Witam kolegow po miesiacu od wymiany centralki swiec zarowych centralki silnika pojawila sie kontrolka sprawdz siece nie wiem co moze byc swiece ok przewoty tez
To jest widok strony w wersji do druku
Witam kolegow po miesiacu od wymiany centralki swiec zarowych centralki silnika pojawila sie kontrolka sprawdz siece nie wiem co moze byc swiece ok przewoty tez
Teraz nie sprawdzałem,dziś rano dwa odpalenie i błedu jak na razie nie ma.Wkurza mnie to bo od pół roku się z tym mecze.pozdrawiam
Tym razem wymienili przewody od swiec twierdzac ze swiece ok
u mojego ojca bylo to samo wymienilem centralke, po wymianie dalej to samo blad p0380, sprawdzilem kable i swiece niby bylo ok ale blad dalej wystepowal. Wymienilem swiece i blad zniknal
Sprawdzić omomierzem styki na przekaźniku pamiętając że oznaczenia cylindrów są liczone od skrzyni biegów ,a więc świec pierwsza to ta od skrzyni a czwarta od rozrządu. uszkodzona omomierz pokaże nieskończoność
nie musi pokazywać nieskończoności,wystarczy, że rezystancja będzie większa niż 1,5 ohma może już podejrzewać, że świeca jest walnięta
wystarczy ze trzy swiece beda mialy np. 2,1 ohma a jedna bedzie miala 1,9 ohma to juz blad bedzie wystepowac
Jak na razie po wymianie uf przewodów błędu nie ma. Teraz jakby co to kupię 4 nowe świece pozdrawiam
ja wymieniałem świece mineły 3 miesiace i mryga kontrolka. Teraz rozbiore centralke na ile sie da i obadam gdzie jest przyczyna bo po wypieciu wtyczki z centralki i sprawdzeniu świec i przewodów jest ok
U mnie testy centralki wskazywały na sprawną, przewody też, świece też ok nawet wymienili na nowe i dalej błąd. Więc wymieniłem centralne świec miesiąc ok i znów błąd więc wymienili przewody i na razie jest ok. Tu nie ma filozofii,jak wymieniłeś świece wszystko 4 nowe z tej samej firmy to teraz spróbuj przewody i zobaczysz czy pomoże, przewody orginalne 120zl to nie majątek, a centralka ponad 400 nowa oryginalna
przewody sa ok. Sprawdzałem przy okazji wymiany swiec. Obstawiam najprawdopodobniej centralke ale jak ja sprawdze lub podmienie to wtedy ocenie. Pod kontrolke świec jest podłaczona grzałka nad filtrem paliwa i wiem ze ona pokazywała bład. Pogrzebie w wolnym czasie to sie okaze co jest. Najpierw podłacze jeszcze EXAMINER- zobacze co wywali. Najlepsze jest to ze wczesniej raz mrygała co tydzien dwa lub trzy a od 4 dni przy kazdym odpaleniu
no i wszystko sie wyjasnilo. Centralka była nie przykrecona i musiała latac na boki lekko ruszajac instalacje i to powodowało zapalanie sie spręzynki. Wymontowałem ją przeczysciłem wtyczki dogiąłem piny we wtyczkach i smiga jak ta lala. Problem zniknął
Podłączę się do tematu. Jakby mi padla 1 świeca to muszę wymieniać wszystkie czy tylko ta zepsuta ??
Żeby działały wszystkie musisz wymienic zepsutą, a żeby wszystkie działały jednakowo, to wszystkie.
Żeby nie pikało wystarczy tylko ta uszkodzona.
Ja u ojca tez tak zrobilem wymienilem 1 swiece tylko ze blad dalej wyskakiwal myslalem ze to przekaznik od swiec wymienilem na nowy i dalej to samo,zalozylem stary wymienilem wszystkie swiece i to bylo to jedna swieca miala inny opor i tu byla przyczyna teraz jest ok swiece nie sa drogie
są różne szkoły wymiany świec. Jedni wymieniają tylko 1 szt inni dwie a moim zdaniem fachowo powinno się wymieniac 4 sztuki naraz. W końcu świece zarowe wymieniasz raz na 200 000km jak dobrze pójdzie wiec- po co oszczedzac 50 pln i płacić póxniej ponownie za wymiena następnej uszkodzonej świecy
Oszczędzasz ~60 zł za każdą świecę+50 za wymianę każdej sztuki. Tak, że nie tak mało
Kto tak kasuje za wymianę kolego?