To jest widok strony w wersji do druku
-
Filtr cząstek stałych
Witam,
Może ktoś wytłumaczyć kwestię filtra cząstek stałych. Mianowicie w jakich wersjach silnikowych występuje? w internecie są sprzeczne informacje.
Z tego co udało mi się znaleźć to jest montowany w silnikach 1.6 i 2.0
Ale w niektórych ogłoszeniach widzę również w silnikach 1.9 - jak to jest naprawdę?
A i jeszcze kwestia 6cio biegowej skrzyni biegów - czy filtr ten jest w 6cio biegowych a w 5cio nie?
pozdrawiam
-
W 1.9 też na pewno jest bo seth ma w swoim ;) to raczej zależy od rocznika niż od silnika czy skrzyni.. Jeżeli w ogóle nie wszystkie miały..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
-
zgadza się u mnie siedzi filtr. najlepiej wklep swój vin w eper i zobacz czy będzie występowała taka cześc u ciebie.
-
Na stronie 216 instrukcji obsługi pojazdu znajduje się zestawienie modelu pojazdu z kodami silnika i nadwozia i jest napisane, które pojazdy są wyposażone w filtr DPF, a które nie.
Instrukcja obslugi Fiat 198 - BRAVO Polski
-
1 załącznik(i)
Podany przeze mnie link się nie otwiera, więc wklejam zrzut ekranu z książki obsługi pojazdu.
Załącznik 4503
-
Dołączę się może do tematu - czy ktoś może ma jakieś doświadczenia z usuwaniem DPF'a z Bravo? Słyszałem ogólnie różne opinie w tym temacie (czy warto czy nie)
-
Jak działa to po co go wywalać?
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
-
Czasem zdarza mi się robić trochę krótsze dystanse niż zawsze przez parę dni i niestety lubi się to zapchać. Miałem też podobnie w poprzednim samochodzie i po jakimś czasie zrobił się z tego niezły problem.
-
Jak się zapełni to się jedzie na ekspresówkę i przepala się.. Przecież aż tak często tego robić nie trzeba..
-
Cytat:
Napisał
b3nder
Dołączę się może do tematu - czy ktoś może ma jakieś doświadczenia z usuwaniem DPF'a z Bravo? Słyszałem ogólnie różne opinie w tym temacie (czy warto czy nie)
W Bravo II w silnikach diesla filtr cząstek stałych umieszczony jest zaraz za wylotem z cylindrów w jednym module z katalizatorem i zaworem recyrkulacji spalin. Przez co demontaż jest utrudniony. W niektórych autach był montowany za kolektorem, w takiej puszce, gdzie wydech już szedł jedną rurą. Puszkę się odcinało od wydechu i w zależności się ją rozpruwało i wywalało środek filtra żeby puszka w środku zostawała pusta, zaspawywało, montowało układ, który mówił sterownikowi, że DPF_OK i wsio. Czasem zamiast całej puszki wstawiało się po prostu kawałem rury wydechowej. Być może mylę się w szczegółach, ale proszę, żeby ewentualnie ktoś sprostował.
Konkluzja jednak taka. Jak z DPF'em nie ma problemów, to zostawić i nie pruć. Taka moja rada.
-
Mam taki pytanie jeszcze do Grupy odnośnie wypalania filtra cząstek stałych podczas jazdy.
Mianowicie, jeśli nie świeci się kontrolka z DPF'a, to czy ma sens profilaktycznie no i w jaki sposób najlepiej wypalić sobie filtr DPF podczas jazdy? Czytam na rożnych forach i zdania są podzielone, nigdzie nie znajduję konkretnej odpowiedzi. Kolega mechanik radzi mi, że dopiero kontrolka się zaświeci pojechać sobie na ekspresówkę i przez 5 minut jechać na szybkości obrotowej około 3000 - 3500 obr/min dajmy na to na trzecim biegu, wtedy i szybkość nie jest za wysoka i też nie za mała, żeby chłodzenie silnika było wystarczające. Odradzał mi wypalanie DPF'a na postoju. Dodam, że pojazdem jeżdżę raczej oszczędnie w ruchu mieszanym, jednorazowa trasa do pracy to około 26 km, gdzie jadę przeważnie na prędkości obrotowej pomiędzy 1500 a 2300 obrotów. Czy warto zatem profilaktyczne co jakiś czas przepalać sobie filtr DPF ?
-
Czy warto nie wiem ale wypalanie można zdaje się FESem wymusić.. Te 5 min to chyba mało - chodzi przecież o maksymalne rozgrzanie spalin a 5 min to chyba mało..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
-
Dzięki za opinie. Zastanowię się jeszcze trochę nad problemem i ewentualnie opiszę jak to wszystko wyszlo. Puki co jeszcze trochę pojeżdżę z filterkiem.
-
wycinka filtra to glupiego robota. Takie moje zdanie. Koszt wycinki to od 1500 zł w gorę. sama wycinka jest tania drogi jest emulator DPF'a lub wgranie softa z wersji nie posiadającej dpf'a ogólnie z doświadczenia wiem że gra nie warta świeczki. DPF ładnie sam się wypala co jakiś czas i nie ma z tym problemu nawet na mieście. widać czy zostawiamy kupę dymu za sobą i jak tak jest to sie po prostu nie gasi auta podczas dojazdu do domu lub jeździ aż przestanie dymić. Ot i cała filozofia i problem. bylem zwolennikiem wycinki bo ponoć auto lepiej się zbiera i mniej pali, ale koledzy nie za taka kasę bo to już jest mało opłacalne.
-
Największy problem to to że jak zacznie się wypalać to nie można gasić auta.. Dla mnie to nie realne.. Jade do pracy spóźniony a tu nagle lampka (lub nie) i d#%&a trzeba pojeździć..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
-
Cytat:
Napisał
byrrt
Największy problem to to że jak zacznie się wypalać to nie można gasić auta
ja raz zgasiłem bo nie zauważyłem że się wypala (nie mam lampki) i jakoś potem sie ponownie wzbudził i dokończył. podobno przerwanie wypalania wpływa to na jego żywotność ale jak na razie jest ok.
-
Cytat:
Napisał
byrrt
Czy warto nie wiem ale wypalanie można zdaje się FESem wymusić.. Te 5 min to chyba mało - chodzi przecież o maksymalne rozgrzanie spalin a 5 min to chyba mało..
Oczywiście od załączenia zimnego silnika, to napewno za mało. Ja mam do wjazdu na autostradę jakieś 20km, więc przez ten czas silnik nagrzeje się to nominalnych 90 st.C. Miałem na myśli, że dopiero potem przez 5-10 minut trzeci lub czwarty bieg i 3500-4000 obr./min. Prędkość nie powinna być za wysoka a na takiej drodze będzie można taką prędkość obrotową przez ponad 5 minut utrzymać. Ciekaw jestem, spróbuję niebawem, czy będzie to miało jakieś pozytywne znaczenie profilaktyczne dla filtra cząstek stałych. Pojazd (2.0 MJ) eksploatuję dopiero niecałe 5000km i na razie kontrolka mi się nie zapaliła. Kupiłem go jak miał 115000km.
-
Najgorsze jest to że tak jak pisałem - nie zawsze jest czas na takie wypalanie. Ja auta używam nie bo lubię tylko bo muszę.. W weekend mogę się gdzieś gaznąć dla przyjemności.. Dla mnie takie wypalanie które uniemożliwiałoby gaszenie auta (było nie zalecane) to jak awaria - niestety..
-
byrrt jakoś dramatyzujesz z tym gaszeniem auta podczas wypalania. u mnie kontrolki nie ma i nie zawsze zauważy się zjawisko wypalania i najzwyczajniej gaszę auto. nie ma to jak na razie negatywnych konsekwencji. owszem nie zaleca sie przerwania procesu wypalania ale to tak jak z tym że zaleca sie wymianę żarówek parami czy amortyzatorów.
-
Nie porównuj tych żarówek do DPF'a bo konsekwencji nie wymiany ich kompletami nie ma żadnych.. Gorzej z amorkami ale to też średnie porównanie bo to już czynność serwisowa.
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2