależność ...mianowicie po przejechaniu odcinku drogi po kostce brukowej coś się układa lub rozluźnia, że sprzęgło zaczyna pracować płynnie i miękko....zauważalnie czuć że silnik płynniej i ciszej jedzie. Na to wygląda że drgania powodują że coś puszcza i wszystko zaczyna pięknie chodzić....ale pożniej znowu dziwne usterki sprzęgła wracają
-
Podejrzewam zawieszenie silnika/ skrzyni.
-
Cytat:
Napisał
krowka1978
Podejrzewam zawieszenie silnika/ skrzyni
- jest to też słuszna koncepcja ale....oglądałem poduszki nic nie widać aby coś uszkodzone itp.z kolei jeśli po przejechaniu po kostce zaczął lepiej jechać tj. płynniej i bardziej miękko to powinno się tak utrzymać na stałe a nie do następnego dnia. Jednakże spokoju nie daje mi te poranne ruszanie i występujące drgania. Przy załączonym silniku gdy wciskam sprzęgło czuje delikatne szuranie pod stopą od sprzęgła a gdy silnik wyłączony gdy wciskam sprzęgło nic nie czuć.
-
Może po prostu silnik na zimno bardziej szarpie i dlatego wyczuwasz drgania na pedale. Zazwyczaj zanim dojdzie do temperatury pracy to silnik bardziej się telepie (przynajmniej tak było w prawie wszystkich autach jakimi dotąd jeździłem, nie wykluczając BMW).
-
Cytat:
Napisał
wkk01
Może po prostu silnik na zimno bardziej szarpie i dlatego wyczuwasz drgania na pedale
- to nie takie drgania. Jak bym uruchomił silnik i pozostawił na luzie aby sie nagrzał to pierwsze ruszanie będzie też drgało - wg mnie jest to coś od sprzęgła, docisk ....a może zapowietrzone. Jest pewna zależność w dni ciepłe i mała wilgotnością objaw prawie nie wystepuje.
-
Taka teoria...problemem może być nierówne doleganie tarczy sprzęgła do powierzchni ciernej koła zamachowego. Tarcza sprzęgła zamocowana jest osiowo przesuwnie na wielowypuście wałka wejściowego skrzyni biegów. Jeżeli tarcza nie może się swobodnie przesuwać podczas załączania sprzęgła docisk będzie ją delikatnie wyginał i wówczas okładziny nie będą równomiernie dociskane co może być odczuwalne w postaci drgań (moment jest nierównomiernie przenoszony dochodzi do uślizgów). Ten ruch osiowy tarczy na wałku jest minimalny jednak niezbędny do prawidłowego działania sprzęgła. Po kilku załączeniach sprzęgła tarcza się nagrzewa i odpuszcza i dalej sprzęgło pracuje prawidłowo aż do ostygnięcia i kolejnego zaciśnięcia korpusu tarczy na wałku. Jak przekonasz ASO do tego żeby zdjęli skrzynie niech przyjrzą się dokładnie czy tarcza nie jest czasem nierówno zużyta, czy nie ma przypaleń na docisku/kole zamachowym i czy tarcza może swobodnie przesuwać się na wałku wejściowym skrzyni biegów, czy wielowypust/wałek nie jest skorodowany, nie ma jakiś zadziorów odgniotków itp.
-
Dzięki za podpowiedz.....muszę na tą koncepcją pomyśleć. Najgorzej że ASO twierdzi że dla nich sprzęgło chodzi ok i nic nie chcą dalej robić.
-
cyt; Gdy wrzuciłem dzisiaj 4 bieg i na hamulcu ręcznym delikatnie próbowałem ruszyć- tj przypalić sprzęgło.....to później normalne ruszenie z 1 biegu odbyło sie bez żadnych drgawek .
ano właśnie -tu sedno -niestety nawet po zamontowaniu nowego zestawu sprzęgła markowego, zdarza się że ono " szarpie" przy manewrowaniu na niskich obrotach silnika - cóż błędy produkcji masowej i zlecania produkcji w ...dalekich krajach- bo taniej
czasem przechodzi wcześniej, czasem póżniej - ale zazwyczaj pomaga/ przynajmniej na jakiś czas/ - dotarcie na obrotach i na ciepło
-
Jaki wniosek??.....nowe sprzęgło? A moze stare sie dotrze?....jeżdżę juz 6 miesięcy tak i nie ma zmian na plus or minus
-
Ja bym sprawdził drążek reakcyjny zawieszenia silnika/skrzyni - tylne zawieszenie silnika/skrzyni połączone do sanek.
Będę miał na dniach wymieniane w Kropku. Objawem są silne drgania przenoszone na nadwozie podczas jazdy na wstecznym, na 1-ce jeszcze nic nie czuć. Przy zaciągniętym ręcznym i puszczaniu sprzęgła przy włączonym R słychać uderzenia. Zużyta guma przy mocowaniu do sanek zawieszenia przedniego.
-
Są eksperci którzy twierdzą że auta na f są... be ,
ale nie uwierzę żeby w aucie 6 miesięcznym był wypracowany drążek reakcyjny ukł napędowego -tzw lizak
a kolega Rafał pisze przecież, że po próbie dotarcia ustąpiło szarpanie, nie widzę powodu aby " zabieg" usprawniał działanie lizaka
jak wróci to znów trzeba go przyslizgać - jak nie pomoże to jest /chyba ?/ gwarancja
można zgłosić w ASo - ale założe się że wjeżdżając na warsztat zrobią to samo - i zaraz wyjadą autem bez nieprawidłowości
a jak się znów pojawi choć nie musi - to reklamować -jest czas i żadać weryfikacji z demontażem -jak nie będą chcieli to sa rzeczoznawcy PZM -tu
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
pare lat temu w jesieni kupiłem używana Ideę z Niemiec z niedużym przebiegiem -używana jako winter auto.
Po uruchomieniu sprzegło szarpało przy ruszaniu na niewielkich obrotach , nie pomogła wymiana poduszki silnika , naderwanej poduszki skrzyni , wymiana lizaka
jak szarpało tak szarpało - przypalania nie pomagało na długo - w końcu postanowiłem o wymianie kupiłem komplet LUka , wymiana i po temacie
ale ale :
ostatniej jesieni w Picassie auto tez z małym przebiegiem niepokoiło mnie łożysko sprzegła , jak po 2 tyg. postoju zaczęło rzęzić, że strach było jechać
kupiłem znów komplet Luka i po wyjeździe z warsztatu okazało się, że mam ciszę, ale i całkiem niemałe szarpanie , miałem nadzieję że wkrótce ustąpi -
ale ustąpiło wkrótce ... po przygrzaniu
-
Cytat:
Napisał
sympatyk
Są eksperci którzy twierdzą że auta na f są... be ,
ale nie uwierzę żeby w aucie 6 miesięcznym był wypracowany drążek reakcyjny ukł napędowego -tzw lizak
A ja jak najbardziej uwierzę. W moim 500X, i nie tylko, trzeba dołączyć jeszcze Renegade'y, padały (u kilku użytkowników kilkukrotnie) prawe poduszki silnika przy przebiegu około 7tyś. km - w moim przypadku około 5 miesięcy użytkowania. Na nowej wymienionej na gwarancji mam na razie przejechane 10tyś. km i na razie jest ok. Więc widzisz, taki pewien bym nie był. W GP z 2007 roku owa prawa poduszka silnika ma się bardzo dobrze, przejechała prawie 187tyś. km.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
sympatyk
a kolega Rafał pisze przecież, że po próbie dotarcia ustąpiło szarpanie, nie widzę powodu aby " zabieg" usprawniał działanie lizaka
jak wróci to znów trzeba go przyslizgać - jak nie pomoże to jest /chyba ?/ gwarancja
Kolega Rafał pisze, że nadal ma ten sam problem :!:
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
sympatyk
Są eksperci którzy twierdzą że auta na f są... be ,
Zachowanie FCA jest be (Uconnect 6,5"), o czym się przekonuję razem z Rzecznikiem Praw Konsumenta, więc coś w tym jest.
-
kolego lizak we Gr.punto pewnie jest taki sam jak w punto i w Idei - ale w 500X czy Renegade będzie lub powinien być inny wzmocniony do większego momentu silnika i cięższej budy i napędu na 4 koła- ale nie widziałem z bliska
ale ten lizak do silnika o którym piszę do silnika 1,4 16v ma niesymetryczny układ gum - masywniejszy przy napedzie do przodu , a przy reakcji / jazda w tył/ zdecydowanie delikatniejszy/słabszy układ/
lizak można wyświeltić na alledro i zobaczyć