Czy w MJet 140 KM poduszka pod akumulatorem jest równie usterkowa jak w 115KM? Szukam przyczyny drgań ale nie spotkałem się nigdzie z tematem awarii poduszki skrzyni w JTD140KM.:roll:
To jest widok strony w wersji do druku
Czy w MJet 140 KM poduszka pod akumulatorem jest równie usterkowa jak w 115KM? Szukam przyczyny drgań ale nie spotkałem się nigdzie z tematem awarii poduszki skrzyni w JTD140KM.:roll:
Sprawdź wydech. Może gdzieś jest poluzowany. Przy okazji sprawdzić łącznik elastyczny w okolicy kolektora wydechowego. Był przypadek opisywany na forum, że to właśnie było przyczyną wibracji w Stilo JTD. Generalnie te silniki nie grzeszą kulturą pracy i czasami nie pozostaje nic innego jak powiedzieć do siebie - TTTM.
nie podobno tylko tak jest,"lizaki"też są inne - 51732386 CIĘGNO ELASTYCZNE
46834116 WKŁADKA ELASTYCZNA - poduszka skrzyni, numery z e-per
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
nie podobno tylko tak jest,"lizaki"też są inne - 51732386 CIĘGNO ELASTYCZNE
46834116 WKŁADKA ELASTYCZNA - poduszka skrzyni, numery z e-per
ja też o mały włos nerwicy bym sie nabawił przez te drgania. To mój pierwszy diesel może dlatego mnie to dziwiło denerwowało.... po roku się przyzwyczaiłem ;) nie wiem jak mocne drgania masz u mnie były bardzo małe i to mnie już denerwowało. Podobne tak jak kolega wspomniał wyżej 1.9jtd kultura nie grzeszą
Ja jak mam drzwi otwarte to widzę, że nimi trzęsie. Jak zamontowałem uchwyt do kratki nawiewów nad radiem to telefonem też trzęsie. Kierownicą też lekko trzęsie i fotelem pasażera. Jak patrzę w lusterko wsteczne to obrazu żylety nie mam.
Patrząc od góry na komorę silnika ta poducha po stronie pasażera tam gdzie rozrząd jak podłużnicy dotykam to minimalnie czuć a z drugiej strony jak dotykam przy akumulatorze jest już bardziej wibracja wyczuwalna. I Widać, że poduszka bardziej nerwowo się zachowuje jak od strony rozrządu.
Nie wiem jak tam u Was jest ale to stary diesel i raczej chyba tak ma.
Wg. mnie między JTD a JTDM nie ma jakiś drastycznych zmian jeżeli chodzi o kulturę silnika.
JTD to silniki 8V. Multijety to silniki 8V i 16V. Te 16 zaworowe kulturę pracy powinny mieć ciekawszą już choćby ze względu na hydrauliczną kompensację luzów zaworowych, co przy silnikach ze sporym przebiegiem może mieć duże znaczenie. Samo hasło Multijet to bardziej marketing i pogoń za ekologią, niż zwiększona kultura pracy silnika. Tyle ode mnie, posiadacza 8 zaworowego Multijeta ;) U mnie wibracje najbardziej odczuwalne są zimą podczas zmiany biegów na zimnym silniku. Obstawiam dwumas-sprzęgło.
W Multijet największa zmiana zaszła bodaj w samej sekwencji wtrysku. JTD przy jednym suwie spalania daje trzy dawki (wstępną, główną i chyba dopalającą) a w Multijet jest ich co najmniej pięć z tego co pamiętam co przekłada sie na dokładniejsze dopalenie mieszanki. Dzieki temu Multijet mniej pali i ma przy tym wyższe moce.
Sądząc po logach, które oglądałem w sieci, 2 ostatnie dodatkowe dawki w Multijecie związane są z dopaleniem filtra cząsteczek stałych. Tutaj przykład z Fiata Cromy 8V Multijet:
ODCZYT PARAMETRÓW:
Obroty silnika: 848 obr/min
Dawka ogólna paliwa: 4,359 mm3/w
Oczekiwana ilość paliwa: 4,461 mm3/w
Dawka paliwa wtrysku (pilot): 1,002 mm3/w
Dawka paliwa wtrysku (pre): 1,134 mm3/w
Dawka paliwa wtrysku (GŁÓWNEGO): 2,208 mm3/w
Dawka paliwa wtrysku (after): 0,000 mm3/w
Dawka paliwa wtrysku (post): 0,000 mm3/w
Przecież w Stilo 140KM JTDM nie ma filtra cząstek stałych
Nie ma, ale sterownik był już przygotowany na wprowadzenie normy emisji spalin Euro4 co stało się faktem w 2006 roku.
Przy filtrze jest 7 albo 8 faz. Na niskich obrotach nie zawsze jest wtryskiwana dawka dopalająca. DD jest po to by przy wyższych obrotach dopalić jeszcze gorące cząsteczki i zmniejszyć rozmiar cząstek sadzy.
W Stilo z DPF na sterowniku EDC16C39 CF4 jest łącznie 5 faz.
Może być tak że faza głowna jest podana jako jedna a realnie moze być rozbita. Tego domowym testerem nie sprawdzisz. W praktyce nawet niektóre bosch-e tego nie pokazują.
Myślę że te 7-8 faz, o których piszesz dotyczy nowszej generacji CR.
Gen II w Mjet ma 5 faz. 3Gen do której pakuje się PDF ma 7-8.
Ogólnie CR II Gen może mieć 7 faz bez PDF ale głównie w dużych silnikach.
2.0 mjtd ma III Gen CR i chyba niektóre 1.6
Tak jak pisałem, 7-8 faz to nowsze generacje Multijet. II generacja Multijet to 2009 rok. My tu piszemy o aucie, którego produkcja zakończyła się w 2007 roku, zatem nie ma sensu dalej tego rozkminiać, zwłaszcza że autor tematu DPF nie posiada ;-)
Nie zrozumiałeś. CR II Gen może mieć nawet 7 faz (BMW, Mercrdes i praktycznie wszystkie auta ciężarowe). W stilo MJ jest ograniczony do 5 faz.
W III gen musi być 7 faz + dopalanie PDF.
Nie zmienia to faktu że w stilo jest 5 faz. Dzięki temu silnik pracuje lepiej. Ogólnie silnik fiatowski ma jedną duża zaletę który jest jednocześnie wadą - Konstrukcja silnika jest mówiąc delikatnie przestarzała (blok pamięta jeszcze lata 80) przez co silnik pracuje dość topornie za to jest niezawodny.