To jest widok strony w wersji do druku
-
1.3 multijet brak mocy
Witam.miesiąc temu kupiłem gp1.3 multijet 75km 97000tys przebiegu.Wszystko było ok do momentu,gdy podczas jazdy przy wyprzedzaniu stracił moc{max3000obr/min}zapaliła się kontrolka silnika.Podpiołem auto pod lapsa i pokazał błąd p0234,wykasowałem go i chwile był spokój.minął dzień jadę do pracy zaczynam deptać i znowu to samo.dodam ze auto pali bez problemu i jeździ tylko podczas wyprzedzania czy gwałtownego dodawania gazu traci moc,mogę wtedy jechać max 3000obr.możne ktoś przerabiał ten temat.potrzebuje pomocy,czekam na porady
-
Overbost do sprawdzenia ewentualnie jego przewody podciśnieniowe.
-
Miałem podobny problem, przy obrotach około 3000, szarpnięcie i spadek mocy i zapalał się check.
Na pierwszy raz pomogło pogrzebanie i przetkanie turbiny, bez żadnego rozbierania. Sytuacja się powtórzyła i błąd przeładowania turbiny. Okazało się, że turbina się otwierała, ale nie do końca, coś ją blokowało
-
Overbost-czyli czujnik ciśnienia doładowania?myślę ze dobrze pisze a gdzie on się znajduje może ktoś mi podpowie auto mam od miesiąca.trochę czytałem ze czujnik można wyczyścić tylko jak,bo ja nie wiem ma ktoś jakieś pomysły.
-
Jesli dobrze sie orientuje czujnik cisnienia doladowania znajduje sie na kolektorze ssacym, taki z niebieska naklejka :)
-
Miałem podobnie również był to czujnik doładowana w kolektorze ssącym. O dziwo taki sam jest montowany w Oplu Vectra C. Doszedłem po numerze i za 20zł kupiłem na szrocie. Po przepięciu od razu wszystko działało. Tzn dał się przegazować, a po kilku kilometrach Check sam zgasł.
-
dzięki panowie po wypłacie wymieniam i dam znać
-
3 załącznik(i)
witam wszystkich,w końcu znalazłem miejsce i czas aby sprawdzić czujnik,znalazłem tylko to na kolektorze ssącym.czy możecie mi powiedzieć czy to jest ten overboost,załączam fotki,nic innego tam nie ma ,a niektórzy piszą ze powinien mieć złącze na dwa wężykiZałącznik 23479Załącznik 23480Załącznik 23481 numer jego to 0 281 002 844
-
Czujnik mierzy ciśnienie w dolocie. Może być zabrudzona jego 2 strona albo czujnik uszkodzony. Jeśli zawyża pomiary ciśnienia albo wartości mierzone zbytnio odbiegają od spodziewanych to wyrzuca błąd.
Na początku przeczyść, ewentualnie pozostaje wymiana. Na jego podstawie działa zawór upustowy przy sprężarce.
-
tak, prawdopodobnie to ten, ja mam trochę inny bo mam 90KM. Wymień go i po wymianie od razu powinien dobrze chodzić.
-
witam panowie.dzisiaj byłem u mechaników i lipa chciałem żeby mi wyczyścili lub wymienili zawór overboost.okazuje się ze go nie ma a powinien być taki podaje fotkę i jego numer 55203202.Załącznik 23659opowiem co dalej.pojechali moim autem do serwisu,mechanik powiedział ze musi być za kolektorem dolotowym,wrócili do warsztatu i go nie znaleźli stwierdzili ze został usunięty ponieważ nie ma żadnych przewodów luźnych,ani żadnych wężyków.jeden z wężyków powinien być podłączony do egr,a drugi do turbiny niestety tam nic nie wystaje,nic nie jest zaślepione.Auto zabrałem i nie wiem co dalej robić,auto jest sprowadzone z Belgii.także mechanicy twierdzą ze został wycięty z auta,teraz nie wiem czy wymienić tylko ten jeden co opisałem go wyżej(0 281 002 844)proszę o jakieś rady lub zdjęcia z której wiązki wychodzą do niego przewody.pozdrawiam wszystkich
-
Wymień tylko ten co pokazałeś na zdjęciu.
-
Przemek1989 miałeś racje co do tego czujnika wymieniłem dzisiaj cena to 144pln,autko śmiga powyżej 3500rpm.dzięki za pomoc temat zamykam.pozdro
-
Żaden problem. Po to jest forum abyśmy mogli sobie pomagać.
-
Koledzy, mam te same obajwy, jak powyżej opisane. Chciałbym sam wymienić ten czujnik, ale nie bardzo wiem jak się to tego zabrać. Czy mógłym prosić o podesłanie jakiegoś zdjęcia z góry całego silnika z krótkim info (foto) jak się do tego zabrać.
-
Czujnik jest w kolektorze dolotowym od strony ściany grodziowej. jest to jedna wtyczka i jedna śrubka typu torx, odkręcasz i wkładasz nowy. Nie ma tam innego czujnika wiec nie pomylisz. Poniezej daje link do zdjecia jak mniej wiecej wyglada sam czujnik.
http://www.forum.alfaholicy.org/zala...224_150217.jpg
-
Witam mam problem z moja Panda 1.3 multijet 70 km 2005 sytuacja wyglada identycznie jak te opisywane wyżej czyli powyżej 3000 na sekundę traci moc wchodzi w tryb awaryjny zapala check engine i po piątym odpaleniu check engine znika, byłem w Fiacie komputer podłączyli nic nie znaleźli wiec pytanie do was co to moze być czy to faktycznie czujnik ciśnienia doładowania ? I gdzie go znajdę w moim aucie, wymieniona wcześniej turbina bez większej poprawy
-
Przyjacielu, gdzie się znajduje ten czujnik, masz post wyżej. Od strony grodziowej w kolektorze dolotowym. Nie wiem czy w Pandzie jest identycznie bo ja opisywałem problem w Grande Punto w wersji 90konnej. A znając życie może się coś różnic, bo są inne moce.
-
Spoko dzieki za info wstawiam auto do warsztatu maja szukać przyczyny pozdrawiam
-
Mam ten problem dwa razy w roku (jesienią i wiosną) mam jeden czujnik na podmianę. Jak jeden zaczyna wariować wkładam drugi a pierwszy czyszcze i chowam bo wiem ze zaraz sie przyda. JerryRuko, nie dawaj na warsztat bo szkoda pieniędzy. Poszukaj w guglach gdzie jest czujnik. Wykręć go, przeczysc, zamontuj i ciesz się jazdą. U mnie czsami trzeba ze dwa trzy razy przeczyścić aby było dobrze. A czyszczę je preparatem do mycia gaźników z nagaru.
Czujnik o nr 0281002844 NOWY BOSCHa mam za 95zł, jak ktoś potrzebuje innych części to zapraszam do kontaktu, wystawię FV VAT.
Auto Fiat Doblo Cargo 2006 po lifcie 1.3MJ 75KM, przebieg (tylko z krzesła niech nikt nie spadnie) ponad 700.000.