To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
punto nie odpala -
punto nie odpala
mam problem rano wsiadłem do auta przekręciłem kluczyk odpaliło normalnie bez żadnych problemów.trwało to około 5 sek samochód zgasł i nie da się go odpalić.rozrusznik kręci inaczej tak lekko jak by się coś zerwało pomóżcie nie wiem co się stało. czy ktoś miał taki problem bo ja już nie wiem co zrobić.
-
Sprawdź rozrząd.Wygląda że brak kompresji
-
jak sprawdzić czy szczelił pasek rożądu wpuncie
-
Odkręć plastikowa osłonę rozrządu i wszystko będziesz wiedział.
-
Pasek może być cały .Czasami zrywa klin na wale. Jeżeli pasek jest cały należy sprawdzić ustawienie rozrządu.
-
Udało się rozwiązać problem?
-
Możliwe, że pasek ścięło na zębach. U mnie było podobnie. Zgasł nagle i juz nie odpalił, tez dziwnie kręcił.
-
Witam, jestem "nowy", zaczynam od problemów z rozrządem w GP 1,4 8V. Jak ustawić - szukam schematu. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
-
1 załącznik(i)
Punto I 1.2 8v SPI
Witam użytkowników Punta oraz Specjalistów mechaniki.
W zimę się zaczął mi się problem z odpalaniem auta na zimno, jak się rozgrzeje to pali od strzała 19/20 razy. Jest to Punto I 1.2 8v z października 1999 roku. 60KM, sterownik IAW 6F/16F SPI. Monowtrysk.
Analizując problem.
1. podpięcie pod kompa (program IAW2) - żadnych błędów, Ciśnienie na wył zapłonie 998hPa, temp. = temp otoczenia, przy pracującym silniku wzrasta (resztę danych wrzucam w załączniku 1. PrtSc silnik pracuje, 2. PrtSc podczas kręcenia rozrusznikiem - czas wtrysku wysoki)
2. świece i kable - iskra mocna, kable nie mają przebicia.
3. obserwacja przepustnicy i tu jest coś nie tak: jak auto gada to widać jak paliwo normalnie leje z wtrysku do przepustnicy, a jak nie chce odpalić to kręcę rozrusznikiem ale paliwo nie leci.
4. odpiąłem przewód odprowadzający paliwo do baku i paliwo cały czas się przelewa podczas odpalania, podczas pracy, a przechodzi przez zawór obok wtrysku który reguluje ciśnienie.
5. Wymieniłem filtr paliwa by wykluczyć zapchanie.
6. zmierzyłem ciśnienie paliwa na wejściu do przepustnicy - poniżej 1 bara (mam skalę co 2,5 bara na kreskę więc nie mogę odczytać dokładnie ale wskazówka ledwo dyga ponad 0)
Pytania:
1. Jakie powinno być ciśnienie paliwa z pompy w tym modelu? Szukając pompy wg nr katalogowego ze strony Fiata wyskakują mi o ciśnieniu roboczym 1-3,2 barów.
2. Czy paliwo powinno cały czas się przelewać przez przepustnicę, czy ten zawór regulujący ciśnienie nie powinien blokować paliwa? i puszczać tylko przy ciśnieniu przewyższającym ciśnienie robocze wtrysku?
3. Poproszę ewentualne wskazówki co przebadać jeszcze.
Pozdrawiam
Michał
-
Mam SC na takim samym wtrysku i pompa oryginalna dawała 2.6 bara ale założyłem zamiennik o ciśnieniu 1.1 bara i jest też ok. Ciśnienie zostaje zbite na regulatorze do około 1 bara (dokładnie jest to 0.8-1.2 bara) a reszta paliwa spływa przewodem powrotnym do zbiornika. Co do parametrów to chyba sonda nie pracuje. Przy tej temperaturze silnika powinna oscylować a jej wartość wynosi 1 to tak jakby nie była w pętli zamkniętej tzn w sprzężeniu zwrotnym ze sterownikiem silnika. Masz LPG? Jeśli tak to może coś ze sterowaniem wtryskiwacza który jest odcinany przy pracy na gazie, Kiedy nie podaje paliwa to pompa pracuje? Masz w układzie tam tzw przekaźnik podwójny na ścianie grodziowej - on zasila pompę i w ogóle cały układ wtryskowy
-
witam kolegów Jestem tu nowy, ale mam problem z 1.4 1.4b PUNTO działa na trzech cylindrach
-
Cześć.
Dzięki za odpowiedź Sandamiano
LPG nie mam i nie widzę żeby było coś wcześniej montowane. Jestem czwartym użytkownikiem tego auta.
Sonda jest walnięta bo raz oscyluje 0,9-1,1 a czasem stoi na 1 i nic nie widać nawet na wykresie ale bez sądy powinien odpalać bez problemów, w zeszłym roku też nie działała a przy mrozach -10 stC palił od strzała.
Powiedz mi proszę czy u ciebie przelewa paliwo przez regulator ciśnienia cały czas? Nie mogę odkręcić tych czterech śrub by się dostać do membrany by sprawdzić jej stan, rozwala mi klucz dwie z nich, będę musiał wiercić i gwintować.
Auto przestało 36 godzin i dziś przy 1 stC na plusie odpaliło od strzała. Ale coś pada bo podczas jazdy raz idzie że mnie wciska w fotel jak na 60 koników, a czasem trochę jest zmulony, co jakiś czas przy 2000 obr/min przy obciążeniu (jazda pod wzniesienie) wypada zapłon. Możliwe, że zimny lut jaki ale to już nie moja dziedzina i w ostateczności oddam kompa specjalistom na warsztat.
Wolałbym, żeby padło to coś już i bym mógł więcej coś zdiagnozować, a tak to raz pali a raz nie.
A jeszcze jedno. jak mi nie chce odpalić to zapodaję mu plaka i wtrysk zaraz zaczyna podawać paliwo, bez plaka kręci ale nawet ścianki przepustnicy wtrysk nie zwilży.
Jutro wymontuję ten przekaźnik i zbadam czy nie ma jakich spadków napięć na nim i wymienię samą pompę paliwa bo to ciśnienie co mi wskazuje to wydaje mi się za niskie. Wezmę którąś z tych powyżej 2 barów bo ceny podobne w hurtowni.
Pozdrawiam
Michał
-
U mnie powrót cały czas przelewa. Pompę powinno być słychać po przekręceniu kluczyka przez chwilę. W regulatorze nie ma nic ciekawego, przepona sprężyna i miseczka . Na górze pod plombą masz śrubę regulacyjną na inbus lub inne wersje na wkrętak a regulator ciężko rozebrać . Śruby są zapunktowane od spodu - lekko rozklepane.
-
Wczoraj znowu grzebałem, pomyślałem, że te czujniki posprawdzam, jedyny czujnik po którym nic się nie zmienia prócz zaświecenia "marchewy" to w przepustnicy ten termistor, na zasilaniu ma 4,9V, rezystancja się zmienia wraz ze zmianą temperatury czyli działa, jednakże na kompie raz mi pokazała się temperatura zasysanego powietrza na poziomie 150 stC i chyba tym tropem pójdę teraz.
Druga sprawa to czujnik temperatury cieczy, na forach podają rezystancję ale wszędzie do Punto II czujnik zielony, ja mam inne rezystancje ale mój czujnik jest niebieski.
Kolejna sprawa to czujnik położenia wału, podawane są rezystancje na poziomie ponad 1kOhm, a mój ma 0,65 kOhm, (w tym przypadku jeden użytkownik w którymś z postów miał podobnie na starym i nowym czujniku).
Czujnik podciśnienia jak zatkam wężyk i robię mu osobno podciśnienie to przy pewnym podciśnieniu silnik się potrafi wyregulować, że chodzi w miarę płynnie jak już jest odpalony.
-
Czujnik temperatury wody to WTS05 a tempertatury powietrza to ATS05 poszukaj ich charakterystyk. Ten wężyk do MAP-u masz szczelny?
-
wracam do tematu, mój Kropek już rok pali od strzała, samonaprawienie? Powiedziałem mu tylko że na złom wywiozę :) Może się wystraszył.
Narazie jeżdżę i czekam aż padnie to coś całkowicie.