To jest widok strony w wersji do druku
-
Wysokie spalanie gazu
Witam wszystkich. Chciałabym się poradzić w sprawie wysokiego według mnie spalania gazu. Auto mam od niedawna, zresztą jest to moje pierwsze. W ciągu miesiąca sprawdzałam ile "pali", tankowałam do pełna, po przejechaniu 250 km kolejne tankowanie i znów przejeżdżałam 250 km. Średnie spalanie 11,5-12,5 l/100km. Dziś zatankowałam po przejechaniu 100 km i weszło 13,5l, staram się jeździć jak najoszczędniej, ale efektów nie widzę. Chciałabym prosić o wskazówki co można zrobić, żeby mniej paliło, bądź co może być przyczyną takiego wyniku. Oprócz wysokiego spalania, trochę słabo ma się "zebrać" jak na swój silnik. Dodam, że weekend będę wymieniać filtr powietrza i świece. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie komputera, czy może on mieć wpływ na spalanie i czy jest możliwość sprawdzenia po numerze VIN jaki powinien być w samochodzie, bo mam obawy, że mogę mięć założony inny niż powinien być. Jeśli nie napisałam jakiś istotnych informacji, to proszę mnie poprawić, a dopiszę to co trzeba.
-
Spalanie spore,ale wszystko zależy od warunków. Jeśli stoisz w korkach to takie spalanie jest normą. Jeśli nie-sugeruje wizytę u gazownika na regulację. Co do zbierania się-ten silnik w tym aucie niestety szału nie robi. W 1.4 występował chyba tylko 1 rodzaj komputera, podaj jaki masz
-
Dokładnie z tym silnikiem nie spodziewaj się, że samochód będzie sie bardzo szybko zbieral. Co do takiego wysokiego spalenia, to jedź do gazownika i sprawdź szczelność oraz popraw ewentualną regulację. Jaką masz instalacje gazową, która generacja i jaki reduktor, układ zasilania?
-
Dziennie pokonuje w jedną stronę 10 km, prędkością 50-90km/h bez korków. Nie wiem o co chodzi z tym rodzajem komputera, co mam podać? Jeśli chodzi o instalacje to jest drugiej generacji, reduktor LOVATO z tego co wyczytałam w papierach z gazu. Co do zbierania się auta to rozumiem, że silnik jakiś super mocny nie jest, ale UNO 1.0 mojego ojca ma większego "kopa". A wracając do komputera, zapomniałam poprzednio napisać, że mam jeszcze problem z kontrolką ABS; ABSu nie mam zamontowanego a kontrolka się świeci i dlatego między innymi przypuszczam, że mogę mieć inny komputer niż powinnien być zamontowany do mojego auta, poza tym mam dwa różne kluczyki, jeden pasuje do zamków i służy do odpalenia auta, drugi pasuje do baku. Co najśmieszniejsze znalazłam ostatnio przypięty kluczyk przy czujniku immobilisera, który też pasuje do baku. Tak więc coraz więcej wskazuje na to, że poprzedni właściciel lub ktoś jeszcze przed nim zmieniał komputer. Pozwolę sobie zadać pytanie, czy "zły" komputer, pochodzący może z innego silnika, może mieć wpływ na wysokie spalanie?
-
Pewnie były zamki wymieniane nie w komplecie, stąd te kluczyki. Co do komputera - nie ma on nic do ABSu bo od tego jest osobny sterownik. Komputer z innego silnika nie będzie pasował i tak sobie działał, ktoś musiałby się mocno nakombinować żeby to ogarnąć. Moim zdaniem - bez sensu. Komputer w Twoim aucie jest chyba pod maską więc napisz jakie ma oznaczenia i rozwiejemy Twoje wątpliwości. A jak wygląda spalanie i zbieranie się auta na benzynie?
-
Na benzynie też sie zbiera powoli, a co do spalania to nie wiem jak to wygląda bo nie sprawdzałam. A co można zrobić z tą kontrolką ABSu, wystarczy wyciągnąć żarówkę, żeby tak nie drażniło? A komputer sprawdze i napisze co i jak pod wieczór, jak wrócę do domu.
-
Generalnie jeśli auto fabrycznie nie miało ABS to tej żarówki tam nie powinno w ogóle być. Więc albo coś było kombinowane przy liczniku albo auto miało kiedyś ABS i ktoś się go pozbył.
-
Przy liczniku napewno cos było kombinowane, ale pod maską tez mam pare kabli które nigdzie nie dochodzą, zresztą przy kołach tez coś tam wisiało, więc może ktoś wymontował tylko nie rozumiem po co :)
-
Cytat:
Napisał
RYŚ_0726 więc może ktoś wymontował tylko nie rozumiem po co
Bo się popsuło i naprawa była za droga. Druciarstwo i tyle.
-
2 załącznik(i)
Cytat:
Napisał
markshall Bo się popsuło i naprawa była za droga. Druciarstwo i tyle.
No chyba, że tak.
Sprawdziłam komputer i żeby było łatwiej wstawiam zdjęcie, bo nie wiem co dokładnie potrzebujecie ;)
Jeszcze jedno pytanie dot. gazu, chce też wymienić filtr tylko mam troche problem ze zlokalizowaniem go, przeszukałam trochę internet, żeby wiedzieć jak to ma wyglądać, robiąc zdjęciu komputerowi popatrzyłam troche w zakamarki czy gdzieś go nie widać, coś znalazłam, wydaje mi się, że to jest ten elektrozawór z filtrem, zrobiłam zdjęcie, żebyście mogli ocenić czy to jest to. I jeszcze według czego dobrać nowy filtr, żeby pasował, czy np. FILTRON PM999 byłby dobry, czy jakąś inną firmę?
Załącznik 11302Załącznik 11303
-
Jeśli masz wersje 75 KM to masz dobry komputer. Były też wersje 80KM z komputerem o numerze(ten na dole) 46467005. Z filtrem gazu to będzie problem, jak ja wymieniałem to jechałem po prostu ze starym do sklepu i dopierali mi nowy. Są różne elektrozawory i co za tym idzie różne filtry, także nikt na podstawie tego zdjęcia nie dobierze.
-
Cytat:
Napisał
markshall Są różne elektrozawory i co za tym idzie różne filtry
Aha. Myślałam, że elektrozawór LOVATO (bo taki mam) jest tylko jednego rodzaju i że do niego też pasuje dany filtr. Jutro chcę jechać auto podpiąć pod komputer, może coś wykaże.
-
Cytat:
Napisał
RYŚ_0726 Aha. Myślałam, że elektrozawór LOVATO (bo taki mam) jest tylko jednego rodzaju i że do niego też pasuje dany filtr.
Wcześniej pisałaś że masz reduktor LOVATO a elektrozaworze ani słowa :P
Nie wiem czy występują różne rodzaje LOVATO, za to wiem że ja miałem Landi Renzo i nie potrafili mi w kilku sklepach dobrać do tego filtra, musiałem przyjechać ze starym.
-
Pisałam o reduktorze, bo o niego pytał polaris, o elektrozaworze nikt nic nie mówił, ani o niego nie pytał :P Spróbuję poszukać na nim jakiś numerów, wtedy może uda mi się znaleźć odpowiedni do niego filtr bez konieczności wykręcania go :)
-
Niestety nie zdążyłam już dziś pojechać z autem na diagnostykę, ale po weekendzie jadę do gazownika wyregulować intalację i przy okazji podepnę go u niego. Zastanawiam się czy powodem moich problemów nie będą membrany w parowniku, a gdyby nawet to czy jest sens kupować zestawy naprawcze, czy cały reduktor? Mam nadzieję, że dowiem się czegoś więcej u gazownika ;)
-
Zestaw naprawczy jest tańszy pod warunkiem że ktoś umie to zrobić. Ale pewniejszym rozwiązaniem jest wymiana reduktora :P
-
Wiem, że długo się nie odzywałam, ale nie widziałam w tym sensu, bo jak narazie nic nie zostało przy aucie zrobione oprócz zmiany świec. Regulacji niestety jeszcze nie zrobiłam, bo jest jeszcze pare rzeczy, które trzeba zrobić, żeby ona miała sens i narazie zbieram kase... Chciałam się jedynie podzielić z wami faktem, że wczoraj byłam nim na długiej trasie, 80 km w jedną stronę (średnia prędkość 90km/h) po zatankowaniu wyszło, że spalił 8,8l/100km. Aż chciałoby się, żeby tak było zawsze ;)
-
długa trasa + 90km/h to optymalne warunki do niskiego spalania ;) mój paździerz przy takich prędkościach pali ok 8L/100 km czyli trochę mniej. wspomniałaś wcześniej, że auto gorzej się zbiera niż Uno. wiesz, ja też miałem podobne wrażenia porównując moje auto i "emerytowane" Uno mojej laski. winę zrzucam na wagę Uniaka jak i moment obrotowy 8 zaworowego silnika ;)
-
Trochę może teraz nie na temat, ale postanowiłam na własną rękę podpiąć autko do komputera w domu. Zamówiłam już adapter z OBD2 na 3 pinowy z viaken.pl, sam kabel OBD2 pożyczę od siostry z Golfa III, mam nadzieje, że podejdzie. Ale zastanawiam się jaką wersję programu FiatEcuScan ściągnąć. Jest jakaś różnica? Czy to obojętne? Dodam, że najbardziej zależy mi, żeby móc usunąć błędy poduszek i ABS, bo kontrolki mnie zaczynają denerwować w trakcie jazdy, no i oprócz tego ogólnie diagnostyka ;)
-
Szczerze to nie wiem czy FES odczyta ABS bo nie sprawdzałem tego.. A sciągni wersje obojetnie jaka.. na chomikuj.pl jest tego mnóstwo.