Witam,
-Czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik temperatury zewnętrznej?
-jaki jest jego numer?
To jest widok strony w wersji do druku
Witam,
-Czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik temperatury zewnętrznej?
-jaki jest jego numer?
W lusterku zewnętrznym lewym
pewnie źle pokazuje :lol:
Nie tyle źle co dziwnie. Dziś rano -15, po uruchomieniu pokazuje -2 i zaczyna spadać do -15
w stilo czujnik jest z lewej strony, a croma bardzo wiele elementów zapożycza od stilo
być może Twój kwalifikuje się do wymiany, tutaj możesz podglądnąć jak proces wygląda dla stilo: http://tom.tom.w.interii.pl/termometr.pdf
podbijam: na pewno potrzebuję ze stilo? Mój zamarzł i coś się spsuło bo po uruchomieniu pokazuje 2C i czasem spada do -2 mimo -9 za oknem...
podłącz sie pod kompa i sprawdź czy czujnik pokazuje błędną temperaturę do ECU. jeśli tak to wymień czujnik (sposób zostaje w Twojej kwestii - możesz nawet kupić całe lusterko z czujnikiem) w przeciwnym przypadku problem będzie leżał w układzie elektrycznym auta
Same lusterko jest przykręcane - jak wyciągniesz czarną zaślepkę głośnika - ten trójkącik ciągnąc do siebie,(same zatrzaski) ,to zobaczysz śruby ;-)
jeśli to lusterko kierowcy to mam przypuszczenie, że w momencie, jak się dosyć gwałtownie złożyło, po kolizji mojego lusterka z lusterkiem dacii duster się zrąbał, tylko tego nie zauważyłem wcześniej (kobitka zjechała na mój pas ruchu :( ) Idzie dostać sam czujnik? Bo allegro milczy. Dla mnie brak wskazań temp to nie problem, ale nie wiem co na to klima i jej kompresor (ma własny czujnik kiedy już jest dostateczna temp, żeby móc się włączyć) ?
lusterko zewntrzne w FIAT CROMA (194), 05.2005-11.2007 : Lusterka zewntrzne i ich czci w Czci24.pl a np całe lusterko może być?
o tyle nie, że nie chcę go lakierować, jak już moje naprawiałem właśnie (lakierowane + nowy wkład ori)
dzięki wielkie ;)
Dokładnie czujnik jest jeden, jest to termistor który dostaniesz za 3 zł w elektronicznym. TERMISTOR 10kom.
Klima bez tego nie będzie Ci działać prawidłowo. Znaczy przyjmie sobie zakres chyba 10*C i według tej temperatury będzie chłodzić, albo grzać.
Wymiana jest bardzo prosta. Lutujesz kabelki i nie ma różnicy który do którego. Chodzi o to, że nie ma tam jakoby plusa i minusa gdzie trzeba odpowiednio przylutować.
ok, dzięki. To dopytam o jeszcze jedno od razu: co to może być, jeśli klima nie przełącza miejsca, gdzie ma lecieć powietrze? Żeby się zmienił "cel" muszę dać ją na off i znowu włączyć dmuchawę. Wtedy wieje we właściwe miejsce i tak co chcę zmienić to : off i potem znowu on (przed wyłączeniem musze tylko wybrać gdzie)
W temacie mojego bravo opisałem jak dobrać ten termistor bo to że NTC i 10k to za mało - ważna jest tzw. stała materiałowa B...
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Mówisz o trybie auto jak rozumiem? Może byc przybrudzony czujnik temp wewnętrznej. Warto by sprawdzić pod kompem pracę Klimy, bo o ile się nie mylę w cromie jest taka możliwość
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Czujnik naprawiony. Może opiszę jak to zrobiłem.
Potrzebujemy:
- lutownica,
- wkrętak,
- koszulki termokurczliwe,
- Termistor NTC110 10k Ohm 5% (25°C) - cena 3zł.
Załącznik 6607
Czujnik znajduje się w lewym lusterku wstecznym. Nie trzeba odkręcać lusterka.
1. Odpinamy wkład (szkło) lusterka, ja do tego użyłem przyssawki od nawigacji, dzięki temu łatwo jest wyjąć szkło.
2. Na zewnątrz lusterka, od dołu obok wystającego czujnika jest jeden wkręt, który trzeba wykręcić.
3. Wyjmujemy czujnik. Czujnik jest zapięty jednym zatrzaskiem, wystarczy wkrętakiem podnieść zatrzask i obrócić o 90° w prawo.
4. Odcinamy czujnik od 2 przewodów.
5. To co wystaje na zewnątrz lusterka to jest tylko obudowa, w której jest zalany żywicą termistor, który trzeba wydłubać.
6. Do nóżek nowego termistora dolutowałem przewody dł.5cm (żeby było łatwiej manewrować bo fabryczne kable są krótkie).
7. W oczyszczoną obudowę czujnika dobry czarny silikon i w nim zatopiłem termistor.
8. Po wyschnięciu silikonu łączymy termistor do przewodów fabrycznych (biegunowość nie ma znaczenia przy tym termistorze). Na wszystkie luty zakładamy koszulki termokurczliwe.
9. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Zrobione.
10. Wskazania nowego czujnika porównywałem z termometrem elektronicznym, rtęciowym i samochodem mojej żony wczoraj i dziś o różnych porach dnia, odchyłki wynosiły do 1°C, a wachania temperatury od +15°C do -19°C.
Tak jak pisałem
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2