To jest widok strony w wersji do druku
-
Temperatura silnika
Witam wszystkich posiadaczy cromy . Mam taki pytanie może ktoś coś podpowie zrobiłem wczoraj 0koło 20 km i temperatura na wskażniku podskoczyła zaledwie na drugą kreska na wskażniku. Czy to wina jakiegoś czujnika czy też jest uszkodzony termostat mam crome 1.9 150km rok 2006
-
-
Kolego,wymień termostat i wszystko wróci do normy.
-
Wczoraj mialem podobnie. 12km ale z przerwami i ledwo 1/3 skali. Pewnie termostat ale jeszcze obbadam go.
-
Najprosciej to podpiac mesa i zobaczyc jak rosnow temp. Przy sprawnym termostacie powinien byc moment w okolicy 80-85C gdy temp spadnie o 1-3C. Oznacza to pelne otwarcie.
Rownie dobrze mozna obadac temp. chlodnicy. Powinna ona sie ciepla robic jak sie termostat otwiera.
-
Prawdopodobnie termostat. Fiat postarał się aby nie wymieniać samych wkładek termostatu tylko z całą obudową.
Można na tym stracić ok 150 zeta + wymiana. Później wskaźnik stoi pionowo.
U mnie Vernet po wymianie działa sprawnie od 2,5 roku
-
U mnie też najprawdopodobniej termostat nawala przejechane jakiejś 30km i skazówka dotarła do trzeciej kreski. stan płynu w zbiorniczku jest ok pompa wody była niedawno wymieniona wraz z rozrządem przy awarii silnika https://youtu.be/Nxcv_Gqn9XI
-
1 załącznik(i)
Podłącze się również ze swoim problemem , powiedzcie mi czy to faktycznie termostat do wymiany ?
Dzisiejsza trasa 40km. Po około 8km wskazówka doszła do stanu jak na zdjęciu i dalej nie idzie .
( Ps. Trójkąt świeci się z powodu niedziałającej jednej czujki parkowania ;) )
Załącznik 26086
Jeśli to termostat to jakiej marki zamiennik polecacie ?
-
Cytat:
Napisał
Padbandito
Podłącze się również ze swoim problemem , powiedzcie mi czy to faktycznie termostat do wymiany ?
Dzisiejsza trasa 40km. Po około 8km wskazówka doszła do stanu jak na zdjęciu i dalej nie idzie .
( Ps. Trójkąt świeci się z powodu niedziałającej jednej czujki parkowania ;) )
Załącznik 26086
Jeśli to termostat to jakiej marki zamiennik polecacie ?
Wygląda że u Ciebie jest wszystko dobrze wskazówka powinna być w pozycji pionowej i taki stan utrzymywać
-
Termoatat mahle, wahler, vernet , behr ale to chyba to samo co mahle.
Moze to byc termostat u Ciebie.Sprawdz mesem lub organoleptycznie badajac temp chlodnicy.
-
Cytat:
Napisał
jarcio21
Wygląda że u Ciebie jest wszystko dobrze wskazówka powinna być w pozycji pionowej i taki stan utrzymywać
No właśnie nie jest idealnie w pozycji pionowej . Trochę jej do tego brakuje...
-
Sprawdzał ktoś czy można w cromie zastosować patent z termostatem rodem ze stilo,alfy, lybry thesisa ?
http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/t...249/#post79784
Nie przyglądałem się cromie czy to podejdzie
-
Cytat:
Napisał
Padbandito
No właśnie nie jest idealnie w pozycji pionowej . Trochę jej do tego brakuje...
Jeżeli wskazówka stoi stabilnie w tej pozycji niezależnie czy jedziesz czy stoisz w korku z włączonym ogrzewaniem to jest ok. Chyba że ta odchyłka od pionu bardzo Cię drażni to podjedź do ASO żeby Examinerem skalibrowali wskaźnik temperatury lub zrób to sam demontując panel wskaźników.
-
Spojrzałem na nr termostatu z cromy 2.4 jtd ten sam cow stilo, alfie i lanci. Wynika z tego że patent termostat za 25zl działa w przypadku cromy.
-
Cytat:
Napisał
Padbandito
No właśnie nie jest idealnie w pozycji pionowej . Trochę jej do tego brakuje...
Mam to samo w Stilo. Zlogowałem temperaturę podczas rozgrzewania auta w trasie. Termostat otwiera się przy ok. 81 stopniach. Nigdy nie dobija do 90 stopni, przynajmniej zimą. Każdy postój na biegu jałowym na światłach powoduje opadanie wskazówki. Pamiętam, że kiedy kupiłem auto nie było takich objawów. Pojawiły się one tuż po wymianie rozrządu. Jeśli ktoś potrafi to racjonalnie wytłumaczyć to będę wdzięczny, bo póki co, straciłem zaufanie do mechanika.
-
Cytat:
Napisał
boch
Mam to samo w Stilo. Zlogowałem temperaturę podczas rozgrzewania auta w trasie. Termostat otwiera się przy ok. 81 stopniach. Nigdy nie dobija do 90 stopni, przynajmniej zimą. Każdy postój na biegu jałowym na światłach powoduje opadanie wskazówki. Pamiętam, że kiedy kupiłem auto nie było takich objawów. Pojawiły się one tuż po wymianie rozrządu. Jeśli ktoś potrafi to racjonalnie wytłumaczyć to będę wdzięczny, bo póki co, straciłem zaufanie do mechanika.
Takie objawy były w pierwszych Stilach które miały wadliwe termostaty a jak widzę to Ty masz po liftingu. Żeby się upewnić że to termostat to zrób test, przejedź 20-30 km tak żeby wskazówka była maksymalnie wychylona, wyłącz silnik na 5 min. Jeżeli po tym czasie uruchomisz silnik i wskazówka będzie stabilnie stać to na 100% uszkodzony jest termostat.
-
boch pompe wody zmieniali przy wymianie rozrzadu?
Jakiej firmy dali ?
-
Metelli czy jakoś tak. Dobierali po vin. Nie sądzę aby miała coś wspólnego z niedogrzaniem silnika, bo od tego jest termostat aby utrzymać odpowiednią temperaturę czyli te ~90 stopni. Tymczasem wygląda to tak jakby w moim aucie pojawił się nagle termostat przedliftowy, czyli z niższą temperaturą otwarcia.
-
U mnie to samo termostat stał za całą sprawą. Nie jest to kosztowna wymiana
-
U mnie podobnie 13 km przejechane temp.może 50 na dworze minus 16 a termostat niedawno wymieniony dokładnie mc temu