To jest widok strony w wersji do druku
-
Zakup Cromy i pytania
Witam, chcę dokonać zakupu następcy mojego wysłużonego Mondeo i Megane III. Wybór padł na Fiata Cromę. Budżet to okolice 30 tys złotych+ kasa na rozrząd, oleje i ubezpieczenie. Znalazłem parę sztuk i proszę o ewentualne podpowiedzi, czy warto:
Fiat Croma 2.4JTD Full!, 2008r., 2400cm3, 200 KM - otomoto.pl
FIAT CROMA 2,4 2006 rok (2305931156) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Fiat Croma 2,4L 200KM MultiJet NAVI Klima Full (2304564743) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Fiat Croma, 2005r., 2387cm3, 200 KM - otomoto.pl
Fiat Croma 1.9 MULTIJET Super stan !! 1.9 diesel 2008r.
Fiat Croma 1.9 Multijet*KLIMATRONIC* 1.9 diesel 2009r.
Fiat Croma DYNAMIC JTD 1.9 diesel 2007r. <--- Tę będę jutro oglądał
Na co zwrócić uwagę? Jak rozumiem Automat z 1.9 jest odradzany, ale jak z 2.4 i automatem? Jak wygląda awaryjność jednostki 2.4 JTDm? Do tej pory mam jedynie styczność z 1.9 JTDm 120 km z alfy 147 i tam nie jest to zawodny silnik. Czy 120 KM to nie za mało do tej masy wozu? Dostępne są aktualne mapy do nawigacji, czy tylko jakieś przestarzałe?
Dzięki za wszelkie podpowiedzi
-
Silnik 1,9 120KM zdecydowanie za słaby jak na tych rozmiarów auto. Innych grzechów nie pamiętam ;)
-
jak duża jest szansa, że ta z gniezna to kompletne padło składane z kilku? I jak z awaryjnością 2.4 i jego współpracy z automatem?
-
Silniki Fiata nie należą do awaryjnych. Jedynie jakiś czujnik albo przepływka może paść i to wszystko.Osobiście mam już 3 Fiata w dieslu i z usterek to tylko tak jak wspomniałem w jednym padł mi czujnik położenia wału a w drugim przepływomierz powietrza a tak poza tym wszystko w jak najlepszym porządeczku. Co do Cromy to polecam 1,9 150KM. Osiągi całkiem niezłe w połączeniu z umiarkowanym apetytem na paliwo
-
Widzę, że dwa tematy zrobiłeś. Tutaj masz moją odpowiedź i Setha.
http://fiatklubpolska.pl/kupujemy-sa...wiazane-15128/
Skonsolidowałbym tematy, ok? Daj znać to złączymy.
-
Cytat:
Napisał
gopspeedy
Jak rozumiem Automat z 1.9 jest odradzany, ale jak z 2.4 i automatem?
Jak ja lubię takie teksty... W ogóle z fiatami jest tak, że najbardziej nimi narzekają ci, którzy nimi nie jeżdżą...
Ja mam automat i 150km Mój pierwszy automat i nie kupię już manuala.
Główna kwestia: jaki przebieg i czy był wymieniany olej.
Jeśli ok 100kkm , pojedziesz nim i nie szarpie przy przysppieszaniu ani szybkim, ani powolnym oraz samoistnej redukcji (puszczasz gaz i niech sam zwalnia) to bierz i od razu wymień olej raz, lub dwa jeśli był syfiasty, spracowany...
W 2,4 jest ta sama skrzynia. jest zaprojektowana do przenoszenia do 440Nm.
Silnik i jeden i drugi ma tylko jedną wadę: klapy wirowe i EGR, które co jakiś czas trzeba czyścić.
2,4 nie nadaje się do miasta. Będziesz płakał na spalanie, a i dynamika "od dołu" nie powala w stosunku do 1,9
W 1,9 większy wybór (jeśli nieopłacony to powyżej 2 litrów jest już chyba z 18% akcyzy) i w cenie może lepsze wyposażenie...
Słuchaj serca. :)
-
W 2006 przez jakiś czas jeździłem Cromą z 1.9 150 km i manualem ale pytam bo już za wiele wozów się przez łapy przewinęło i jej nie pamiętam :( Poprawili już trwałość tarcz? Wtedy zajechałem je po 10k km no i pasy piszczały (1 reklamacja Cromy w Polsce). Będę jeździł zarówno w trasie jak i mieście dlatego myślałem nad 2.4 i chipie poprawiającym moment na niskich obrotach właśnie, ale jeszcze dziś pewnie obejrzę też 1.9 120 z manualem po lifcie. Co sądzicie o wozach, które dałem w 1 poście? Czy któryś nadaje się do oglądania/ ktoś z forum mieszka blisko Wawy lub Gniezna aby zdołał któryś z nich obadać? (dla mnie to 4h drogi przez remonty)
-
Witam 2,4 posiadam koło 6 miesięcy spalanie miasto to koło 11-12l trasa kolo 8 wiec nie ma zle co do awaryjności wymieniłem narazie EGR i narazie ok
automat przy tym silniku jest ok troche wolny ale na miasto jak najbardziej polecam aha no i różnice cenowe czesci
-
Witam
Również i ja planuję zakup Cromy... Tylko że bardziej szedłbym w stronę benzyn oplowskich. Czy to jest dobry wybór, czy lepiej doradzacie mi przesiąść się na diesla?
-
Byłem oglądać:
Fiat Croma Dynamic 1.9 diesel 2008r.
Generalnie ok, ale golas :( Brak halogenów, podwójnej podłogi, multimedialnej kierownicy, tempomatu. Dynamika znośna ale bez rewelacji, tylko ktoś mu od środka plastik na drzwiach przednich pasażera uwalił żywicą i nie wiem czy zejdzie. Aaa, no i była uszkodzona prawym bokiem, ale wystarczyło drzwi wyprostować i polakierować. Tyle się dowiedziałem od właściciela serwisu. W dodatku stoi na jakiś no-name zimówkach a nie na letnich. Ma 139kkm przebiegu i fabryczny rozrząd- warto wziąć ją czy poszukać czegoś lepszego np:
FIAT CROMA 2,4 2006 rok (2305931156) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
? Mieszka ktoś z forum w okolicach Wawy/ Gniezna? Są tam 3 wozy które chciałbym obejrzeć, ale niestety jest to ładny kawałek, a nie chcę jechać do jakiegoś kompletnego padła z sypiącym się dwumasem/ dymiącym silnikiem itp
-
Gniezno, zagłębie przyciąganych aut i handlarzy. Więc dobrze bym się zastanowił, bo to zagłębie słynie z auto zrobionych do sprzedaży.
Jak już tam 3 wypatrzyłeś to może warto się wybrać, może z tych 3 jedna będzie ok ;)
W tej kwocie bym szukał czegoś po FL.
-
-
sam nie tak dawno kupiłem Crome - 1,9 150 KM w automacie ... i tu kilka uwag.
Nigdy wczesniej nie miałem automatu ale zaryzykowalem i powiem, ze to droga w jedna strone :) Komfort bajka i nie ma sie co bac automatu. Polecam spróbowanie jak sie jezdzi i wtedy komentowanie, ze be albo cacy.
Co do zakupu samochodu : jak juz koledzy napisali powyżej to szeroki łukiem omijać zakupy w miejscach takich jak Gniezno czy Drezdenko, bo to zagłębie blacharzy i bez mrugniecia okiem wsadza ci kit. Co do sprowadzanych to tez jestem zdaina, ze akureat Cromy to nie ma co scigac, bo najtaniej jest we Włoszech ale popatrz ceny dobrych Crom w italii i dolicz sobie koszty paliwa itd i jak to moze byc teraz na allegro w super cenie? Scigneli padło i odpicowali wiec wsadzis lekko kilka tys na wymiany eksploatacyjne niemal wszystkiego. Jak jestes cierpliwy to wyczekaj na oferte od prywatnego kapelusznika na auto z polskiego salonu po leasingu najlepiej - to daje ci pewnosc na 3-5 lata serwisowania w aso. Jak ktos ma auto na jakis gabineto to pozniej tez rzuca uzytkowanie w koszty wiec bedziesz miał udokumentowane wymiany i przebieg.
-
Cierpliwy to jestem, ale czasu mi już brakuje- obecny pojazd się rozpada w oczach i mam max. miesiąc na zakup
-
-
Fiat Croma 2,4L 200KM MultiJet NAVI Klima Full (2304564743) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Jak czytam takie teksty typu :
"...Ten egzemplarz został sprowadzony z Francji specjalnie dla mnie (w Polsce nie było dostępne takie duże wyposażenie)..."
albo
"...Wyposarzenie samochodu jest praktycznie najwyższe z możliwych (jest to wersja okładkowa z katalogu Fiata)..."
to mi słabo - bo odbieram to że ma to kupić ciołek łykający każdą bajke .
Wyposażenie inwidualne (extra) to mogło być bogatsze do polski niż do francji ( np pakiet na zimne kraje ) . Cromka na polske nie miałą limitów wyposażenia. A okładkowa wersja miała 18 cali na kołach :) .
Zastanawiał bym się jeszcze nad
"...kierownica regulowana w 2 płaszczyznach..." w cromach - przynajmniej w tych którymi jeździłem, a było ich kilka - kierownice można regulować tylko góra dól - 2 płaszczyzna to by była gdyby można ją było wysuwać i wsuwać ... .
Mam też wrażenie że to nie pierwszy raz widzę ten egzemplarz na otomoto czy allegro.
Co do ogólnego wrażenia :) - ja za automatami nie jestem - bo uważam że w cromach działają delikatnie mówiąc średnio. Jeździłem kilkoma egzemplarzami więc wiem co pisze ;) . Ale oczywiście to moje subiektywne wrażenie - jak widać po wpisach większość jest zadowolona.
Jak nie patrzysz na spalanie plus często robisz trasy - kupił bym 2,4. Jak sporo też w mieście - brał bym 1,9 - pisałeś o zmianie oprogramowania - w 1,9 możesz spokojnie pod 170km podciągnąć,ładnie wymodelować moment i będzie super latawiec, a w mieście spali dużo mniej niż 2,4.
-
Cytat:
"...kierownica regulowana w 2 płaszczyznach..." w cromach - przynajmniej w tych którymi jeździłem, a było ich kilka - kierownice można regulować tylko góra dól - 2 płaszczyzna to by była gdyby można ją było wysuwać i wsuwać ... .
Ja mam regulowana w 2 płaszczynach - góra/dół i bliżej/dalej takze to jeszcze nic takiego ale to ze ma skrzynie DSG !! to jest ewenement, bo z tego co pamietam to jest dwusprzeglowa vw - chyba ze ma extra wyposazenie na zamowienie. :)
-
Jeżeli chodzi o chip - nie bawiłbym się w to w aucie o przebiegu wyższym niż 100 kkm. Szkoda kasy i dodtakowo z bardziej obciążonego auta (skrzynia, napędy) może zrobić się skarbonka.
Z własnych niemiłych doświadczeń proponowałbym poszukiwania auta z polskiego salonu. Drożej i ubogo ale mimo wszystko pewniej. A jeszcze niedyskretnie spytam o przewidywane przebiegi, bo ja przy swoich 20 tys. rocznie dziś kupiłbym w benzynie, najlepiej 2.2. Liczba elementów problematycznych w dieslu (EGR, kolektor, DPF, dwumasa, półosie, wtryski) jest dłuższa niż wady benzyny w kwestii spalania i elastyczności.
Co do linka - pierwszy raz widziałem, że ktoś z DPF-u w używce uczynił zaletę :)
-
Z benzyną tylko tą mam blisko:
FIAT CROMA 2.2 147KM EMOTION NAVI XENON CHROM LINE (2297210572) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Da się do 2.2 wrzucić gaz? 1.8 nie chcę bo to biały kruk w dodatku cienko wyposażony. Mógłbym wziąć z 6 msc gwary z salony Fiata Cromę z importu:
Fiat Croma Dynamic 1.9 diesel 2008r.
Ale robione drzwi z prawej strony (nie krył tego), stalówki i zimówki nieznanej marki, Tapicerka (plastik) na prawych przednich drzwiach uwalona żywicą i nie wiem czy doczyszczę, brak halogenów i tempomatu, brak podwójnej podłogi i podłokietnika tylniego no i brak multimedialnej kiery :( Z zalet to to , ze w tej cenie już będzie nowiutki rozrząd. Warto brać to 1.9 salonowe lub łódzkie 2.2? Generalnie w odległości do 200 km w 1 str moge pojechać od łodzi, ale to musi być wóz tego w miarę warty (w wawie są 2 cromy i jest to tylko 160km, ale przez remonty 4h w jedną stronę to minimum). Żaden forumowicz nie mieszka w Wawie i nie mógłby zerknąć czy warto się fatygować?
Edit: DPF to nie problem to ojciec jest dystrybutorem chemii myjącej w tym tej do czyszczenia DPF i dokonujemy takich zabiegów
-
Mam takie usilne wrazenie, ze chcesz z Fiata Cromy zrobic szpanerskie autko do piskania laczkami spod swiateł. To nie ten typ samochodu.
Jak zalezy ci na blichtrze, efektach i extra wypasionym wyposażeniu to nie kupuj tego auta.
Kupujac takie auto kierujesz sie albo cena: tani sprowadzony albo racjonalnoscia dalej tani (choc juz mniej) ale krajowy i czesto w miare identyfikowalna przeszlosc czyli tzw pewniak z salonu.
Jak chcesz dac 30 tys zeby miec duzo mocy kup sobie honde albo lepiej opla vectre C/signum w wersji gtv (czy jak ona tam) Konstrukcyjnie w sumie to samo a gama silnikow benzynowych wieksza.