To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Tuning. -
Tuning.
Witam wszystkich. Na początku chciałbym zaprezentować swoja Sienkę, jak widać nie jest już seryjna.
PolskaJazda ť Wszystkie samochody ť Fiat ť Fiat Siena
I tu się zaczyna problem, mam do wydania pewną sumkę z 4 zerami :) chciałbym ją dokończyć.
Myślałem o zmianie silnika z Grande punto 1,4 Turbo lub od Fiata 500 Abarth.
Co wy byście w niej zrobili?? bo samochód jest łatwo rozpędzić ale też trzeba go zatrzymać.
Wiec czekam na wasze propozycje tuningu.
Z góry dziękuje za podpowiedzi- odpowiedzi :)
-
ja bym wygląd sobie olał. ważne jak będzie jeździła. jeśli mocny silnik to jak pisałeś nie sztuką jest się rozpędzić więc bym proponował tarcze wentylowane nawiercane, frezowane i zaciski 4 tłoczkowe. opony jakieś niskoprofilowe żebyś ich nie ściągną z felgi i oczywiście zawieszenie sztywne wiadomo po co. no i chyba na razie tyle bym zrobił i zobaczył jak to ze sobą gra. a i oczywiście bym go odciążył.
-
ok . to jeśli wymieniamy tarcze i zaciski masz może jakąś konkretną firmę na myśli?? i od czego by one pasowały?? Punto, Brawo? czy coś innego ze stajni Fiata?
-
zaciski bylyby spore wielkościowo więc i et felg musi iśc w dołżeby zaciski zmieścić (im wyższe ET tym felgi bliżej siebie więc mniej miejsca na zaciski) co do firmy zacisków to nawiększy wybór jest oczywiście w brembo ale mozna cos innego chyba znaleźć żeby sie zbędnie w koszta nie pchać
-
z tego co się orientuje to wersje Sporting fiatów były wyposażone w brembo. czyli nie powinno być z tym problemów. myślałem o felgach 17' ale kurde nie wiem czy mi się w zakolach zmieszczą, a co do amorków co proponujesz??
-
czy się zmieszczą to łatwo policzyć. znajdź kalkulator opon na googlach i ci wyliczy. co do amorków hmm może na razie bym je zostawił a założył sprężyny sportowe lecz jak samochód siądzie to pewnie i amorki potrzebne będą ciut mniejsze
-
Czeka Ciebie dużo pracy, proponuje hamulce z fiata Cupe 2.0 20v (duża rzeźba).
Zawieszenie poszukaj na e-bay'u gwintowanego, rozpórkę kielichów. Silnik 1.4 T czy jeszcze coś będziesz chciał przy nim modzić?
By go w ogóle wsadzić to i tak czeka Ciebie dużo przeróbek. Więc reasumując myślę, że sienkę zostawić a rozejrzeć się za Cupe 2.0 20v 220KM w serii. Resztę pieniędzy przeznaczyć na nowe mapy wtrysków, intercooler, ewentualną zmianę turba na większe.
-
Martenz555, a ta maska jest też z punta?jak w ogóle to "przetransplantowałeś" do sieny?
-
no więc trzeba zacząć od przedniego pasa, potem połączyć w całość zakola od sieny i punto II na koniec założyć i spasować maskę też od punto II. czyli wykonałem ostre Cieńcie Gięcie i malowanie :) efekt jest tego taki że samochód jest krótszy o 30 cm... co w niczym nie przeszkadza, bo te centymetry są związane ze zderzakiem.
-
Przepraszam że odkopuje, ale Ciekawi mnie jedna sprawa a nie chciałem zakładać nowego tematu. A mam takie pytanko czy ktoś się orientuję od jakiego samochodu Siena ma podłogę ?? oraz z jakiego samochodu ma podłogę Grande punto??
-
Siena - płyta podłogowa Uno
Grande - Opel Corsa IV
wszystkie tego typu informacje możesz bez problemu znaleźć w internecie i to w ciągu kilku minut.
-
no grande to blizniacza konstrukcja z corsa4 wiele czesci pasuje :)
-
Kurczę to nie dobrze liczyłem że podłogi to moją od prawie wspólne, no dobra to teraz takie pytanie czy jest jakiś inny samochód z którego mógłbym przeszczepić tylną belkę, lub zawieszenie?? bardziej mi chodzi o przeróbkę tyłu hamulcy na tarczę :)
-
a tarcze z tyłu to tak dla szpanu? czy wyglądu? Nie masz tam takiej mocy żeby one były niezbędne a koszt takiej operacji jest dość spory
-
nie no porostu mnie wkurza wymiana szczęk i bębnów. a po za tym tarcza z tyłu ładniej się prezentuje:) a co do kosztów to też tak myślałem ale zrobił bym sobie to w moim warsztacie.
-
ktoś tu proponował silnik od fiata coupe 220km nie rób tego to stanowczo za dużo. Przy napędzie przednim i jeszcze słabo wyważonym aucie.
-
Cytat:
Napisał
Martenz555
nie no porostu mnie wkurza wymiana szczęk i bębnów.
Tak samo trzeba wymieniać klocki i tarcze. Powiedziałbym nawet że klocki się szybciej zużyją niż okładziny.
Cytat:
Napisał
Martenz555
a po za tym tarcza z tyłu ładniej się prezentuje
tak myślałem że tobie głównie o lans chodzi.
Cytat:
Napisał
Martenz555
a co do kosztów to też tak myślałem ale zrobił bym sobie to w moim warsztacie.
w warsztacie nie wyprodukujesz belki i reszty gratów. A belka i reszta gratów to dość droga zabawa. Ale czego się dla szpanu nie robi :D
-
jeśli chodzi o silnik to szukam 1,4 tse (grande Punto) lub 500 abarth :) też 1,4 ale około 200 kucy. Co do gratów to wiadomo że się kupi, tylko jaki fiat ma jeszcze taką podłogę i gdzie są zamontowane tarcze z tyłu. Co do klocków racja, zużywają się ale do tego nie trzeba napierniczać młotkiem po Bębnach żeby zeszły i nie wymieniasz tych pierniczonych sprężynek. które i tak trzeba wymieniać bo kruszeją. po za tym Tarcze plus klocki wychodzą taniej. mimo wszystko.
-
Cytat:
Napisał
Martenz555
używają się ale do tego nie trzeba napierniczać młotkiem po Bębnach żeby zeszły
a widzisz a wystarczy wąski śrubokręt i odpowiednia wiedza i można cofnąć szczęki :D
Wiesz co nie wyjdzie ci taniej wymiana tarcz bo zużywają się dużo szybciej niż bębny. Ogólnie jestem przeciwnikiem takiego przerabiania auta na inny silnik itp. i pewnie dlatego patrze na to sceptycznie. A jestem przeciwnikiem bo to są koszta a można sprzedać auto i zamiast bawić się w przerabianie i marnować czas i kasę lepiej dołożyć na coś nowego. Oczywiście życzę powodzenia ale nie pomogę bo z tymi belkami to bywa rożnie
-
PANOWIE RAD ALERT :)
Czy ktoś z was wymieniał może tylnią belkę ?? Potrzebuje jej kawałek tzn, z piastą- wahaczem. mam kontakt do gościa, który dorabia flansze pod hamulce tarczowe. I potrzebuje mu podesłać ten kawałek, żeby mi takie coś dorobił.