Koledzy wie może ktoś z was jaki jest model bądź wymiary łożyska podpory prawej półosi w Cromce? W internecie nie mogę nic znaleźć na ten temat, a może ktoś z was już to wymieniał?
To jest widok strony w wersji do druku
Koledzy wie może ktoś z was jaki jest model bądź wymiary łożyska podpory prawej półosi w Cromce? W internecie nie mogę nic znaleźć na ten temat, a może ktoś z was już to wymieniał?
Poszukaj w Eper, bądź Croma - Downloads - Fiat Klub Polska
wymieniałem niedawno, kosztowało mnie 490 w zaprzyjaźnionym serwisie. Samego łożyska z racji konstrukcji chyba jednak się nie da wymienić,
czesc ja wymienilem niedawno lożysko na pólosi i jest to model 69 09 jest ono jakies 2mm węższe ale pasuje mozna podłożyc podkladkę i jest ok
Też mam do wymiany łożysko podpory półosi .
Jaki jest wymiar tego łożyska lub jakie ma oznaczenia?
Nie uśmiecha mi sie kupowanie całej półosi...
jak już pisałem wyżej to te wymiary pasują a podkładka jest po to żeby się nie nie przesuwało w obudowie tu chodzi o szerokość jest tyle węższe ok. 2mm.
Wymiary łożyska:
średnica zewnętrzna 68mm. ,wewnętrzna 45mm. szerokość 14mm.
Może się ktoś orjętuje czy można podmienić półoś z innej skrzyni np. od opla 1.9 cdti albo alfy 159 1.9 jtdm lub saaba 1.9 TiD ? Silniki chyba bardzo podobne, ale nie wiem jak to się ma do samych półosi. Dodam tylko, że posiadam silnik 1.9 multijet 120 KM. Dzieki.
Dla wszystkich poszukujących łożyska podpory półosi:
1. Łożysko 6909 jest za wąskie o 2mm co tu wskazywano i nie nadaje się, ale...
2. Wersja łożyska 6909 o szerokości 14 mm produkowana jest dla Fiata pod symbolem AB.40838 przez SNR.
Pasuje idealnie, nawet ma nacięcie na zewnątrz, jak w oryginale :)
Najtaniej w internecie na stronie rufus z lozyskami
A jakie są objawy padniętego łożyska?
u mnie na przykład słychać było takie "citanie" przy wolnej jezdzie, otwórz szybę, rozpędź się do 30km/h i wrzuć na luz, słychać też było tak jakby terkotanie od prędkości około 90km/h, dodatkowo przy jezdzie na zakręcie zależnie od skrętu (lewo lub prawo) w jedną stronę ucichało a w drugą słychać było wyraźniej niepokojące dźwięk, chodziło tu o to że przy skręcie bodajże w prawo łożysko ma większe obciążenie i bardziej je słychać
Witam. Mam pytanie odnośnie uszkodzenia łożyska podpory półosi prawej. Mam takie obiawy. Powyżej 70 90km/h zaczyna coś po prawej stronie basowo buczeć i jest to pulsacyjne po wyżej 150km/h nie da się wytrzymać. Opony nowe więc to wykluczam. Jechałem z mechanikiem i sprawdziłby te lożysko a jest trochę rozbierania co generuje koszty. Tu piszecie o innych objawach uszkodzenia łożyska podpory. Mam automat 1.9
150km 2008r. Moje pytanie to czy przy takich objawach to dobry trop? Pozdrawiam
1. Podnieś samochód, ręce na koło na 12 i 6 godzinę i szarpiesz. Jest wyczuwalny luz to łożysko w piaście koła.
2. Łożysko podpory półosi jest (konkretnie ta podpora) przykręcone 3 śrubami. Masz kanał to sam sobie poradzisz z diagnozą. Odkręcasz te 3 śruby i już możesz sprawdzić luz tego łożyska. Przynajmniej tak to wygląda w ręcznej skrzyni 6 biegowej.
3. Sam wymieniałem to łożysko przy okazji zdejmowania skrzyni więc co do objawów nie podpowiem.
4. Do wymiany trzeba zdjąć półośkę, ale to robota nawet dla laika prosta.
Dziękuję bardzo. Jutro sprawdzę. Ja mam automat ale chyba podpora jest ta sama. Jeśli chodzi o lozysko kola to wymieniałem lewe luzow
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Się nacisneło. Wymieniałem lewe i luzów nie było a terkotalo. Ktoś wymieniał w tym aucie przed zakupem zawieszenie łożyska amory itp. Tylko te lewe było chyba chińskie i szlak je trafił to może prawe też.
Super że odpisujesz i jestem pewien, że rozwiążemy Twój problem. Mam jednak prośbę. Posty jak wyżej będę ignorował ze względu na błędy. Jutro piszą matury, właśnie z języka polskiego. Ty niestety tym jednym postem byś ją uwalił!