To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Wymiana oleju -
Wymiana oleju
Witam Was i proszę o Waszą opinię. Zamierzam wymienić olej w mojej cromie 1.9 Multijet 150km DPF z "?" niewiem jakiego na Motul X-clean 8100 5W40. Moje pytanie czy przed wymiana zrobić statyczne wypalenie DPF czy sobie odpuścić, oraz co powinienem jeszcze wykonać. Dodam że mam kabel i program do połączenia się z komputerem.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
Po co chcesz statycznie wypalać ?
Masz problemy z dpf ?
Statyczne wypalanie to tortury dla silnika i turbo jak nabijanie na pal przez turków.
JEśli nie masz problemów z dpf to zmieniasz olej i resetujesz wymiane oleju w ecu - koniec
-
-
Jak masz dpf to wlej 5w30.
-
Cytat:
Napisał
manic
Jak masz dpf to wlej 5w30.
a dlaczego 5w30?
ja zalałem ten bo był na promocji.
Oleje silnikowe - osobowe : Top Tec 4100 5W-40 9511
-
1 załącznik(i)
po użyciu tej wyszukiwarki mi wyszedł ten i taki mam zalany
https://www.motul.com/pl/pl/lubricants
Załącznik 26767
-
Cytat:
Napisał
manic
Jak masz dpf to wlej 5w30.
Bzdura! Lepkość nie ma nic do DPF. Kompatybilność z filtrem DPF określa klasa oleju, np C3. Akurat w silnikach JTD producent zaleca stosowanie oleju 5w-40.
-
Wlej z pewnego zrodla syntetyczny do dpf czy 5w30 czy 40 nie ma znaczenia toz to zwykly klekot a nie f1 i nie ma co sie podniecac byle byl oryginalny i wymieniany.
-
Dzieki za odpowiedzi, jutro wymiana na motula 5W40. Cena za 5l 145 to chyba dobra?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
Cytat:
Napisał
Szuszu
Dzieki za odpowiedzi, jutro wymiana na motula 5W40. Cena za 5l 145 to chyba dobra?
Cena dobra :) Kupowałem w tym tygodniu w Krakowie Motula 5W30 w cenie 149 zł.
-
Ja kupuje LM po 155 zl za 6 l.
Wymieniam co rok lub po przejechaniu 12-15 kkm.
Źródło raczej pewne.
-
A dlaczego motul?
Mnie sama nazwa zniechęca :)
Ja tam jestem wierny seleni WR 5W30 P.E.
-
1 załącznik(i)
W instrukcji z 2009r widnieje taka informacja
Załącznik 26780
-
5W40 , niskopopiolowy , motula lubie
-
No i po wymianie oleju, oczywiście nie obeszło sie bez spawania nakrętki na korku. Lewusy bo tak mozna ich nazywać, albo zakręcały udarem albo olej wyciągały pompką bo śruba była nie do odkręcenia
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
1 załącznik(i)
A ja mam taką instrukcję:
Załącznik 26785
-
andy bo Ty wrzuciłeś instrukcję z wersji przedliftowej, a Kolega wcześniej z 2009 czyli polifta.
Fiat i Alfa po którymś roku zmienili zalecany olej dla 1.9 JTD 16V na 5W30 mimo, że to ten sam silnik co miał wcześniej zalecenie 5W40.
-
5 załącznik(i)
Cytat:
Napisał
Spajdi
Fiat i Alfa po którymś roku zmienili zalecany olej dla 1.9 JTD 16V na 5W30 mimo, że to ten sam silnik co miał wcześniej zalecenie 5W40.
Kolega ma dużo racji lecz nie do końca.
Załącznik 26789Załącznik 26790
Na wycinkach z instr. z 2010r jest zaznaczenie dotyczące wersji purO2 a nie wszystkich silników. Ale najlepsze jest to, że wersja pur O2 to min.
Załącznik 26788
Reasumując Fiat teoretycznie nie zmienił oleju z 5W-40 na 5W-30 dla wszystkich MJ, tylko umożliwił stosowanie tego ostatniego w ekologicznej wersji. Nie zmienia to faktu, że ja np. stosuję LM TopTech 4200 5W-30 właśnie.
Aby max. uprościć zamieszczę jeszcze wycinki z instrukcji Fiata Bravo z 2010
Załącznik 26791Załącznik 26792
Jak widać w Bravolocie nie ma już rozgraniczenia na wersje eko i "resztę". No i bądź tu "mundry":smile:
-
A co myślicie o oleju Shell Helix Ultra 5W40? Zalewał ktoś?
Cytat:
Napisał
Maxi
Bzdura! Lepkość nie ma nic do DPF. Kompatybilność z filtrem DPF określa klasa oleju, np C3. Akurat w silnikach JTD producent zaleca stosowanie oleju 5w-40.
Mnie się wydaje, że jednak ma, dlatego większość olejów do silników z DPF to oleje 5W30. Film olejowy w silniku zalanym olejem 5w30 podczas pracy w wysokich temperaturach jest cieńszy niż w oleju 5w40, co teoretycznie powoduje mniejsze opory pracy silnika, a tym samym mniejsze zużycie paliwa. Mniejsze zużycie paliwa = mniej spalin = mniej zatkany DPF. To oczywiście teoria ;)
-
Na niemieckiej stronie Shell do Cromy od 2006 zalecany jest olej 5W40 a 2005-2006 również 0W40. Co najciekawsze żaden z nich nie spełnia C3.
Shell LubeMatch | Shell Germany