To jest widok strony w wersji do druku
-
Trzęsiawka samochodu
Panowie od pewnego czasu przy większym obciążeniu auta (kpl. na pokładzie) samochód podczas przyspieszania tak pomiędzy 40 a 80km/h dostaje trzęsiączki. Jak jeżdżę sam nie ma tego objawu. Chodzą mi po głowie trzy przyczyny: skrzywiona półośka, poduszka pod silnikiem i najgorsze dwumasa.
Ktoś się spotkał z podobnym problemem?
-
Hmm, w poprzednim aucie przy podobnych objawach okazało się, że tuleje przednich wahaczy były wybite. Może to coś takiego?
-
Jest taka opcja. Robię 5 tyś/m-c po Warszawie. Przebieg aktualny 205000.
-
Musisz zwrócić uwagę zdecydowanie na półosie, ale może akurat wyjdzie Ci walnięta poduszka. Ja miałem efekt trzęsienia spowodowany wyrobionym kielichem lewej półosi, czyli ostatni element wewnętrznego przegubu. Sam kielich występuje TYLKO w oryginale, koszt za kawałek żelastwa 900 zł...
Oczywiście nie dałem aso zarobić tak chorych pieniędzy, kupiłem używaną kompletną lewą półoś z krzyżakiem i kielichem za 270 zł:) Mechanik nie mógł uwierzyć, że za te pieniądze ktoś sprzedał w tak dobrym stanie :P
-
Ponawiam pytanie i dzisiejsze spostrzeżenia. Trzęsienie autem występuje już nawet jak jadę sam. Zaczyna się przy prędkości 60km/h i kończy w granicach 90/100km/h. Zauważyłem jeszcze jedno w momencie trzęsiawki jak wcisnę pedał sprzęgła trzęsienie ustaje co dalej przemawia za poduszką pod silnikiem. Co o tym myślicie? Proszę o sugestie bo wybieram się do mechanika ale nie chcę ładować mu kasy do kieszeni na eksperymenty i dochodzenie metodą prób i błędów.
-
Potrzebne są dwie osoby i kanał.
Jedna siedzi w samochodzie i przy zaciągniętym hamulcu postojowych strzela ze sprzęgła. Druga osoba siedzi w kanale i obserwuje jak zachowuje się zawieszenie silnika.
-
Po dzisiejszej wizycie u mechanika diagnoza - roztrzepany przegub wewnętrzny prawej półosi. Jutro sprawdzimy stan kielicha, jeśli będzie OK to kupię sam krzyżak: KRZYŻAK PÓŁOSI FIAT STILO CROMA LYBRA 1.9 JTD ORYG (4394638320) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
-
-
-
Pomóżcie znaleźć przegub wewnętrzny (kielich z krzyżakiem) do mojego auta. Prawa oś. Skrzynia manualna, 1,9jtd, 120km, 2006r.
-
Wcześniej napisałem, że ja na alledrogo zakupiłem całą półoś. Sam kielich używany jest raczej niedostępny, a nowy... to jak już we wcześniejszym poście napisałem kosmiczna cena. Szukaj całych półosiek, zawsze jakiś element na czarną godzinę Ci zostanie. Ceny 250-350 zł.
-
Wiem , szukałem. Albo nie ma prawych a jak już się trafi to od wersji z automatem. :roll:
-
Auto zrobione. Śmiga aż miło. Jeżeli jest ktoś z mazowieckiego i będzie miał problemy z półosiami/przegubami polecam ten warsztat:
Auto-Przegub Tadeusz Radziszewski ul. Dworcowa 21 Sulejówek tel. 22 783 12 83.
Za wymianę swojego - nowy kielich, nowy krzyżak, nowa osłona + robocizna zapłaciłem 700zł (jest oczywiście gwarancja).
-
-
Nie ma różnicy w przypadku krzyżaka. Pytanie czy potrzebujesz wymienić tylko krzyżak?
-
No wlasnie. Jak to zdiagnozowac, co wymienic?
-
Masz wszystko opisane w temacie, zależy jakie masz objawy. Jeśli fura Ci cała telepie przy przyspieszaniu, to niech mechanik spojrzy na stan poduszek i półosiek. Jak kielich jest wyrobiony, to sama wymiana krzyżaka nic nie pomoże.
-
Juz jakis czas temu pisalem o podobnych objawach u mnie. Drzenie i telepanie przy pewnych predkosciach, ostre telepanie przy hamowaniu. Generalnie ostatnio powyzej 100 cuc drgania na kierownicy. Dodam ze mam automat.
-
Tu nie piszemy o drganiach na kierownicy a o telepaniu całym samochodem w pewnych przedziałach prędkości. U mnie telepało pomiędzy 60 a 100km/h, dodam że po wciśnięciu pedału sprzęgła podczas telepania problem znikał a po odpuszczeniu znów to samo.
-
Cytat:
Napisał
Marian086
[...] niech mechanik spojrzy na stan poduszek i półosiek. Jak kielich jest wyrobiony, to sama wymiana krzyżaka nic nie pomoże.
A jakich poduszek ?