To jest widok strony w wersji do druku
-
Bravo kopci na czarno :(
Witam. NIedawno nabylem fiata bravo 1.9jtd 105km wiec silnik cf2. Kiedy go kupowalem zauwazylem ze lekko kopci na czarno ale jezdzila nim kobieta wiec myslalem ze tzreba mu tylko dac po pi**zie i bedzie ok. Ale niestety nadal kopci. Mechanicy doradzili zaslepic Egr bo podobno "puszcza" wiec zamowilem sobie gotowe zaslepki na allegro czekam az przyjda.Co wedlug was moze byc przyczyna takiego kopcenia? Jakis Filtr? Moze Intercooler? Lub sama turbina:/
-
Kopcenie na czarno to wynik za dużej dawki paliwa. W grę wchodzą więc lejące wtryski, przepływomierz oraz nieszczelność układu dolotowego (np. pęknięty wąż przy kolektorze dolotowym).
-
Zauwazylem ze intercooler jest lekko mokry. U mnie jest za zderzakiem po stronie kierowcy wiec dobzre nie widac ale wydaje sie byc zlany olejem a ten gruby waz gumowy ktory jest do niego podlaczony ma na sobie czarny tlusty osad...czy to moze byc przyczyna?
-
Jeśli nie ma nieszczelności do od samego zaolejenia auto kopciło nie będzie. Czarny tłusty osad to po prostu olej.
-
Udam sie po jakos rade do mechanika niech to posprawdza i sie zobaczy... moze to nic powaznego
-
Witam ponownie. Zamowilem na allegro gotowe zaslepki do egr. chcialem to dzis zamontowac niestety zaslepka nie pasuje tam gdzie dostep jest prosty czyli u gory silnika tylko na dole. Z powodu braku odp klucza odpuscilem sobie. Zauwazylem jednak ze na zimnym silniku moje bravo lubi puscic bialego/niebieskiego dymka ale odziwo oleju nie ubywa :/ co jest grane? wpadlem na pomysl odpiac przeplywomierz aby zobaczyc czy bedzie kopcil bardziej... jednak nie bylo roznicy czy byl podpiety czy tez nie ... Moze to jego wina?
-
Jeżeli puszcza Ci niebieskiego dymka na zimnym silniku a na ciepłym silniku jest ok to jest to wynik przechłodzenia silnika. Na zimnym może się tak dziać. Jak na ciepłym jest ok to się nie ma czym martwić.
-
Na ciezkim ciezko to zaobserwowac ale czasem wydaje mi sie ze ten czarny dym ma takie lekko niebieskie zabarwienie... spr dzis olej mialem pol dzialki na bagnecie po zrobieniu ponad 1000km ubylo moze z 1mm gora 2mm czyli cos tam gdzies bierze lub cieknie ale to minimalnie... a co do tego kopcenia na czarno...jesli po odpieciu przzeplywki nie bylo roznicy to znaczy ze jest ona nie sprawna?
-
Zaslepilem egr i wszystko fajnie ladnie tylko na zimnym pusci lekkiego dymka potem juz praktycznie niewidocznie....tylko ze tem nie przekracza 70 stopni mimo dlugiej jazdy...na postoju samochod nagrzewa sie normalnie ale kiedy zaczne jechac temp znow pomalu opada do 70...wczesniej przed zaslepieniem tak nie bylo...:( i spalanie znacznie wzroslo.... pomozcie...
-
Nie domyka się termostat ;-) wymień na sprawny i będzie ok :-)
-
Cytat:
Napisał
bzykol Nie domyka się termostat wymień na sprawny i będzie ok :-)
aaa coo z tym podwyzszonym spalaniem?
-
Po przejechaniu odcinka po ktorym samochod mial juz optymalna temp podnioslem maske i dotykalem chlodnicy zeby spr czy jest ciepla... od przodu byla zimna z tylu lekko cieplawa...
-
Cytat:
Napisał
Mistyk aaa coo z tym podwyzszonym spalaniem?
To chyba logiczne, że jak silnik nie pracuje w optymalnej temperaturze to więcej spala? :roll:
-
A ten EGR zaślepiłeś tylko mechanicznie? Błędy teraz jakieś masz od EGRa przez to?
-
wstawiasz zaślepkę i tyle, a błąd jest zapisany i można go zobaczyć po podpięciu kompa, ale nie wpływa na pracę silnika
-
Cytat:
Napisał
rocketnol wstawiasz zaślepkę i tyle, a błąd jest zapisany i można go zobaczyć po podpięciu kompa, ale nie wpływa na pracę silnika
W silnikach typu cf2 nie powinno byc zadnego bledu z tego co wiem. Ja mam Bravo gt 1.9 jtd 105 km wiec to cf2. Bledu zadnego nie ma kopci mniej ale nadal...(na zimnym) ostatnio podczas jazdy lubi mi sie zapalic czerwona kontrolka wtryskow ale po przejechaniu jakiegos odc gasnie...lub jesli samochod dostanie troche po garach...moze ta kontrolka oznaczac lejace wtryski? przez co samochod wiecej pali i w dodatku kopci?
-
Cytat:
Napisał
Mistyk W silnikach typu cf2 nie powinno byc zadnego bledu z tego co wiem.
Tak jak już było pisane wcześniej, błąd jest, ale nie włącza marchewki. Jak się podłączysz do ECU to zaraz po zaślepieniu będzie już siedział w kompie.
Cytat:
Napisał
Mistyk Bledu zadnego nie ma
Cytat:
Napisał
Mistyk lubi mi sie zapalic czerwona kontrolka
no to faktycznie błędu nie ma :D
-
Cytat:
Napisał
karwoj25 Tak jak już było pisane wcześniej, błąd jest, ale nie włącza marchewki. Jak się podłączysz do ECU to zaraz po zaślepieniu będzie już siedział w kompie.
no to faktycznie błędu nie ma :D
Ale juz przed zaslepieniem sie zapalala czasami:/
-
No dobra, a diagnozowałeś już ten silnik? Jakieś błędy?
-
Zrobie to moze dzisiaj bo widze zekazdy mechanik gada co innego :P Jak bede po diagnostyce to podziele sie informacjami