To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Eper a fiat Croma -
Eper a fiat Croma
WItam,
Mam problem ustalic wersje eperka ktory posiada baze danych cromek od 2008r. Mam alfke i wpisujac VIN bez problemu znajduje wszelkie informacje teraz mam problem, moze ktos ma link do nowej wersji, chyba ze numer vin jest bledny podam moze ktos pomoze " ZFA 194000 02088717 "
Druga sprawa, jaki olej lejecie do 1.9JTD 120KM z PDF ? Typ silnika 939A1000 Numer nadwozia 194AXB1B02C, wg. tych danych instrukcja mowi ze posiada filtr czastek stalych,
trzecia: rozrzad - jaki pasek (firma) polecacie, rolki napinacze i pompke wodna???
czwarta: tarcze i klocki na przod, co polecacie?
Prosze o info.
Pozdrawiam
-
Eper.fiatklubpolska.pl
Olej motula
Rolki ruville,pompę tak samo,pasek conti
Tarcze mikoda, klocki ferrodo
-
Cytat:
Napisał
m0rf
WItam,
Mam problem ustalic wersje eperka ktory posiada baze danych cromek od 2008r. Mam alfke i wpisujac VIN bez problemu znajduje wszelkie informacje teraz mam problem, moze ktos ma link do nowej wersji, chyba ze numer vin jest bledny podam moze ktos pomoze " ZFA 194000 02088717 "
Druga sprawa, jaki olej lejecie do 1.9JTD 120KM z PDF ? Typ silnika 939A1000 Numer nadwozia 194AXB1B02C, wg. tych danych instrukcja mowi ze posiada filtr czastek stalych,
trzecia: rozrzad - jaki pasek (firma) polecacie, rolki napinacze i pompke wodna???
czwarta: tarcze i klocki na przod, co polecacie?
Prosze o info.
Pozdrawiam
Tak posiada DPF, używam oleju selenia 5W30 i wymieniam co 15 tyś. nie mam żadnych problemów z wypalaniem DPF-u:lol:. Taki olej polecam w metalowej puszce a nie tani olej rozlewany w garażu.
-
Mysle kupic motul 8100 5w40 do silnikow z dpf, pasek contitech odradzam, strzelil mi w alfie, mysle o dayco lub gates, plus reszta skf ale nie wiem jak drogo mnie to wyniesie moze ktos zrobill taka konfiguracje, pytanko: ten silniczek 1.9v8 120 km w miare radzi sobie z tak duzym autem? Wymienialiscie olej w skrzyni manual ?
-
widzę że podobny serwis bedziemy robić. Mi wczoraj 100k km stuknęło więc też robie duży serwis.
Olej Motul Xclean 5w40 leje od 60k km i nic się nie dzieje.
Rozrząd kupiłem kpl ori Fiat a pasek z teflonem chyba Conti kpl 475zł.
Klocki do tyłu kupiłem Remsa i jestem zadowolony.
Oliwy do skrzyni wchodzi wg instrukcji 2 cy 2,1l ale mądre strony podają że wchodzi 2,3-2,5l więc trzeba 3l kupić. Ja wybiore Albo tutele Matryx (zgodnie z instrukcją) albo za poradą z Autokącika albo coś z Fuchsa albo Millersa.
rozrząd kupowałem u kolegi ABM
Rozrząd oryginał pompa Fiat Stilo Bravo JTD 1.9 8V (3901886680) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
z tej aukcji.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
co do silnika, miałem w GP ten sam motor, z tym że po chipie i miał 160KM i to był samolot. W cromie te 120KM wystarcza do spokojnego przemieszczania się, a na autostradzie jak trzeba to Vmax też spokojnie wyciągniesz. Ja z uwagi na 2 latka w foteliku za plecami jeżdże dużo wolniej :)
-
Cytat:
Napisał
m0rf
Mysle kupic motul 8100 5w40 do silnikow z dpf, pasek contitech odradzam, strzelil mi w alfie, mysle o dayco lub gates, plus reszta skf ale nie wiem jak drogo mnie to wyniesie moze ktos zrobill taka konfiguracje, pytanko: ten silniczek 1.9v8 120 km w miare radzi sobie z tak duzym autem? Wymienialiscie olej w skrzyni manual ?
Wymieniałem olej w skrzyni choć nie było problemów, profilaktyka ( był bardzo ładny)przejechałem 200 km i mam wrażenie, że biegi wchodzą jeszcze lepiej a olej to tutela 75W85 polecany w ASO Oleju wchodzi równo 2 litry a skrzynia po remoncie 2,4 litra.
-
jeszcze nie mam tej cromki, jutro jade zobaczyc konkretnie co i jak, jak bedzie gut to ja wezme, a jak nie to rocznik starszy z zabrza, natomiast po kupnie bede chcial troszke powymieniac, acha a jakie swiece zarowe - bosch? nie ukrywam ze nie jezdzilem jeszcze dieslem (cale zycie alfa na ts-ie 1.6 a od siedmiu laty 2.0ts do poczatku lutego tego roku kiedy strzelil pasek i auto u mechaniora) ja tez mam male dzieci wiec demona predkosci nie potrzebuje ale czasem aby bezpiecznie wyprzedzic koniki sie przydaja, wracajac do jazdy: slyszalem ze po dynamicznej jezdzie nie mozna odrazu gasic silnika i inne mity badz kity - mozecie potwierdzic te mity ?
edytowane: jak z teflonowa tasma to chyba Dayco.
Pozdrawiam
-
jak ta croma z Zabrza wygląda? Niebieska przed liftem?
-
Cytat:
Napisał
m0rf
czwarta: tarcze i klocki na przod, co polecacie?
Dla odmiany polecę polski produkty, założyłem parę miesięcy temu i są bardzo dobre, zarazem niedrogie:
- klocki hamulcowe STEINHOF SM559-N
- tarcze hamulcowe ROTINGER RT 1585
Na przód możesz założyć podobny zestaw, są również kpl na allegro.
-
a już widze na otomoto 4 szt z Zabrza. Te obok Multikina już dobry rok stoją- więc dobrze sprawdź.
co do paska to faktycznie Dayco
-
bylem wczoraj w czestochowie i ogladalem ta Fiat Croma 25600.00 PLN. - otoMoto.pl zreszta jutro jade z mechanikiem juz konkretnie rozmawiac, ta pod multikinem tez ogladalem tak naprawde tam sa 4 cromki, 2 kicha ta 2010 tez zadna rewelacja ale zainteresowalem sie ta Fiat Croma 29900.00 PLN. Zabrze - wjazd od al. Korfantego - otoMoto.pl tylko uwazam ze chce za duzo, jednak mysle ciagle o tej przed FL wlasnie w zabrzu Fiat Croma 24000.00 PLN. Zabrze - otoMoto.pl tylko bialy srodek a ja mam male dzieci, zona mowi stanowczo NIE :-)
-
Cytat:
Napisał
m0rf
wracajac do jazdy: slyszalem ze po dynamicznej jezdzie nie mozna odrazu gasic silnika i inne mity badz kity - mozecie potwierdzic te mity ?
Móc, można ;) Szkoda tylko turbiny, która powinna mieć czas na obniżenie temperatury. Z drugiej strony... nawet jak przegonię fiata, po powrocie zanim otworzę bramę, wjadę, otworzę garaż... wystarczający czas na przestudzenie. Poczytaj w necie, jest dużo artykułów jak jeździć dieslem - "zasady" pomagają oszczędzać turbo oraz sprzęgło z dwumasą - konieczne nie są ;)
-
poczytam, poczytam... :-) wlasnie mysle o polskim rozwiazaniu przedniego hamulca :-)
-
ta spod multi, nie ma znaczka Croma na klapie. Sama klapa wygląda jak niedomknięte albo źle spasowana.
Ta 2,4l z Zabrza, może i fajna ale srodek jasny. Do tego 2,4. 200KM to ma na papierze w rzeczywistości wszystkie poniżej 200km miały. Koszty serwisu wyższe, samochód ciężki- nie warto 2,4 kupować.
-
ktora z pod multi nie ma znaczka? a ogladales moze ta z czestochowy ?
-
ta ktora wkleiłeś za 29900, nie ma napisu Croma na tylnej klapie.
Ta z Cze-wy alcantary nie ma , to zwykły welur. Nawet ładna, ale uważałbym żeby się nie okazało że umowa "na niemca" lub wałek z Vatem.
-
co rozumiesz pod pojeciami umowa na niemca? lub walek z vatem?
-
-
Słyszem opinie że chłodzenie turbiny (praca na wolnych obrotach ok 30 sek) powinno się robić w szczególności jeżeli postój odbywa się po żyłowaniu auta (długi podjazd, jazda max na autostradzie). Często parkingi są lokalizowane na szczycie przełęczy i wielu lubi tam stawać na przerwę... więc oprócz sikania pamiętajmy też o silniku (:-)).
Odnośnie oleju w skrzyni manualnej, to wielu mechaników odradza jego wymianę (sugerują sprawdzić i ew uzupełnić poziom). Olej w skrzyni manualnej pracuje w warunkach w niskiej i umiarkowanej temperatury i nie ma kontaktu z powietrzem i spalinami, tak więc utrata jego własności smarnych jest naprawdę minimalna. Opinia ta wydaje mi się wiarygodna.
Podobno jest jeden plus z posiadania Cromy 2.4. Chodzi o miny kierowców (popularnych u nas marek) widziane w tylnym lusterku Cromy podczas przyspieszania. Tak przynajmniej słyszałem...
-
każdy z nas dojeżdżając do domu, wjeżdzając na ulicę docelową nie katuje silnika na 4 tyś obrotów tylko na minimum, więc turbo zdąrzy się wyhamować i wychłodzić. Gorzej jeśli jedziemy autostradą z gazem w podłodze i nagle gasimy motor. Wtedy turbo może się kręcić na sucho i przyspożyć problemów.
Co do 2,4 i min kierowców- każde 1,9 150KM po chipie lekko "zrobi" taką Cromę 2,4. 1,9 jest lżejsze i po chipie dochodzi do 200km. A tak jak pisałem 2,4 rzadko mają 200KM, większość ma dużo mniej