Witam. Potrzebuję informacji dotyczących ustawiania rozrządu w Fiacie Siena 1,6 16V bez tych specjalnych blokad/kluczy :) Jak wiadomo na kołach nie ma znaków więc ja się z tym uporać? Z góry dzięki
To jest widok strony w wersji do druku
Witam. Potrzebuję informacji dotyczących ustawiania rozrządu w Fiacie Siena 1,6 16V bez tych specjalnych blokad/kluczy :) Jak wiadomo na kołach nie ma znaków więc ja się z tym uporać? Z góry dzięki
Wymiana rozrządu w tym silniku bez blokad jest dużym ryzykiem. Jeśli tego wcześniej nie robiłeś to sobie odpuść...
czy ja wiem czy aż takie trudne, mój szwagier sam wymienił sobie rozrząd w sience z motorem 1.6 16v i nie używał do tego zadnych blokad. Więc jednak się da :o
no to pewnie rysował sobie znaki i sam blokował koła ;) ale ryzyko jest spore :) ja wole zostawic to fachowcom którzy dadzą mi gwarancje na uszkodzenie elementów rozrządu
Ja wymieniałem bez blokad. Pierwsze co trzeba zrobić to bierzesz zdejmujesz osłony i rysujesz najlepiej flamastrem znaki.
Wszędzie gdzie się da. Robisz sobie dajmy na to 3 znaki na wałkach i opisujesz cyfrą 1 i drugą kreskę 2 i tak dalej. Oczywiście kreski rysujesz tak, aby na wałku były i na bloku. Na dole na wale również. Później zdejmij pasek (ostrożnie). Zacznij od wałków rozrządu. Zobacz czy któryś wałek się lekko nie obrócił (krzywka może być akurat na popychaczu i wałek odbije). Oczywiście to, że się przekręcił nic nie szkodzi, bo masz znaki.
Demontujesz wszystko co masz do zdjęcia, zakładasz nowe rolki/napinacze i wkładasz pasek. Sprawdzasz wszystko czy znaki się zgadzają (najlepiej znaki rysować cienkim flamastrem). Nie zakładaj obudowy. Jeżeli masz taką możliwość przykręć koło pasowe, daj nakrętkę i z klucza przekręć 4 pełne obroty wałem. Pasek powinien się ułożyć. Kręć dalej wałem, tak aby zeszło się zna znakach (dla sprawdzenia).
Odpal auto, ale niech to ktoś robi, a ty patrz na pasek. Załóż wszystko i tyle ;)
Bez blokad trzeba to robić bardzo ostrożnie. Chociaż nawet jakbym miał blokady to i tak bym znaki robił gdzie się da.
polecam mazaka olejnego a potem jak zastygnie w schnie szybko jakimś rysikiem robisz w znaku mazaka taki dokładny odnośnik cieniutką kreskę. ja też zawsze robię to na znakach i zawsze dobrze wychodziCytat:
Napisał miszko
Kurcze chodzi o to że pasek "zjadło" i jeden wałek całkiem stanął a drugi to sam nie wiem :) I teraz nie wiem czy opłaci się samemu to na nowo ustawiać :?
Chmm, ja bym jednak nie ryzykował, jeżeli nie masz wiedzy o tym dostatecznej. Ustawić idzie, ale jest trochę pracy i wiedzy. Mechanik będzie wiedział jak to ustawić.
Lepiej nie ryzykuj, bo jak źle ustawisz silnik będzie już do remontu.
Jeśli miał bym ustawiać to z ojcem a on już jakieś pojęcie o tym ma :) Po za tym dzisiaj oglądałem koła zębate na pasek i są na nich takie niebieskie znaki, obejżę jeszcze czy nigdzie na silniku nie ma oznaczeń żadnych :) Jeśli nie to oddam do mechanika auto
DanioxD, będzie Ci raczej ciężko samemu wymienić pasek rozrządu, w 16v raczej nie ryzykuj, tylko jedź do dobrego mechanika z blokadami...szkoda zachodu i nerwów :D
No i chyba tak zrobię :) Dzisiaj zawiozę do sąsiada głowicę żeby mi sprawdził ciśnieniowo czy zawory na 100% nie są chociaż lekko krzywe i czy trzymają :) Mam nadzieję że z głowicą problemów nie będę miał :)
zauważyłemże niektórzy użytkownicy niesamowicie czepili się blokad. mniemam że nihdy tego nie tobili i dlatego mają takiego pietra. dobry mechanik nawet bez blokad to zrobi i nie będzie problemu.Cytat:
Napisał jerry
popytaj DanioxD, kto u ciebie w mieście jest dobry skoro boisz się sam robić i nie patrz na to czy ma blokady czy nie
Wiem wiem :) Jak dobry mechanik to i bez blokad da sobie radę :)
Dzisiaj się zorientuję kto by mi to zrobił i będzie trzeba wziąść Sienkę na hol i zaprowadzić do kogoś ;D
a co ona nie jeździ??Cytat:
Napisał DanioxD
Rozrząd poszedł ;D Na pasku zjadło zęby i troche zawory na wydechu klepneło :D Głowica już u sąsiada który mi to zrobi na next tydzień :) Dolotowe chyba są nie ruszone :)
....no to ładny klops :roll:Cytat:
Napisał DanioxD
seth67, nie to że się bać, tylko jak coś robić, żeby potem jeździć bezproblemowo, to trzeba zrobić zgodnie z procedurami....uwierz mi, byłem raz w warsztacie u takiego "dobergo mechanika", który powiedział..."no spoko, nie mam blokad, ale jakoś tam wymienię..."
Mam za duży sentyment do tego autka żeby robić przy nim na "jakoś tam" :dlon: Zresztą w historii ogólnej już były przykłady robienia na "jakoś tam", w przeważającej ilości źle to się kończy.
DanioxD, Rozrząd w 16v należy najpóźniej wymieniać przy 80 tyś. km jak ktoś ostrożnie jeździ lub po 5 latach, a jak dynamicznie i ostro, to i po 40 tyś. mogą się zawory spotkać się z tłokami....ale teraz to albo remont silnika, albo szukanie nowego serca...cenowo wyjdzie na to samo :P
jerry, na szczęście stało się to przy odpalaniu silnika na niskich obrotach więc wielkich szkód tam nie ma :) Klepneło tylko zawory na wydechu a tak to nic sie nie stało na szczęście :) Myślę że koszt nie będzie zbyt duży :) Po za tym wolę zrobić zawory, rozrząd i parę dupereli niż kupować drugi silnik bo nie wiadomo co się kupi a tak to wiem na czym stoję bo Siena jest w rodzinie od początku :) Wcześniej jeździł nią mój dziadek więc auto nie wiedziało obrotów większych niż 5tys ;D Na cylindrach są jeszcze ślady po honowaniu :D ;D Silnik jest w zaje****** stanie nie licząc tego co zrobił teraz rozrząd :D ;D Sprawdzałem zawory na benzynę czy nie będą puszczać i było ok ale wolałem oddać głowicę do speca co się tym zajmuję. Robi mi to sąsiad "zza miedzy" więc wiem ze się do tego przyłoży a jest naprawdę dobry :) Wymienię sobie płyny, rozrząd, zrobię zawory i głowicę jeśli będzie potrzeba i można śmigać dalej :)
Pozdro :)
obyś był zadowolony po remoncie ;) i nie psioczył jak coś sie bedzie działo z silnikiem- że fiat to gów.. itp itd ;)
jerry, nie wiem jak ty to robiłeś ja zawsze na znakach ro robię i zawsze cyka jak złotki. kwestia może dobrej szkoły i wprawy
jakby nie było musisz go dokładnie poskładać i pilnować tego rozrządu żeby nie mieć na przyszłość takich przygód