To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Check engine -
Check engine
Dziś jadąc do Zgierza autostradą pojawiła się powyższa kontrolka, ale po zmniejszeniu prędkości z 160 na 130 po chwili zgasła. Silnik 1.4 benzyna + gaz, od ostatniego przeglądu 13kkm, olej na bagnecie na wysokości 1/4, było tylko poniżej minimum płynu do chłodnicy, przegląd gazu 8kkm wstecz. Wracając dolałem płynu do chłodnicy i już się nie pojawiło, czy mogło to mieć znaczenie dla silnika?
-
Check Engine nie sprawdza oleju, płynu... Uaktywnia się w przypadku wykrycia złego spalania paliwa, błędów sond/y lambda, padniętego katalizatora,...
W Twoim przypadku na 100% winę ponosi źle ustawiona instalacja LPG.
Swoją drogą, dlaczego dopuściłeś do sytuacji, że poziom płynu w układzie chłodzenia był poniżej minimum? Tak trudno jest zerknąć podczas otwierania maski, w celu np. dolania płynu do spryskiwaczy? Te sprawy się kontroluje, bo nie jest normalnym opadanie poziomu chłodziwa. Olej też proponuję dolać do poziomu maks, jak to jest też podane w instrukcji. Dużo w układzie go nie ma, a też robi za chłodziwo itd.
Po podpięciu do kompa będzie wiadomo co było powodem, zapewne potwierdzi teorię z LPG. Błąd został zapamiętany w ECU.
-
Pobieranie płynu chłodniczego przez silnik nie jest pożądanym zjawiskiem
-
nie wiem jaki to ma wpływ, ale Pan w ASO mówił, że przy gazie to nic nadzwyczajnego, że ubywa, był zalany 13kkm temu i nie uzupełniany do dnia dzisiejszego, a różnica między max i min w tym samochodzie jest niewielka.
-
Może ten silnik tak ma ale raczej nie jest to dobry objaw.
-
Dla mnie ubywanie plynu normalne nie jest. Tylko oznacza, że przy montażu instalacji coś spaprali. Różnica pomiędzy min i maks az taka mała nie jest.
-
Cytat:
Napisał
f.lukas
nie wiem jaki to ma wpływ, ale Pan w ASO mówił, że przy gazie to nic nadzwyczajnego, że ubywa, był zalany 13kkm temu i nie uzupełniany do dnia dzisiejszego, a różnica między max i min w tym samochodzie jest niewielka.
Tratatata... Zapewne nie odpowietrzyli instalacji po montażu lpg, trochę płynu pewnie im się rozlało i nie uzupełnili. Albo rzeczywiście gdzieś delikatnie przecieka, na tyle wolno, że nie jest to zbyt dobrze widoczne.
-
Jeśli leci z węża, to łatwo znaleźć - trzeba szukać różowego nalotu.
-
Odpowiedź panów z ASO - "TO NORMALNE" zaczyna mnie mocno irytować. Myślę że uczą ich tego na szkoleniach . A może by tak sprawdzić czy gdzieś ten płyn nie wycieka ?
-
W obiegu zamkniętym nie powinno ubywać płynu.Znowu w ASO bajki opowiadają...
-
MI swego czasu w cromie uciekał płyn chłodniczy w ilościach powiedzmy na jeden kurs szklanka płynu. I aby zlokalizować miejsce bo był płyn rozlany na skrzyni biegów cięzko było znaleźć, więc zakupiłem barwnik UV i zmieszałem z płynem. PO kilku dniach okolice termostatu były zielone. Więc płyn się sprawdził.
-
Ubywanie płynu to nie jest normalna sprawa. W poprzednim samochodzie na 6 lat użytkowania dolałem raz płyn. Nie licząc wymiany oczywiście.
-
Po gazowaniu zdarza sie tak ze 2-3 razy należy dolać płynu a potem spokój. Takie mam doświadczenie z sedici sprzed 5 lat.
Jaką markę dolewacie płynu?
-
Oryginalnie jest Paraflu UP, taki też od zawsze przy wymianie nalewam, co dwa lata.
-
Cytat:
Napisał
krowka1978
Oryginalnie jest Paraflu UP, taki też od zawsze przy wymianie nalewam, co dwa lata.
Dwa lata to nie przesada? Hamulcowy wymieniam co 2 lata, a większość ludzi i tego nie robi....
-
u mnie też ubywało płynu a nie mam lpg i okazało się że opaska od węża wchodzącego do chłodnicy słabo trzymała i tam delikatnie się pocił ciężko było to zauważyć ale się udało:)
-
To oznacza, że słabo się starają przy montażu.
PS. Przy LPG również nie ma prawa ubywać płynu chłodniczego :!: Tylko partacz powie, że jest inaczej. Układ jest zamknięty, a co za tym idzie szczelny, do tego ciśnieniowy.
-
https://youtu.be/_CYIpgoxPJI może ktoś z was ogarnia język turecki i wie co się stało z tym tipkiem???
-
Tłumacz google:
Cytat:
Model Fiat 015 1,4 Egea miejski model dostawą w styczniu kupił 3 miesiące zaczęły napływać dźwięk z samochodu sol cam i coraz częściej stosowane. Poszedłem do był w Malatya autoryzowany serwis, takie jak najnowszej szkła spadnie luźne śruby zazwyczaj wykonane demontaż drzwi mówiąc problemy. Gdy pojazd jest w ruchu 5.ay lampy awaryjne spalone, usługa została uruchomiona późno nie przechodzi on zablokowany. We wrześniu, te same lampy ostrzegawcze i wyjście tekst, usługa została zatrzymana, pojazd silnikowy jest w ruchu, aby przejść blokady nie wyszło i podpisać formularz, wypadek był nieunikniony, że jestem szybki. Zadzwoniłem do serwisu, ale nie pochodzą z atrakcyjny ze sposobu Patrzę ja filmował dzieci nawet nie narzędzia serwisowe. Następnego dnia poszedłem kupić funkcji ânie ma żadnego problemuâ, mówili. Dostałem rachunek, mówiąc, że musi to zrobić. 2 dni później, te same światła ostrzegawcze spalony silnik nadal zablokowane, udał się do serwisu z atrakcyjnym, fabryki silników, które zmieniają mózg.
-
brylancik13 dzięki za chęć pomocy:smile: Szkoda że ten translator tak słabo przetłumaczył ten tekst bo nadal nie wiem co się stało z tym tipkiem