To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Alternator -
Alternator
Miał już ktoś z nim problem:mad: Mi wczoraj zapaliła się kontrolka akumulatora. Więc dziś udałem się do auto elektryka. Pomierzył i wyszło że alternator padnięty. Ładowanie na pracującym 11.5 Powiedział że postara się go zregenerować. Moje pytanie podać go regeneracji czy nowy zamontować :?:
-
Mostek prostowniczy w tych alternatorach pada ponoć nagminnie, po wymianie na nowy (mostek) alternator wraca do życia.
-
-
potwierdzam.. mostek prostowniczy.. koszt naprawy 150,-
dochodzi oczywiście jeszcze demontaż i montaż - ja wyjmowałem sam - troszkę trzeba się napracować..
-
U mnie niestety cały alternator szlak trafił. Gościu jak mi go pokazał to wyglądał jak by go ktoś z jakiegoś pożaru wyciągnął (okopcony, wytopione plastiki) Koszt regenerowanego 500 zł + 200 robocizna = 700 zł Rok gwarancji. Miał być nowy rozrząd jest alternator hehe
-
Heja, dajcie znac jak sie wymontowuje alternator, czy da sie go wyjac gora i czy potrzeba jakichs s[ecjalnych narzedzi, czy wystarczy komplet podstawowy ??
-
Da się wyjąć górą i wystarczy podstawowy komplet kluczy. Jak nie dasz rady to napisz i przyjadę to wymontuje do Tych mam nie daleko.
-
Są dwie śruby gwiazdkowe typu trox(czy jak to tam się zwie). Ja u siebie wyjmowałem górą pomiędzy przewodami paliwa, a rozrządem.
-
A ktoś miał coś takiego że po wymianie alternatora po odpaleniu ikona akumulatora nadal się pali? Jeśli zgaszę i zapalę raz jeszcze gaśnie. Czyli za każdym razem jak odpalam to pali się kontrolka, i jeśli go zgaszę od razu i zapalę ponownie to również za każdym razem ikonka gaśnie. Nie wiem czy nie namieszałem :)
Pomocy :)
-
Może trzeba wykasować błąd... Kontrolka świecie się sekundę ,dwie po zapaleniu silnika ale zaraz gaśnie.
-
Kolego możesz miec do wymiany diody , miałem podobny przypadek wymiana regulatora nic nie dała, musiałem wymienić diody ujemne. W alternatorze są diody 30A ja wymieniłem na 60A i regulator teraz mam alternator mocy 140A a nie 12OA
-
W mojej cromce jest juz trzeci alternator. Czy jest jakiś sposób aby wydłużyć żywotność tego felernego elementu?
-
Osłony pod silnik, żeby woda się nie dostawała do niego.
-
Cytat:
Napisał
lukq
Osłony pod silnik, żeby woda się nie dostawała do niego.
Masz na myśli standardową osłonę pod silnikiem czy jakąś modyfikację?
Wydaje mi się ze u mnie standardowa osłoną jest cała. W środę jade na wymianę rozrządu to będzie okazja się jej lepiej przyjrzeć.
-
Chciałem odgrzać temat.
Jak kilka miesięcy temu kupowałem Cromę, to jedną z opisywanych na Autocentrum powtarzających się usterek tego modelu była awaria alternatora. U mnie na razie chodzi ok, ale niedawno dowiedziałem się że podczas wyjazdu znajomych (samochodem Stilo JTD) w Niemczech padł alternator i za wymianę skasowali 600 euro (w tym ok 450 za nowy alternator i 2-3 dni auto uziemione) Pomyślałem sobie, że skoro to taka zmora wszystkich fiatów diesli, to może by zakupić używkę na allegro (za 150-200 zł) i wozić w bagażniku przy dłuższych wyjazdach. Przy posiadaniu zapasu, wymiana po awarii będzie szybka i duuuużo tańsza.
W związku z powyższym mam następujące pytania:
1. Czy u Was zdarzyła się awaria alternatora z dala od domu i ile czasu oraz pieniędzy kosztowało doprowadzenia auta do sprawności?
2. Co sądzicie nt posiadania zapasu na dłuższe trasy (alternator w bagażniku)?
3. Jaki alternator jest montowany seryjnie w Cromie po FL, 1,9 JTDM 150 kM, automat, Data prod. grudzień 2007, rocznik modelowy i w dokumentach 2008)? Próbowałem w swoim aucie zaglądać od góry z lusterkiem, ale żadnego napisu na alternatorze nie widać.
-
Witam
Pochwalę się moimi problemami z alternatorem jakie miałem w zeszłym roku. Padł dosłownie jednego dnia przy przebiegu 200 tysięcy - pierwsza awaria od nowości - wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów. Pierwsze co się pojawiło to delikatny świst z łożyska i po kilkunastu kilometrach już silnik zaczął się ratować obrotami podnosząc je na wolnych do około 1100 rpm. Po dalszych kilku kilometrach komputer zaczął wyłączać poszczególne systemy tj. ASR, wspomaganie kierownicy - choinka na zegarach. Po dojechaniu do celu (30 km) wyciągnąłem go i zawiozłem do firmy zajmującej się regeneracją ale okazało się że już jest popalona obudowa od środka. Z racji że właścicielem firmy jest mój znajomy zaproponował mi nówkę sztukę - podobno ASO OPEL brał je na wymiany gwarancyjne - z tego co się dowiedziałem jest to wersja wzmocniona. Do dzisiaj spokój a zrobione już jakieś 15 - 20 tysięcy. Myślę że posiadanie zapasu w bagażniku jest dość ciężkim tematem ponieważ moim zdaniem jego wymiana wcale nie jest taka prosta bo ciężko go wydostać z pod maski - wersja silnika 1.9 16V 150KM. Chociaż i tak pewnie znajdą się osoby twierdzące że godzinka dwie i nowy już zamontowany.
-
ceny podobne jak u nas 600 ;-), w stilo alternatory są wrażliwe na wodę - głównie obudowa, brak osłon pod silnikiem większa kałuże i po alternatorze, w cromach padają diody, w moim aucie poprzedni właściciel regenerował altek ale po paru tygodniach znów padł - zakupił nowy i obecnie mam nowy , grunt to nie popadać w paranoje , zawsze coś tam może się popsuć , nikt nie jest prorokiem co - zamiast bagażu wozić części zapasowe w bagażniku :fiufiu: ? w zeszłe wakacje zrobiłem ok 4 tyś za granicą i oprócz "naprawy " kontrolki rezerwy nic się nie popsuło
-
Mi padł alternator przez odmę ,nadpękł wąż gumowy i delikatnie pylił olejem na kable od instalacji elektrycznej ,a po nich olej kapał prosto na alternator.No i sie spalił tylko dym poszedł.
Regeneracja-naprawa w warsztacie specjalizującym się w alternatorach 460zł dwa lata temu. Jest teraz OK.
-
Dziś przy -15 odpaliłem auto normalnie lecz po jakiś 4 minutach pracy pojawiła się kontrolka akumulatora zgasiłem auto i już później nie odpalił. Po przekręceniu kluczyka do pozycji on świecą się kontrolki lecz auto kręci może z pół obrotu rozrusznika i wszystko gaśnie czy to koniec alternatora i akumulatora? Jak sprawdzić alternator przy nie pracującym silniku czy można spróbować od 2 auta odpalić i sprawdzic czy po odłączeniu dawcy auto zgaśnie z kontrolka akumulatora? Czy lepiej od razu laweta i do elektryka?
-
Kable od dawcy i odpal. Miernik w rękę (po odpięciu kabli) i mierzysz volty, czyli prąd ładowania, przykładając do klem akumulatora kable z miernika. Jak będzie ponad 14 V to alternator działa prawidłowo.