To jest widok strony w wersji do druku
-
8 załącznik(i)
Lancia Lybra 1,9 JTD SW
Oto mój nowy nabytek. Zdjęcia jeszcze z aukcji ale z czasem pojawi się coś nowego.
Załącznik 9714
Załącznik 9715
Załącznik 9716
Załącznik 9717
Załącznik 9718
Załącznik 9719
Załącznik 9720
Załącznik 9721
I mam do was pytanie. Jak sprawdzić czy wtryski nie leją bo jak juz wspominałem na trazie spalanie jest ładne 4.6 a prawie 1/4 zbiornika zniknęła. Na mieście spalanie urosło do 7,1 ale to podobno tak ma być.
-
Zrobić próbę przelewowa, albo badanie spalin. Jeśli chodzi o to to najlepiej zalać pod korek i potem znowu. Może plywak się wiesza
-
właśnie zalałem dziś pod korek i jutro jadę w małą trasę więc po 100km zatankuje i zobaczę ile wejdzie. Mam nadzieję że będzie dobrze bo szkoda byłoby wsadzić się w minę.
Cytat:
Napisał
lukq
Zrobić próbę przelewowa
samemu można ją zrobić?? bo wydawało mi się że to tylko specjalistyczne warsztaty są w stanie zrobić.
-
Próbę przelewową zrobisz samemu. Poszukaj na YT - są filmy jak to robić ;)
-
o widzisz to trzeba tak zrobić.
Jakby ktoś był tak uprzejmy i jeszcze ładnie opisał co gdzie podłączyć to byłbym wdzięczny.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
http://www.youtube.com/watch?v=y6MCKTLSQAg tylko co gdzie podłączyć i co oznacza że w strzykawce jest dużo ropy a w innej mnie?
-
Cytat:
Napisał
seth
strzykawce jest dużo ropy a w innej mnie?
jak mało to oki. jak dużo puszcza w przelew to wtryskiwacz uszkodzony. może się to objawiać spadkiem ciśnienia na railu, gaśnięciem silnika itp.
zdejmujesz przelewy z wtryskiwaczy i w to miejsce podpinasz wężyki z pojemnikami. a główny przelew na ten czas zaślepiasz żeby się ropka nie lała po silniku.
-
Dzięki. Pewnie sobie jutro to zrobię i zobaczę co wyjdzie. Przyznam że pali ciężej niż moje Bravo ale Bravo to już trochę nowsze JTD. Dziś umyłem silnik i będę obserwował co i w jakim stopniu się poci.
Cytat:
Napisał
marcin.b2508
jak dużo puszcza w przelew to wtryskiwacz uszkodzony.
czyli wtryskiwacz nie może zalewać silnika tylko co najwyżej może dawać za małą dawkę? Wnioskuje to po tym że skoro wali przelewem to idzie mniej do komory spalania
-
lancia :) w kombi też ładna
-
Dodam że miałem następujące błędy
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: P0404 - Sterowanie zaworu EGR
Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance
Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
2: P0704 - Styk sprzęgła
Clutch Pedal Switch Signal Circuit Malfunction
Błąd obecnie nie jest aktywny. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.
3: P1320 - Niezgodność sygnałów fazy i obrotów
The RPM/TDC and Camshaft Position signals are out of sync. This may be caused by:
1)incorrect Crankshaft/Camshaft mechanical timing, improperly installed TDC or Camshaft sensor, or misaligned distributor (if used).
2) missing or corrupted signal from the Camshaft Pos. or RPM/TDC sensor. Check for proper signal from both sensors.
A) If either of the signals is bad check the sensor and the signal circuit to the ECU
B)If both signals appear normal, refer to the specific help page.
Błąd obecnie nie jest aktywny. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
najlepsze jest to że na desce nic się nie pali
-
1 to przy zaślepieniu EGR-u wyskakuje
2 to przełącznik nad pedałem sprzęgła.Normalna sprawa ale rękę trudno tam włożyć
3 przestawiony rozrząd albo zgon czujnika na wale lub na wałku- usterka była zrobione i nie wykasowano błędów.
-
Dzięki za odpowiedź pocieszyłeś mnie bo wygląda na to że wszystko w samochodzie jest ok. Rozgryzłem już wskaźnik paliwa dziś na 260kilometrowej trasie. Praktycznie 1/4 zbiornika poszła na 130 km a potem praktycznie stał w miejscu :D kwestia przyzwyczajenia. Co do czujnika rozrządu to możliwe że jest zalany olejem bo spod pokrywy troche leci i jutro wymieniają mi uszczelkę i olej.
-
Panowie kolejny mały problemik. U mnie nie da się ustawić dwóch kierunków nawiewu (przycisk od nawiewu na nogi jest sklejony z bo sie komuś chyba wylał zapach do samochodu) i kolejna sprawa to piszczące drzwi z tyłu o uszczelki na nierównościach. Ktoś może coś w tej sprawie powiedzieć?
-
Cytat:
Napisał
seth
Panowie kolejny mały problemik. U mnie nie da się ustawić dwóch kierunków nawiewu (przycisk od nawiewu na nogi jest sklejony z bo sie komuś chyba wylał zapach do samochodu)
można rozebrać panel i wyczyścić przycisk wówczas spr czy zadziała. ewentualnie mogą być uszkodzone sliniczki od klap.
Cytat:
Napisał
seth
piszczące drzwi z tyłu o uszczelki na nierównościach
krem nivea na uszczelki i czisza jak makiem zasiał.
-
Cytat:
Napisał
marcin.b2508
ewentualnie mogą być uszkodzone sliniczki od klap.
silniczki pracują bo nastawia na wszystkie kierunki tylko nie można właczyć 2 kierunków jednocześnie. ale masz rację rozbiorę i zobaczę.
Cytat:
Napisał
marcin.b2508
krem nivea na uszczelki i czisza jak makiem zasiał.
juz myślałem ze to kwestia niedokręconych jakiś śrub a tu taka prosta sprawa :D
Dzięki za pomoc
-
Paweł a tak w ogóle to Lancia dla mamy, bravo dla Ciebie czy odwrotnie? :) Coś by trzeba zrobić z tym wyjechanym fotelem kierowcy..
-
Lancia dla mnie bo na 8 miesięcy uciekam do Lubania i muszę mieć kombi. Po powrocie kupuje nowy fotel kierowcy robię wszystkie zadrapania i sprzedaje ją no chyba że zaskoczy mnie swoją bezawaryjnością (będę robił nią około 2800km miesięcznie) to wtedy zostawię bratu a sam kupię Bravo II lub coś w tym stylu.
-
Dziś Lalunia dostała:
Uszczelkę pod pokrywę zaworów
Olej Castrol Edge i filtr oleju
Filtr paliwa
Przegląd wtrysków czy nie leją
Odmę od pompy wody bo była jakaś podejrzana
KOSZT 430 zł
Czy dużo?? nie wiem ale mam nadzieję że na długo mi starczy i będzie jak z Bravo zero kłopotów. Pozostaje mi tylko problem uszczelek ale przesmaruje i się okaże czy starczy tylko smarowanie
-
Lepiąca się deska rozdzielcza u Lybrze to standard. Sposób na to to rozpuszczalnik poliuretanowy i specyfik K2 taki jak Plak.
I jeszcze pytanie mam czy ktoś w JTD robił Chip Boxa i jak to wpłynęło na dynamikę i spalanie
-
Chipa śmiało można dawać, ale w dobrych firmach, jak chcesz dam ci namiar na kolesia z FKP, który sie tym zajmuje. Spalania prawie bez zmian, a osiągi lepsze.
;)
Ta w ogóle, to dopiero teraz zauważyłem ten temat :sciana: gratuluje zakupu. Powiedz mi, czy nawiew na nogi możesz włączyć :?: czy tylko jednocześnie w dwóch kierunkach nie mozesz :?: U mnie wygląda to tak, ze podwujnie to tylko nogi-szyba, nogi-twarz, nie da sie jednocześnie szyba-twarz, tak ma kazda Lybra, no i kazde z osobna rzecz jasna ;)
-
Cytat:
Napisał
seth
silniczki pracują bo nastawia na wszystkie kierunki tylko nie można właczyć 2 kierunków jednocześnie. ale masz rację rozbiorę i zobaczę.
Nie idzie włączyć pewnych kombinacji ustawień. Są 3 stany - góra, na wprost, dół. I chyba tylko kombinację na wprost i dół można włączyć jednocześnie, ale już nie można włączyć dla przykładu i góra i dół, czy góra i na wprost.
A wynika to z mechanizmów sterowania klapami. Jak wymieniałem w Lybrze jeden z silniczków to trochę obejrzałem cały ten mechanizm.
Co do samych silniczków to ich uszkodzenie powoduje blokadę klap w jakimś miejscu. Silniczków jest sztuk 4. Z tego co pamiętam nie różnią się one jeśli chodzi o sam silniczek, tylko mają one taką zewnętrzną nasadkę na trzpieniu/wałku. Ta nasadka - taki element z wyżłobionymi rowkami. W momencie jego obrotu przesuwa się tam w środku taki element od cięgien. Najlepiej włączyć zapłon i nie odpalać silnika tylko uruchomić nawiew. Przelecieć po wszystkich ustawieniach. Silniczki wydają taki charakterystyczny dźwięk - "bzyk, bzyk, bzyk". Pracują jak krokowiec. Przelecieć po wszystkich ustawieniach i posłuchać ;)
Co do przycisku - przyciski mają na sobie taki jakby plastik. Z czasem potrafi on tak jakby odpryskać - widać to w prawie każdej Lybrze, że czasami na przyciskach nie ma oznaczeń. Ratunkiem jest lekkie odgięcie odprysku i położenia kleju np. superglue. Jak ktoś przedobrzy to bardzo łatwo można sobie przykleić guzik ;) Może tak ktoś próbował zrobić i przypadkiem skleił.
A co do deski - to elementy od połowy w dół mają tą przypadłość. Niestety Fiat zrobił to samo co w Tipo/Tempra i po latach to "coś" na desce zmienia się w lekko lepką substancję.
Dobrze, że nie położyli tego też na górnej części deski, bo lepiący schowek i tunel środkowy idzie jakoś przeboleć ;)