Nie dawno kupiłem Sedici i chce wymienić wcześniej olej silnikowy.
Jakim olejem najlepiej zalać silnik po przejechaniu 2000 km z normą EURO5? Chodzi o silnik 1,6 Suzuki.
To jest widok strony w wersji do druku
Nie dawno kupiłem Sedici i chce wymienić wcześniej olej silnikowy.
Jakim olejem najlepiej zalać silnik po przejechaniu 2000 km z normą EURO5? Chodzi o silnik 1,6 Suzuki.
napisz jaki ma przebieg. bo nie wiem czy to nowe auto i ma tylko 2 tyś czy ty nim już tyle zrobiłeś??
jakby nie było polecam Castrol magnatec dobry jest ale nie najtańszy
To jest nowy samochód, który ma przejechane ok 2000 km. W salonie powiedzieli mi, że jest to trochę zmieniona konstrukcja silnika bo spełnia on już normy spalania Euro5 więc sam nie wiem co wybrać. Autoryzowany serwis twierdzi, że najlepsze są te oleje jakie zaleca producent a ja na wielu forach przeczytałem, że nie są one za dobre. Drugim pytanie czy ma sens wymiana oleju po tak małym przebiegu? Szukając opinii w sieci też napotkałem się na różne opinie.
Stara szkoła mówi, że wymienić gdy nowy i gdy po remoncie kapitalnym. Docierają się elementy, lepiej wymienić. Chociaż dzisiejsza precyzja wykonania jest tak duża, że są to już wieki do przodu względem starych czasów, ale warto pomyśleć o wymianie.
Czy przypadkiem tej wymiany nie musisz robić w ASO? Coś mi się tak kojarzy.
Co do olei - każdy ma swoje opinie. Z mojej strony zainteresuj się Valvoline. Marka nie jest bardzo popularna. Na drugi plus - oleje nie są rozlewane w Polsce. Uważaj na Mobile bo słyszałem, że często podrabiają.
też nie polecam mobila. vavvoline?? hmm jakoś nie mam do niego przekonania ale to pewnie dlatego że nie praktykowałem jego.
tez mi się tak wydaje. skoro nowy to niestety ASO a fiat poleca Selenie a to wg mnie bardzo dobry olejCytat:
Napisał miszko
1.jeżeli chodzi o olej to każda licząca się marka olejowa posiada w swojej ofercie takie oleje ale żeby być pewnym co do przydatności konkretnego oleju warto sprawdzić za pomocą aprobat producenta samochodu wymagania, jakie dany olej musi spełniać
-a po ludzku każdy producent samochodu zaleca jakiś olej do danego modelu i najprościej taki olej stosować, jednakże musisz liczyć się z kosztami (chodzi o to iż auta spełniające normy euro niestety potrzebują lepszego i droższego oleju)
2.co do wymiany oleju przy tak małym przebiegu to nie widzę raczej sensu (oczywiście możesz wymienić ale to nie wpłynie na jakość pracy silnika) 10 tys. km w zupełności wystarczy na wymianę oleju (lub raz na rok)
Oleje to 5w40 i tutela selenia czy każdy inny olej np. mazdy dexelia są to oleje roboione na zamówienie danego producenta samochoów. Fiatowski 1.9 jtd a olej 5w40 low ash a ten sam silnik montowany w wektrach ma olej 5w30. W tym momencie na rynku jest tylko dwóch dostawców oleju (dostawców nie mylić z producentami, np: statoil dostarcza olej dla mobila który zaopatróje mazde lub fiata i nakleja "selenia" lub "dexelia" dla mazdy). A co do ASO to wcale nie trzeba serwisować, wystarczy dobry warsztat który może wbić pieczątke i ma do tego uprawnienia. W 2003 roku EU wprowadziła nowe przepisy przeciwdziałające monopolowi ASO na tego typu praktyki. Można znaleźć w internecie artykuły na ten temat, bardzo ciekawa lektura polecam.
Napiszcie proszę ile wasze Sedi bierze oleju. Ja mam 1,9 jtd 4x4.Mój wygląda że łyka grubo ponad 2l. na 1000. Muszę napisać że mam to auto dopiero 2 miesiące. Dlamnie takie zużycie oleju jest dużym zaskoczeniem. Poprzednio miałem Honde Civic 1,7 CTDI i nie wiedziałem co to dolewki.Moze mam już coś walniete a sprzedający to ukrył. Autko ma przejechane niecałe 47000km. Proszę o podpowiedzi .
Zdecydowanie za dużo. Nie cieknie nigdzie?
Jaki kolor mają spaliny
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
2L na 1kkm? :roll: - tak jak kolega lukq napisał.. sprawdź czy gdzieś oleju nie gubisz bo jak gdzieś go przepala to szykuj się na koszta :(
Byłem dzisiaj u mechanika który stwierdził ze poszło turbo. Znalazłem w necie turbo za 900 setek. Taniej nigzie nie widziałem. Niestety boli bo jak pisałem auto ma tylko 47000tys. do tego dojdą koszta płukania układu wydechowego plus mechanik to trochę będzie kosztować.:roll:
Podzwoń poszukaj regeneracji turbiny.
Regeneracja pewnie tańsza nie będzie ale pewność większa..
zalezy co poszlo w turbo, jezeli poszly uszczelniacze na co wskazuja braki oleju a turbina jest dobra to powinni wymienic same uszczelniacze. 47 kkm to na turbo niewiele, sprawdz czy turbina ma luzy na lozyskach.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
wlasnie znalazlem ciekawe info w sprawie turbiny ze zmenna geometria czyli takie albo podobne jak w sedici: "samodzielna naprawa turbo" na naszym forum. poczytaj i jak masz jakiegos dobrego mechanika to mysle ze jest do zrobienia. turbina powinna byc w bobrym stanie (47 kkm) tylko uszczelniacze wymienic. troche trudny dostep bo malo miejsca ale napewno warto sie troche pomordowac. z naszego forum mozna rowniez sciagnac manuala do sedici a raczej sx4 i krok po kroku jest opisane wymontowanie turbo.
numer czesci do turbiny to: gt1749mv
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
w sumie to jest tez typ turbiny
Jak już pisałem turbo już mam. Samemu bez wyważarki do turbo ciężko ponoć się zabierać. Sprężarka ma obroty rzędu 200000 tys/min.Więc regeneracje najlepiej zrobi ktoś w dobrym warsztacie. Jutro wam napisze jak się skończyła moja przygoda z turbo-mam na myśli ile mnie to razem będzie kosztowało;-)
Wiitam:redface:Auto już odebrałem po wymianie turbo . Koszt całościto 1500zł. z tego jak pisałem turbo regenerowane 900 z tym że jak zamawiałem turbo musiałem wpłacić kaucje 300zł którą po odesłaniu mojego uszkodzonego zostanie mi przesłane na konto. Krótka jazda jaką wczoraj zrobiłem wskazuje że wszystko jest ok.