To jest widok strony w wersji do druku
-
Bardzo ciężko pali
Witam... Zauważyłem , że od jakiś 3 dni bardzo ciężko odpalić moje BRAVA (1.4 12V).Bardzo długo trzeba kręcić , aby odpalił (zimny silnik,na ciepłym niema problemu z odpaleniem).Właśnie chciałem wyjechać i tak długo kręcić trzeba było , aż akumulator padł i nici z wyjazdu. :( Jaka może być przyczyna tego , że tak trzeba nim kręcić???
-
Mam taki sam problem z punto II FL. Na początek radziłbym wymienić świece zapłonowe. W punto pomogło to trochę ;/. Moimi dalszymi podejrzanymi są czujnik położenia wału i układ zapłonowy. W moim starym poczciwym fordzie miałem taki sam problem i pomogła wymiana całego układu zapłonowego. Do dziś nie wiem co dokładnie było przyczyną. Wymiana Świec to tania inwestycja więc na początek radzę zabrać się za to.
[size=2][ Dodano: 2011-01-15, 15:09 ][/size]
Zapomniałem o czujnikach temperatury. Nie wiem dokładnie jak działa twój silnik, ale możliwe że nie załącza się ssanie
-
Nie znam się za bardzo na mechanice , ale czy może być to przestawiony zapłon??? Aha jeszcze dodam , że niedawno wymieniałem nagrzewnice bo był wyciek, ale i tak ubywa płynu chłodniczego ze zbiorniczka a wycieku nigdzie nie widać pod samochodem.Może to też ma jakiś związek z tym , że ciężko go odpalić???Dodam , że aku jest 3 miesięczne :sciana:
A co do tych czujników to nie wiem gdzie się one znajdują :(
I jak sprawdzić czujnik położenia wału i układ zapłonowy
A może to filtr paliwa jest już do wymiany???
-
moze filtr, moze pompa paliwa, moze przytkane przewody paliwowe. filtr paliwa nie jest drogi, taka wymiana autu nie zaszkodzi, zwlaszcza jesli nie masz pewnosci kiedy byl ostatnio wymieniany. moj pamietal czasy pierwszego wlasciciela...
co do znikajacego plynu - sprawdz konsystencje i kolor oleju na bagnecie. jak bedzie majonez o kolorze kawy z mlekiem, to znaczy, ze cos nie tak z uszczelka pod glowica.
-
Cytat:
Napisał colakcynia
A co do tych czujników to nie wiem gdzie się one znajdują :(
znajduje sie z tyłu silnika.
czujnik możesz sprawdzić miernikiem, a dokładnie jego oporność.
Filtr raczej bym wykluczył.
Jeśli chodzi o znikający płyn kolego to czy pod korkiem od oleju nie masz masła?
p.s
Rozumiem, że świece i cewka spr. To znaczy jest iskra na świecach?
-
Korek od oleju jak i bagnet czyste tzn. na bagnecie jest tylko olej. Popołudniu pojadę na kanał i sprawdzę czy czasami gdzieś pod samochodem z jakiegoś może węża nie leci na opasce (może przy wymianie nagrzewnicy poruszyłem gdzieś między wężem a aluminiowymi rurkami)...Dziś o 10 odpalił bez problemu po nocy nie wiem co odwala silnik :) a wczoraj nie
mogłem odpalić aż aku siadło musiałem na pycha go brać .Dziwne trochę......
[size=2][ Dodano: 2011-01-16, 12:25 ][/size]
Znowu porażka :sciana: Właśnie szykowałem się na kanał i aku znowu siadło myślałem , że to rozrusznik. Na szczęście wziąłem aku od brata i odpalił bez problemu.Nie wiem mam niby 3miesięczne aku i się rozładowuje . Może za mało wody ma destylowanej ???A może gdzieś mi kradnie prąd ???
-
-
Udaj się na test ładowania oraz praw kondycję akumulatora. Każda firma elektryczna,specjalizująca się w mechanice samochodowej Ci go spr
-
Może to głupio będzie brzmiało , ale wody nie było w akumulatorze :sciana: Woda dolana aku naładowane i kręci jak szalone (Odpala bez problemu) teraz jeszcze tylko sprawdzić, gdzie jest wyciek płynu chłodniczego.Na kanale nic nie widać gdzie jest wyciek.Ponieważ całe podwozie mokre od kałuż na drogach.. Pozdrawiam wszystkich podpowiadających
-
płyn chłodniczy zostawia biały nalot, jeżeli masz gdzieś wyciek to w jego miejscu będziesz miał właśnie biały nalot po płynie. Jeżeli nigdzie nie ma żadnego wycieku to możliwe że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i płyn jest spalany w cylindrach łącznie z paliwem ( autko wtedy będzie dymić bardziej na biało ). Ile tego płynu Tobie ucieka ? jak np. litr na kilka kilometrów to na bank UPG. Aha sprawdź jeszcze czy nie masz mokro w środku na dywanikach pod nogami pasażera i kierowcy. Jeżeli jest mokro i jest tam słodkawy zapach to możliwe że nagrzewnica Tobie przecieka ( częsta przypadłość we fiatach ). Jeżeli wszystko jest ok to dolej trochę uszczelniacza do chłodnic w płynie a nie w proszku. Ja dolałem trochę w swojej sienie i przestało mi uciekać a dolałem może z 50 ml uszczelniacza. Jak wiadomo nie jest to najlepszy pomysł na naprawę ale jak nie da sie zdiagnozować gdzie wycieka płyn to jest to najlepsze rozwiązanie...
-
W środku na bank niema wycieku , ponieważ nagrzewnice wymieniłem może jakieś 2 tygodnie temu, bo płyn lał mi się do środka.Myślę , że płyn ucieka na łączeniu węży gumowych z rurkami aluminiowymi co się wkłada do nagrzewnicy.Niech trochę drogi się osuszą i wjadę na kanał ,bo teraz chyba niema sensu bo i tak cały silnik jak i podwozie są mokre.
((Jeszcze się muszę przyjrzeć tej uszczelce bo i może masz rację z tym białym dymem)(możliwe ,że dymi za dużo.../tak mi się wydaje)
-
To poczekaj do wiosny jak nie znbajdziesz zadnego wycieku to zalej troche uszczelniacza w plynie ja polecam Prestona. Jak to nie pomoze to moze faktycznie UPG jest walnieta i w tym wypadku pomoze sprawdzenie cisnienia na cylindrach ewentualnie sprawdzenie czy w zbiorniczku wyrownawczym nie ma spalin specjalnym przyzadem. Aha w sumie to nawet teraz mozesz sprawdzic czy UPG nie jest walnieta. Na cieplym i uruchomionym silniku ostroznie odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego i przytrzymaj autko przez jakies 30 sekun moze wiecej na ok 3000 obr/min jak plyn zacznie wywalac ze zbiorniczka to masz UPG do wymiany
-
Cytat:
Napisał dudu$
ostroznie odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego i przytrzymaj autko przez jakies 30 sekun moze wiecej na ok 3000 obr/min jak plyn zacznie wywalac ze zbiorniczka to masz UPG do wymiany
najszybszy sposób sprawdzenia. Cytat:
Napisał colakcynia
ale wody nie było w akumulatorze
spr kolego jeszcze kondycję po takich przejściach akumulatora czy trzyma dalej prawidłowo i jego właściwości się nie pogorszyły.
-
Ja mam też problem z odpaleniem mojego doblo 1,4 b+g 8V jak temperatura spadnie poniżej -15s.Już drugi raz takie coś mi się zrobiło.Co to może być?? auto serwisowane, wszystko na czas dostaje. Macie jakieś pomysły?? Może filtr paliwa do wymiany?? nigdy tego nie wymieniałem i nie wiem gdzie to jest??? poradźcie coś
-
u mnie jest podobnie,auto na zimnym silniku ciężko odpalić,trzeba dodać gazu przy odpalaniu to wtedy pójdzie.wystarczy przejechać z 200 m zgasić i odpala normalnie.co to może być :x
-
chyba jakiś wirus panuje :D a tak na poważnie w mojej bravie też mam ostatnio problemy z odpalaniem na zimnym silniku. w 90% zapala przy drugim kręceniu przy temperaturze do ok. -10C, a przy większym mrozie to i nawet za 4 razem (przy ostatnich temperaturach dodatnich problem raczej nie występował) jak już odpali to mogę go zgasić i odpali bez problemy :? wczoraj wymieniłem świece, nie pomogło. dzisiaj podjadę sprawdzić akumulator (jeszcze na gwarancji). a jeśli to nie aku, będzie trzeba szukać dalej, albo czekać na wiosnę :sciana:
[size=2][ Dodano: 2011-02-16, 15:53 ][/size]
akumulator sprawdzony. jest ok. ładowanie też dobre. no to teraz sprawdzę jeszcze kable zapłonowe, wiecie jak sensownie to zrobić?
-
Zaraza u Fiata :) Mojego odpaliłem awaryjnie na gazie. Podjechałem do znajomego na kompa i wyszedł błąd: czujnik temperatury cieczy(tylko który i gdzie on jest i czy to ma jakiś związek z odpaleniem w dużych mrozach).Podczas odczytu temperatury silnik był nagrzany do 75C,a temperatura powietrza 90C wskazywało- doszliśmy do wniosku,że może być walnięty czujnik temperatury powietrza,ale musze to sprawdzić gdzieś na profesjonalnym oprogramowaniu. Z tym czujnikiem cieczy coś może być, bo po odpalaniu awaryjnie temperatura była na 2-giej kresce wskaźnika,a mróz był spory. Czy te czujniki mają jakiś związek z uruchamianiem? Odpowiedzi piszę w kilku podobnych wątkach, może ktoś coś nam podpowie. :)
-
olek383, ten czujnik jest bardzo ważny do poprawnej pracy a zwłaszcza do odpalania.Na jego podstawie sterownik zwiększa dawkę paliwa,czyli można powiedzieć że włącza ssanie.
Kiedyś w Temprze odpiąłem ten czujnik (po zimnej nocy -5) i mimo że silnik palił mi ładnie to bez tego czujnika nie chciał zagadać za bardzo.
-
Zielony tylko jest problem bo nie wiem gdzie on się znajduje,a w serwisie powiedziano mi,że są 3-y czujniki :sciana: .
-
Troszkę poszukałem ale tego silnika jest bardzo mało.Przydał by się VIN ale nie wiem czy pokazał by coś więcej.Chodzi Ci o Doblo :?:
Takie coś znalazłem
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001351.jpg
Pozycja 13->> KLIK lub KLIK
Tylko na screenie widać jeszcze jedną pozycję - SGR 10266 i wygląda to też niby na czujnik ale nie ma nic o nim pod tą pozycją.
Przydały by się fotki silnika,ale nawet nie wiem jak wygląda.