Witam
Mam problem z ciągle uszkadzającym sie górnym mocowaniem amortyzatorów przednich w moim Doblo
Wymienione zostały już 7 razy.
Moze macie jakis pomysł co moze byc przyczyną i jak możńa to skutecznie naprawić!!!!
To jest widok strony w wersji do druku
Witam
Mam problem z ciągle uszkadzającym sie górnym mocowaniem amortyzatorów przednich w moim Doblo
Wymienione zostały już 7 razy.
Moze macie jakis pomysł co moze byc przyczyną i jak możńa to skutecznie naprawić!!!!
7 razy?
ktos cie naciaga
7 razy? Jedno czy oba?
Jak wygląda sprawa z zawieszeniem, amortyzatorami i reszta?
Czy badałeś ogranoleptycznie luz na lozysku? W jaki sposób ukazuje się to uszkodzenie?
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Problem został zdiagnozowany... zasugerowałem mechanikowi ze samochody przeszły lifting i puscili Opla taiego... faktycznie układ mocowania został przeprojektowany... czesci nie ale sa układ... po rozkreceniu okazało sie ze czesci mocowania trą o rame nadwozia !!!! Dziwne ze mechanicy na serwisie maja gdzieś diagnozowanie i usuwanie takich usterek... dzieki wycięciu kilku milimetrów z ramy tak by przemieszczajace sie mocowanie nie tarło i nie powodowało uszkodzeń... problem samoczynnie ustąpił... nawet części zostały po ostatniej wymianie bo nie były jeszcze wybite... problem dotyczył obu mocowań... fiat nie przyznał sie do błędu... a usterka w sumie usunieta przez "przypadek" szkoda ze kosztowało to tyle wymian... pieniędzy... FIAT powinien takie usterki usuwać bezpłatnie skoro to fada projetowa... ach i dodam jeszcze jedną perełke w moim DOBLO !!!! Urwana linka windy koło zapasowaego !!!! linka przegniła zaraz przy mechanizmie mocowana jej do koła zapasowego... uwaga na to uszkodzenie bo mozna przy duzej predkości stracic koło co moze być bardzo niebezpieczne !!!!!
Możesz dorzucić jakieś zdjęcia/zdjęcia - chyba, że już za późno.
Czy serwisowales samochód? Jeśli tak i jest na gwarancji, a winna leży po stronie "wady fabrycznej", spokojnie możesz walczyć o zwrot kosztów i ewentualna rekompensatę.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
samochód serwisowany rocznik 2010.. na serwisie usterka robiona chyba z 5 razy moze 4 po serwisie juz robiłem ja na własny koszt 2 razy i za 3 mechanik wpadł na przyczynę... nie wiem co mozna w takie sytuacji od serwisu wywalczyc... chyba nic
Dlaczego, napisz oficjalne pismo do FAP/FC, fajnie jakbyś miał dokumentację zdjęciowa z " ta wada fabryczna", ksero faktur za naprawy itd...
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Witam
Posiadam Doblo II 1.4 T-jet z 2015 roku, na SKP zdiagnozowano uszkodzenie przedniego lewego górnego mocowania.
i stąd moje pytanie: Czy po wymianie górnego mocowania amortyzatora, każdorazowo trzeba robić geometrię/zbieżność?
Zawsze zaleca się kontrolę geometrii przy naprawach zawieszenia...
Witam,
Zaleca się wiele czynności, i nie chodzi mi o oszczędzanie na samochodzie, ale może źle się wyraziłem.
Pytanie: czy śruby mocujące amortyzator do piasty/zwrotnicy mają mimośród czy są to zwykłe śruby pasujące do otworu, skręcane na moment?
To zwykłe śruby. Jednak gwint jest tylko na końcówce...
Dziś kupiłem mocowanie lewe (prawego nie było na stanie) i wydaje mi się że fabrycznie mocowania są odwrotnie zamontowane. Prawa strona na lewej i odwrotnie. Czy ktoś z forumowiczów ma doblo II 1.4 t-jet 120KM, i jest w stanie zrobić mi zdjęcie swojego lewego przedniego mocowania amortyzatora? Byłbym bardzo wdzięczny.
Wymieniłem mocowanie, sprawdziłem geometrie ( wszystko ok) a opony tnie. Któryś kąt zły? Jak to sprawdzić?
jakos cos naciągane teorie mocowanie przed i po liftowe to jedno , dobór własciwego według vin to drugie a montaz i ustwienie wedle znaków podczas składania to juz inna sprawa zmien mechaników
Wymieniałem dzisiaj łożysko mcphersona z lewej strony i w sklepie powiedzieli mi że mam żlę założoną poduszkę że to jest poduszka z prawej strony ,szukałem trochę na forum parę osób pisało że w doblo mają żle oznaczone poduchy .Czy ktoś się z tym spotkał
Dziwne jest to co napisał założyciel tego tematu, mi łożysko(prawa strona) zaczęło pukać dopiero po około 7latach i ponad 90kkm. Mechanik wymienił profilaktycznie w obu amortyzatorach i jest spokój więc to raczej nie jest wada fabryczna. Ogólnie mi się w tym samochodzie nic nie psuje jak na obecny przebieg 103kkm. Z zawieszenia to tylko wspomniane łożyska przednich amortyzatorów i tylnie amortyzatory wymienione na KYB bo w fabrycznych wybijały się tulejki.
Łożysko nie ma znaczenia lewa czy prawa strona ,a poduszki są lewa i prawa strona