To jest widok strony w wersji do druku
-
silnik 1.4 T-JET 120hp
Panowie,
mocno się zastanawiam nad kupnem Tipo z tym silnikiem - pytanie czy ktoś z Was ma już z nim jakieś doświadczenie? Chodzi mi o to na jakie spalanie można liczyć - znam spalanie katalogowe prezentowane przez fiata ale jak to w życiu ono znacznie będzie się różnić od faktycznego zużycia.
pozdrawiam,
-
Na pewno nie spali więcej niż 1.4 16V, ale frajdę z jazdy da. Mój 1.4 MultiAir II Turbo (upraszczając - zmodyfikowany T-Jet) z Viagry (waga 1512kg i duża bryła nadwozia) pali mniej od 1.4 8v w Grande Punto (waga ponad 1200kg) :smile: Ja bym się nie zastanawiał, tylko brał T-Jet'a - nie pożałujesz. W przypadku 500X część osób już żałuje, że kupili 1,6...
-
To prawda, że T-Jet ma osiągi nieporównywalne z 1,4 95 KM ale do 1,4 MA też mu sporo brakuje. Stare T-Jety sporo paliły, ten nowy z euro 6 podobno spala już niedużo więcej niż 1,4 16v, oczywiście przy rozsądnym traktowaniu. Krówka1978, jeśli 500x z 1,4 MA pali Ci mniej niż Grande 1,4 to oznacza jedynie, że coś z tym Grande jest nie halo ;)
-
no tak tylko w oficjalnych danych odnośnie spalania ten 1.4 TJET pali więcej bodajże o o,5l od tego 95 konnego. Więc chyba raczej mniej bądź porównywalnie nie będzie palił skoro sam Fiat podaje wyższe spalanie.
-
To co producent pisze na temat spalania najczęściej ma się ni jak do rzeczywistości. Moje Tipo 1.4 16v 95KM pali średnio niecałe 7 litrów i jest to spokojna jazda poza miastem(drogi lokalne)
-
T-Jet w Bravo palił przy podobnym stylu jazdy około litra więcej w trasie i 2-3 litry więcej w mieście niż 1,4 16V. Użytkownicy narzekali jednak na wysokie spalanie, ze względu na to ze ten silnik prowokował do szybkiej jazdy w odróżnieniu do zwykłego 1,4 i dlatego można było te wartości jeszcze sobie podbić. W Tipo jest wersja tego silnika z euro 6 i inną skrzynią - bardziej nastawioną na eko, dlatego silnik powinien być bardziej oszczędny niż w Bravo ale i mniej "ostry". Jak jest w rzeczywistości przekonamy się dopiero w przyszłym roku jak pierwsze Tipo z tymi silnikami zawitają na nasz rynek.
-
Cytat:
Napisał
ŻuczekM
To prawda, że T-Jet ma osiągi nieporównywalne z 1,4 95 KM ale do 1,4 MA też mu sporo brakuje. Stare T-Jety sporo paliły, ten nowy z euro 6 podobno spala już niedużo więcej niż 1,4 16v, oczywiście przy rozsądnym traktowaniu. Krówka1978, jeśli 500x z 1,4 MA pali Ci mniej niż Grande 1,4 to oznacza jedynie, że coś z tym Grande jest nie halo ;)
Mając więcej momentu obrotowego i mocy jeżdżę Viagrą delikatniej :wink: Teraz komp pokazuje średnie spalanie 8,2l/100, w GP, gdy nim jeździłem, od 8,2 do 9l/100km na tej samej trasie, przy czym połowa trasy miasto, w korkach troszkę się toczy. Na trasie Viagra schodzi poniżej 7l/100, prędkość maksymalna maks 120km/h, w GP troszkę więcej wychodziło. Żonka w Grande ma o 2l/100km mniejsze średnie spalanie niż ja gdy nim jeździłem (teraz pokazuje 6,5l/100km :cool:), więc jest z nim jak najbardziej wszystko w porządku, tylko but kierowcy lżejszy :tongue Podejrzewam, że w Viagrze żonka też miałaby niezły wynik :tongue
-
po mieście 10-12 i mniej nie umiem
-
Cytat:
Napisał
krowka1978
Mając więcej momentu obrotowego i mocy jeżdżę Viagrą delikatniej :wink: Teraz komp pokazuje średnie spalanie 8,2l/100, w GP, gdy nim jeździłem, od 8,2 do 9l/100km na tej samej trasie, przy czym połowa trasy miasto, w korkach troszkę się toczy. Na trasie Viagra schodzi poniżej 7l/100, prędkość maksymalna maks 120km/h, w GP troszkę więcej wychodziło. Żonka w Grande ma o 2l/100km mniejsze średnie spalanie niż ja gdy nim jeździłem (teraz pokazuje 6,5l/100km :cool:), więc jest z nim jak najbardziej wszystko w porządku, tylko but kierowcy lżejszy :tongue Podejrzewam, że w Viagrze żonka też miałaby niezły wynik :tongue
1,4 Multiair potrafi być oszczędny przy rozsądnym traktowaniu i wartości które dla niego podajesz są jak najbardziej realne, nie mam pojęcia tylko jak można 1,4 8V na trasie spalić więcej jak 7 litrów ? Jest to możliwe chyba tylko na autostradzie. Mi Grande 1,4 16v na krajówkach starając się trzymać 120km/h gdzie są ku temu warunki, palił 5,9-6.2 litra, Lancia Ypsilon 1,2 8V ciężko przekroczyć 5,5 litra. Brata Lancia Delta III z T-Jet 150KM w takich warunkach lekko przekracza 7 litrów więc jakim cudem tyle paliło Punto?
-
Puntem szybciej jeździłem niż Viagrą :wink: 1.4 8V pali normalnie do 100km/h, przy 120km/h 1.4 8V pali ponad 7l/100km. Jako ciekawostkę podam, że spalanie spadło po zmianie opon z Michelin Energy 175/65 R15 na Dunlop Sport Bluresponse 185/65 R15 :wink: W każdym bądź razie żonka daje radę spalić nim 6,5l/100km, co jest bardzo dobrym wynikiem. Kiedyś uzyskałem niższy jadąc po oblodzonej drodze, średnie spalanie wyszło coś około 5,1l/100, ale z prędkością góra 60km/h.
1.4 8V jest za słabym silnikiem do Grande Punto, co czuć szczególnie latem, gdy automatyczna klima włącza pełne chłodzenie po odpaleniu auta stojącego na słońcu. Co za tym idzie spali więcej niż mocniejszy silnik. Przy 100km/h MA w Viagrze ma około 2100obr/min, a w Grande Punto 1.4 8V 3100obr/min, w 16V na pewno też są niższe obroty.
-
ciekawostka odnośnie spalania GP z silnikiem 65 km- na autostradzie przy realnej prędkości 140 na godzinę mierzone na odcinku 35 kilometrów, moje GP z tym silnikiem spala -uwaga: 10,3 l na 100 km, jeśli jadę ok 110 km/h to już jest wartość w granicach 6,2 l/100. Powtarzam realne mierzone na GPS-ie. Przy 140 km/h licznik pokazuje prawie 150 km/h
-
Tjet 120 spali Tobie 10-11 litrów w mieście (Poznań, sporo korków, dynamiczna jazda). Poza miastem na drogach krajowych i prędkościach do 110-120km/h jesteś w stanie spalić 6,8-7,5l/100. Prędkości autostradowe, 160-200km/h 12-14l/100, zalezy jak wieje, w plecy czy twarz:). Generalnie na autostradzie spalisz wszystko co wlejesz:) silnik świetny, nie zastanawiaj się, jeżdżąc spokojnie nie będzie drogo, możesz go też zagazowac i jeździć naprawdę tanio, zwłaszcza że tipo sprzedają z fabrycznym gazem.
Wysłane z mojego Q10 przy użyciu Tapatalka
-
Co do Punto to potwierdzam wszystko co było napisane powyżej o silniku 1.4 8v. Na autostradzie serce boli jak patrzysz ile pali - dlatego świadomie zrezygnowałem z autostrad przy tym silniku, na wakacje jeździłem trasami alternatywnymi i spalanie przy takich trasach to 5,2-5,7 - bez zbędnego spinania się. Silnik 8v jest zdecydowanie przeznaczony na miasto i trasy podmiejskie ale nie autostrady. I jest ogromna różnica pomiędzy 8v i 16v.
Co do T-Jet - dla mnie silnik genialny, oczywiście można go kopać i osiągać wyższe wyniki spalania niż silnik niezaturbiony, ale ja mam zupełnie inne wymagania i bardziej uprzyjemnia mi spokojną jazdę i zmianę biegów pomiędzy 1500 a 2000 obrotów niż żyłowanie go jak w Punto by jakoś w miarę dynamicznie ruszyć z pod świateł. Gdybym miał jeszcze raz wybierać nie zastanawiał bym się nawet chwilę dłużej i zdecydowanie wybrał mocniejszy silnik. Generalnie jak decydowałem w ogóle nie zastanawiałem się nad spalaniem, bardziej interesowały mnie osiągi, ale jestem nadal mile zaskoczony elastycznością i spalaniem - czekam tylko na ułożenie silnika i wtedy będę dokładniej w stanie określić ile spalam, na razie nie wyjeździłem pierwszego baku paliwa, więc średnie spalanie sprawdzę przy drugim tankowaniu. A zacznę więcej jeździć jak tylko poprawi się pogoda - ostatnio w weekendy nie mam zbyt dobrej aury na wycieczki.
-
500 km w trasie (Olsztyn-Warszawa) = 6,8 /100
500 km w mieście (Olsztyn) = 8,1 / 100
Wszystko przy spokojnej jeździe z włączoną funkcją StartStop.
-
Fajny silniczek jednym słowem, dzkoda że w sedany go nie wsadzali.
-
Cytat:
Napisał
ffun
Co do Punto to potwierdzam wszystko co było napisane powyżej o silniku 1.4 8v. Na autostradzie serce boli jak patrzysz ile pali - dlatego świadomie zrezygnowałem z autostrad przy tym silniku, na wakacje jeździłem trasami alternatywnymi i spalanie przy takich trasach to 5,2-5,7 - bez zbędnego spinania się. Silnik 8v jest zdecydowanie przeznaczony na miasto i trasy podmiejskie ale nie autostrady. I jest ogromna różnica pomiędzy 8v i 16v.
Co do T-Jet - dla mnie silnik genialny, oczywiście można go kopać i osiągać wyższe wyniki spalania niż silnik niezaturbiony, ale ja mam zupełnie inne wymagania i bardziej uprzyjemnia mi spokojną jazdę i zmianę biegów pomiędzy 1500 a 2000 obrotów niż żyłowanie go jak w Punto by jakoś w miarę dynamicznie ruszyć z pod świateł. Gdybym miał jeszcze raz wybierać nie zastanawiał bym się nawet chwilę dłużej i zdecydowanie wybrał mocniejszy silnik. Generalnie jak decydowałem w ogóle nie zastanawiałem się nad spalaniem, bardziej interesowały mnie osiągi, ale jestem nadal mile zaskoczony elastycznością i spalaniem - czekam tylko na ułożenie silnika i wtedy będę dokładniej w stanie określić ile spalam, na razie nie wyjeździłem pierwszego baku paliwa, więc średnie spalanie sprawdzę przy drugim tankowaniu. A zacznę więcej jeździć jak tylko poprawi się pogoda - ostatnio w weekendy nie mam zbyt dobrej aury na wycieczki.
Ja teraz przejąłem po rodzicach drogą kupna ich punto evo z tym silnikiem 1.4 8v i niestety to jest prawda że mocą to on nie grzeszy (do tego skrzynia strasznie krótka gdzie jadąc 100km/h mam już ponad 3tyś obr. i robi sie hałas) + taki że ma gaz i mam młode auto (2011r), salonowe z pelną historią. Przesiadka ze stilo jtd bardzo zabolała niestety ;(
-
Cytat:
Napisał
PiotrK1964
500 km w trasie (Olsztyn-Warszawa) = 6,8 /100
500 km w mieście (Olsztyn) = 8,1 / 100
Wszystko przy spokojnej jeździe z włączoną funkcją StartStop.
tyle spalił ze wskazań komputera czy własnych obliczeń?
-
A jak się zbiera to cudo 120 KM
-
Cytat:
Napisał
PiotrK1964
500 km w trasie (Olsztyn-Warszawa) = 6,8 /100
500 km w mieście (Olsztyn) = 8,1 / 100
Wszystko przy spokojnej jeździe z włączoną funkcją StartStop.
T-jet z S&S...oj uważłabym z takim nagłym zatrzymywaniem turbiny, zwłaszcza że benzynowy silnik osiąga wyższe temperatury niż diesel... chyba że oprogramowanie uwzględnia to jak przed chwilą jechałeś i nie zatrzyma silnika.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
mam takowy silnik ale w doblo, porównując do 1,4 8V 77 mustangów, to pod względem mocy róznica kolosalna, chetnie bym zrobił swapa do mojego punto :-)
spalanie i tu mogę wielu zaskoczyć w jeżdzie miejskiej nawet nie dobijam do tego co podaje producent bo srednio jest to 9,2l/100 km (a podaje 9,5l/100km), autostrada to juz coś koło 8,5l/100 km (przy 120-130 km/h), poza miastem normalnie to mu wychodzi coś kolo 6,8/100 km, ponieważ to jst silnik DOHC to on jest ekonomiczniejszy na wyższych obrotach, wiec po mieście max 4 bieg.
nić złego nie mogę powiedzieć o tym silniku :-)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
BZYK70
A jak się zbiera to cudo 120 KM
w doblo bardzo dobrze...juz nie jeden się zdziwił :-)
-
Cytat:
Napisał
bnbn1
T-jet z S&S...oj uważłabym z takim nagłym zatrzymywaniem turbiny, zwłaszcza że benzynowy silnik osiąga wyższe temperatury niż diesel... chyba że oprogramowanie uwzględnia to jak przed chwilą jechałeś i nie zatrzyma silnika.
Pomijając fakt, że system S&S z definicji jest głupotą, to jednak nie traktujmy producenta jak idioty, który zapomniał o turbinie :crazy: