To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Spalanie croma -
Spalanie croma
Witam ostatnio kupilem croma 2.4 jest to moje pierwsze auto z silnikiem diesla i teraz takie pytania :]
1-gdy kupilem auto przy normalnej jezdzie wyprzedzanie i od czasu do czasu troche wiecej gazu na miescie srednie spalanie pokazuje mi 16l czy to normalne w tym silniku?
2- dojerzdzajac do swiatel jadac na biegu bez gazu komp pokazuje 2l hamujac juz przed swiatlami te wartosci rosna 2-3-5-7l czy to normalne?
3- dlaczego auto na ssaniu pokazuje mniejsze wartosci niz po rozgrzaniu sie w w tej samej dynamice jazdy
4- dlaczego auto przy lekkim dodaniu gazu pokazuje 25l
5- przy spokojnej jezdzie tak zwanej emeryta prawie nie naciskajac gazu auta spala ok 11l
komp 0 bladow sprawdzane dane z kompa w katowicach dynosofcie i testowane na drodze
-
A spytam się, bo mówisz o wartościach chwilowych. Czy mierzyłeś ile średnio spala Ci ten silnik? Przy wartościach chwilowych czasami te podawane wartości mogą przyprawiać o ból głowy, ale ważna jest średnia wyciągnięta ze spalania jaką komputer obliczy.
-
dokładnie jak Michał napisał. jak ruszam ze świateł to mam czasem nawet blisko 15l/100. więć przełącz się na średnie spalanie i zobacz. jak wyzerujesz licznik to po 5 km ten wynik tez nie będzie dość miarodajny więc spokojnie go badaj. ja się przestraszyłem też ale po przejechaniu 6tyś km (a to już daje jakis obraz ile pali autko) bylem zadowolony ze średniego spalania.
-
punkt 1 i 5 jest na wartosciach srednich 1 po przejechaniu bodajrze 200km a 5 po przejechaniu kolo 1000 bez dodawania gazu biegi przelanczae ponizej 2000tys obr
zawsze wydawalo mi sie ze diesle malo pala w porownaniu do bendzyny :D ale biorac pod uwage 2.4l automat 18" felgi i wage wiec w sumnie nie ma zle.
w tym tygodniu kupuje przejsciowke do elm327
na jakie wartosci zwrocic uwage?
-
-
ciezko powiedziec nigdy nie mialem diesla a wiem ze sa roznice mocowe inny rozklad momentu itd
nie mam porownania a ino chyba raz w zyciu jechalem autem z silnikiem diesla
-
ale jak dajesz w gaz to ma cos takiego że jakby mu ciężko a powyżej powiedzmy 2.5 tys jakby dopiero odżywał??
-
-
to oznaki przepływki lub egr'u z racji że egr nie powoduje wyższego spalania obstawiam to pierwsze. ciekawe jeszcze czy wtryski nie leja. jakby nie było czy to przepływka czy coś z wtryskiem polecam kompa. po podłączeniu pokaże czy przepływka nie pracuje w trybie awaryjnym i nie daje za ciągle tej samej wysokiej ilości powietrza. natomiast jeśli cos jest z wtryskiem komp tez pokaże to choć mysle że ten błąd pewnie wyskoczyłby na blacie
-
egr byl wymieniany
zobaczymy jak przyjdzie kabel
czyli da sie zobaczyc prace przeplywki
a idzie zmierzyc miernikiem
-
Cytat:
Napisał
jamal
czyli da sie zobaczyc prace przeplywki
a idzie zmierzyc miernikiem
miernikiem raczej nie tylko po podłączeniu do kompa w danych online będzie masa zasysanego powietrza o ile sie nie myle to wartość w trybie awaryjnym wynosi 800 i jest stala nie zmienia sie gdy dodamy gazu
-
-
więc zacznijmy ja mam 1.9 120 konną i umnie jest tak:
Pytanie 2 – tak jest jest to normalne.
Pytanie 3 – w jtd ssane? ale żeczywiście jest tak jak opisujesz Widocznie tak mają :)
Pytanie 1,4,5 – u mnie wysokie spalanie pokazywało przez dłuższy czas. Wydaje mi się że spowodowane było to tym, ze przez przypadek zgasiłem samochód podczas procedury wypalania cząstek stałych z filtra. Trwało to do momentu, gdy 2 raz się włączyło wypalanie i w tedy przegoniłem samochód na wysokich obrotach dobry kawałek trasy. Od tej pory już mi komputer nie pokazuje takiego spalania.
Sprawdź jeszcze zaciski z tyłu u mnie klocek się zacinał w prowadnicy i czasami tarło a co za tym idzie tworzyło obciążenie i spalanie też rosło
-
czy podczas wypalania filtra jest jakas kontrolka napis na desce?
-
na początek sprawdź po vinie czy masz tego dpf'a a z tego co wiem to nie ma żadnej sygnalizacji jesli chodzi o rozpoczęcie procedury samooczyszczania. problem może być jeszcze taki że sa 2 rodzaje dpf'a ceramiczny ( sam sie oczyszcza i o nim teraz mówiliśmy) i ten z wkładem tekturowym niestety jego się już tylko wymienia. w ASO za darmo po vinie mogą ci sprawdzić co u ciebie siedzi o ile siedzi coś
-
W cromie tej przed liftem nic się nie wyświetla ani niema żadnej kontrolki, jedynie jak możesz sprawdzić to podłączyć się pod komputer i tam jest informacja ile jeszcze zostało km do następnego wypalenia.
W cromie po lifcie, w instrukcji obsługi niby jest już kontrolka.
-
1 załącznik(i)
Otwierasz klape silnika i gdzieś w okolicach filtra szukasz czegoś takiego : Załącznik 1733
Do tego podłączony jest kabelek - wypinasz wtyczke - i jedziesz bez przepływki na testy - auto powinno dostać kopa i jechać lepiej - jeżeli zauważysz taką różnicę - na 99% to ten element masz do wymiany. Filtr powietrza masz wymieniony ? :)
1. 16 l w tym silniku to nie jest norma :) - trasa 50% ; miasto 50% i jak jeździłem 2,4 jtd palił 8,5 l/100km - nie oszczędzając jej np: na startach z pod świateł czy dłuższych prostych . Jeżdząc delikatnie - o litr da się spalanie średnie obniżyć - im wiecej trasy ze stałą spokojną V - niższe spalanie . Ale 16l to coś nie tak.
2. Normalne ... ale ja np po założeniu zaślepki egr'a widzę że te wartości rosną minimalnie . Polecam zaślepić - to jest sugerowane rozwiązanie serwisowe ... .
3. Ja raczej mam odwrotnie - na zimnym ciut więcej wciąga .
4. Przy lekkim wciskaniu gazu chwilowe nigdy mi nie wzrastało i nie wzrasta do 25l ( w tych 2,4 którymi jeździłem i w tym 1,9 którym jeźdze) - przy gazie w podłogę - owszem 25 to normalka i w 1,9 i w 2,4 .
5. Przy trybie średni :) "emeryt" praca dom potrafiłem wykręcić 6,9 :) (w 2,4 jtd ) . W tej chwili w 1,9 jtd mam za ostatnie 600 km 6,1 :)) . Ale spory kawał do pracy jadę autostradą (średnia 130km / h) .
Może nie wyczytałem tego ale to jest przed czy po FL ?
Aha - gumy 18 lato i 17 zima - spalanie wzrasta u mnie przy 18 calach około 0,2 na 100km.
-
Mam Cromę 1,9 Multijet z DPF rok.prod.2007 od połowy 2012 i po 9 kkm mogę się podzielić statystyką : miasto (bez zbytnich korków) 7,6 - 7,9 L , długie trasy autostradowe 130-140 km/h (Polska -Niemcy) 5,6-5,8 L/100 km.Fakt,że mam emerycką lekką nogę.Rekord to 5,1 (dwypasmówką na działkę i z powrotem). Właśnie padła chłodnica klimy i spalanie jest podobne co wydaje się być dziwne bo powinna być róznica. Wypalania nigdy jakoś nie wyczułem.
-
Odświeżam. Trasa 2356 km łącznie w obie strony relacji PL-HR-PL. Croma 2.4 Multijet FL z DPF rok.prod. XI. 2007. Na pokładzie cztery dorosłe osoby i pełny bagażnik wyprawki dla każdego. Klima w trasie pracowała ok. 30-50% łącznego czasu. Koła 225/45/18. Prędkość na trasie 123-130 km/h, czasem na chwilę nieco więcej np. z potrzeby wyprzedzania. Z tego dystansu ok. 100 km po mieście na trasach rzędu od 5 do 25 km. Łącznie średnie spalanie wyszło 7l na 100 km. Spodziewałem się więcej.
-
Cytat:
Napisał
EL970NJ
miasto (bez zbytnich korków) 7,6 - 7,9 L
Po Łodzi bez zbytnich korków??? Chyba wieczorami
Ja mam automat i pali mi 9-10. Wieczorami przy spokojnej jeździe ok 8,5...
W trasie (opony zimowe 195, a nie letnie 215) - nawet 5,4 na odcinku 3000km (Polska - Alpy Francuskie i z powrotem)
Ale po mieście to makabra. Jak mnie wkurzą zawalidrogi to i ponad 11l pali.
Wszystko wydaje się być OK.
Turbina po regeneracji, czujniki poczyszczone i OK. EGR wymieniony.
Jedynie kolektor mnie korci wyczyścić (plastik po lifcie), ale to kupa roboty z wyjęciem, a przed zimą planuję wypłukać separator oleju odmy. Raz mi zamarzła i wywaliło bagnet przy -27st C (dwa lata temu).
Nikogo nie oskarżam o wymyślanie, ale jak ludzie cuda wypisuję o spalaniu 150-tek. Skąd te rozbieżności?
Rozmawiałem z kilkoma osobami ot tak zaczepionymi na ulicy i każdy mówił, że ich croma po mieście spala ok 9l.....
Chyba, że konwerter już puszcza trochę i część mocy przy przyspieszaniu idzie w gwizdek?...