To jest widok strony w wersji do druku
-
ELM 327 Bluetooth i Multiecuscan.
Na Allegro znalazłem jakiś ELM 327 Bluetooth: BEZPRZEWODOWY INTERFEJS ELM 327 BLUETOOTH OBD2 NEW (3175872457) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Czy to będzie działało z Multiecuscan?
Zachęcające jest to, że wszystko można załatwić jednym interfejsem - bez kombinowania z pinami.
Polecacie jakiś interfejs?
pzdr
-
Wygląda to jak zwykły ELM327 tyle, że zamiast kabla jest połączenie przez Blutetooth, co nie powinno stanowić problemów. Sam Multiecuscan działa z ELM327 bez problemów, bo sam używam.
-
ja próbowałem połączyć elm327 przez bluetooth z FES (wcześniejsza nazwa Multiscan'a) i straciłem do tego cierpliwość. przez kabel działa znakomicie, natomiast nie potrafiłem zmusić FES'a do gadania po bt
-
Nie chcę kupować kilku kabli ELM z różnymi połączeniami pinów. Mam standardowy KKL VAG ale chciałbym móc więcej :-) Chciałbym zapisywać wymianę oleju (dla DPF) i podejrzeć nieco więcej.
-
Cytat:
Napisał
mrozek
Nie chcę kupować kilku kabli ELM z różnymi połączeniami pinów.
a nawet jakbyś chciał to nie dasz rady.
zresztą jak już znajdziesz takich co takie cudo zbudują (chodź nie wiem co by miało to robić) to przepinanie pinów ma za zadanie przełączać linie komunikacyjne między mikrokontrolerem interfejsu a body komputerem a nie portem usb/bt w komputerze!
komputer] ---- [mikrokontroler] ----<przepinanie pinów>----[body komputer]
-
OK, rozumiem. Muszę więc wybrać taki, który będzie zaspokajał moje najważniesze potrzeby. Reset serwisu w GP, wymiana oleju w Cromie. Ciekawe czy ten bezprzewodowy poradzi sobie z tymi zadaniami?
Pzdr
-
w stilo elm327 sobie z tym radzi - ale nie wiem jak z GP i Cromą
-
Do elma potrzeba przejściówki aby zdiagnozować różne sterowniki, chociaż możliwe że do body nie trzeba.. Mam taki interfejs ale nawet nie próbowałem go z fiatem łączyć - działa natomiast z peugeotem mojej kobitki ;)
-
FiatECUScan
Cytat:
Napisał
mrozek
OK, rozumiem. Muszę więc wybrać taki, który będzie zaspokajał moje najważniesze potrzeby. Reset serwisu w GP, wymiana oleju w Cromie. Ciekawe czy ten bezprzewodowy poradzi sobie z tymi zadaniami?
Pzdr
FiatECUScan v 3.5 radzi sobie ze wszystkimi fiatami po 2006 łącznie z DPF- ami i degradacją oleju, poduszkami, ABS i wspomaganiem. Zagadką dla mnie jest na razie komunikacja po bt (mam oba ELM-y) - ale to tylko pewnie moja niewiedza. Po usb działa znakomicie do fiata alfy i lancii polecam. :roll:
-
A czy będąc w Toruniu był byś skłonny pożyczyć te 2 interfejsy? Mógłbym sprawdzić i zdecydować czego mi trzeba :-)
-
Odgrzeje kotleta, ale może ktoś coś wie.. Mam sobie takiego tam ELM327 na BT, działa to to z Peugeotem 206 i scantool'em. Podpinałem też to pod Nouvo Bravo 2.0 i gadało ze wszystkim do czego nie potrzebna była przejściówka. I teraz ciekawostka. Ten sam samochód z miesiąc później - próbuje się połączyć z ECU i nie daje rady. Podczas skanowania wykrywa część modułów z którymi da się potem połączyć ale np. tego nieszczęśliwego ECU nie widzi. Dzień później podpinam do GP 1.3 Mjet i nie widzi niczego. Coś skanuje bo jest sygnał dźwiękowy od ABSu - taki sam jak podczas połączania z centralką ABS. Rozkręciłem dziada i na 100% mam wersje która nie wymaga przeróbki terminowania szyny CAN. OCB? Może kwestia jakiejś konfiguracji czy coś.. Dodam, że GP przeskanowałem najtańszym ELM327 z allegro. Przeczytałem całą grupę multiscana - były takie same interfejsy co mam ja ale wszyscy pisali że musi się to połączyć bo sprzętowo są ok. Nie byłem jednak jedynym userem, któremu to nie śmigało. Najzabawniejsze jest to że autentycznie ten sam komputer, samochód i interfejs wcześniej gadały i to bardzo stabilnie.
-
jak masz wersję w kolorze niebieskim to prawdopodobnie siadła elektronika. na allegro sporo o tym piszą przy wszelakich aukcjach modułów pod bluetooth. pojawiły się nawet nowe wersje ponoć wolne od wad.
a przy okazji podłączę się pod temat. potrzebuje interface bluetooth do mojego Staśka żeby w dowolnej chwili monitorować smartfonem parametry DPF'a. laptop jest nieco uciążliwy, bo trzeba go tachać co jakiś czas do auta, no i kabel.. na allegro znalazłem dwie propozycje:
ELM 327 OBD2 Bluetooth MICRO z wyłącznikiem:
ELM 327 OBD2 Bluetooth MICRO PL ELM327 BT +Wyl Box (4615095724) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
oraz wersja 2x tańsza bez wyłącznika:
Nowość elm 327 obd2 obd 2 micro mini BT Bluetooth (4631813355) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
który polecacie? czy wyłącznik jest potrzebny? będzie ciągło prąd z aku w wersji bez wyłącznika?
pozostaje również kwestia oprogramowania. opcje są dwie:
1. Torque Pro (android)
2. AlfaOBD (android)
3. FES mobile (windows mobile; CE) - z racji windowsa raczej odpada
który z nich wyświetla parametry DPFa oraz korekty wtrysków dla silników MJTD?
-
Własnie zakupiłem ten droższy, przyszedł i nie wiem jak to połączyć, w MES 1,7 jak chce połączyć życzy sobie kod weryfikacyjny modułu, którego nigdzie nie ma. ktoś wie co i jak ?
-
Ja ostatnio tez kupilem elm327 bt z wylacznikiem, domyslny kod to 1234.
Probowalem go polaczyc z Torque. Po sparowaniu urzadzen wyskakuje mi mnostwo bledow na pulpicie. Czy tak ma byc?
-
błędy czego ? apki, systemu, czy błędy zapisane w sterowniku samochodu?
bazując na swoim doświadczeniu uważam że ta apka słabo pracuje z stilo
-
Mam na mysli bledy na kokpicie auta. Loose connection i cala dyskoteka z tym zwiazana.
A jaki program na androida polecicie do diagnostyki fiata?
-
to może się zdarzać - np. informacja zamiast trafiać z ABS do ECU trafia do Twojego smartfona i komputer samochodu krzyczy o braku połączenia
AlfaOBD daje rade z stilo: https://play.google.com/store/apps/d...aOBDDemo&hl=pl
aczkolwiek najlepiej sprawdza się MES na komputerze
-
Wiem ze MES/FES jest najlepszym rozwiązaniem, ale szukam czegoś na tablet/telefon.
Dzieki za odpowiedź. Już ściągnąłem polecaną aplikację :)
-
jeszcze napisz czy działa, bo np. u mnie niespecjalnie...
-
Do Torque w końcu udało się podłączyć i skasować błąd silnika i tak naprawdę wiele więcej nie udało mi się zrobić.
AlfaOBD niestety niby paruje urządzenia ake nic nie jestem w stanie zrobić, sprawdzić. Nie mam niestety PINu do swojego auta a jeśli dobrze rozumiem to bez tego nie połączę się z ECU. Drugą przyczyną braku możliwości połączenia może być elm327 sam w sobie, jak wiemy nie wszystkie współgrają z fiatem ;)