To jest widok strony w wersji do druku
-
Swiecaca kontrolka
Witam jestem nowy i nie moge znalezc za wiele w tym temacie musze najpierw sie nauczyc obslugiwac forum ale zakladam nowy temat mam nadzieje ze nikomu to nie przeszkodzi.
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0000445.jpg
Nie wiem czy dobrze wrzucilem obrazek ale przejde do sprawy.
Swieci mi sie czasem ta kontrolka ktora pokazalem w obrazku.Samochod jest swiezo kupiony wczesniej nie zauwazylem takich problemow odebralem samochod z warsztatu w ktorym wymieniali kompletne sprzeglo wszystkie plyny filtry paski itd itp i wczoraj zauwazylem ze zaswiecila sie ta kontrolka po zgaszeniu silnika i odpaleniu go po raz kolejny kontrolka nie zgasla.W pozniejszym czasie podczas jazdy sama zgasla nie wiem kiedy nawet.Dzwonilem do mechanika ktory to robil i powiedzial mi ze tam byl uszkodzony czujnik poziomu oleju i ze to od tego wyskoczylo bo moze czasem nie laczyc.Czy to naprawde moze byc wina tego czujnika bo na innych postach wydaje mi sie ze mowia o czyms innym ale nie wiem czy chodzi im o ta kontrolke bo nie ma zdjecia a ja nie wiem od zcego ona jest.Problem byl jeszcze taki ze auto bylo strasznie zamulone nie chcialo przyspieszac itd itp ale wypial sie waz cisnienia ktory otwiera zawor turbiny po wpieciu go troszke sytuacja sie poprawila chociaz wydaje mi sie ze jeszcze nie jest to ta moc ktora to auto powinno miec 1,9 JTD wymagalem wiecej od niego ale czy to moze miec powiazanie z ta kontrolka co to moze byc?I jak usunac ten problem?Jakie moga byc koszta naprawy tej usterki i czy mozna z tym jezdzic czy lepiej nie ruszac auta do naprawy tego?I jeszcze dodatkowe pytanie na temat ogrzewania zeby nie zakladac nowego watku czy wasze auta tez tak kiepsko ogrzewaja? ustawiam maksymalna temperature a powietrze leci letnie i dodatkowo zauwazylem ze czasem dmucha bardzo mocno a chwilami przygasaja zegary i podswietlanie jest slabsze i dmuchawa mniej dmucha co to moze byc? bede wdzieczny za pomoc i prosze o troche wyrozumialosci za moja nie poprawnosc i troche balagan ale nigdy nie korzystalem z foum i jestem swiezy:) Pozdrawiam i zycze milej niedzieli
-
Potocznie nazywa się to marchewka
więcej znajdziesz post niżej:
LINK1
Ja wczoraj miałem dokładnie ten sam obiaw w godzinach wieczornych.
-
a i jeszcze cos o jakims wezu mowil ale nie pamietam dokladnie o jakim taki fruby dosc twardy cos do odmy czy czegos tam prowadzi moge sie mylic nie pamietam dokladnie musze zapytac to napisze i on jest do sztukowany z innego i nie wiem czy tak moze byc moze przez to tak sie robi cos tam tylko niby przelewa ten waz ale nie jestem pewien co i jak moze to byc zwiazane z tym?
-
takie cos tam nie pamietam od czego i nie wiem jak Ci pomoc bo nie wiem jak cos tam piszesz i o czym piszesz...
-
nie badz zlosliwy jak bede dokladnie wiedzial to Ci napisze:) nie jestem mechanikiem wiec nie wiem wszystkiego wybacz:)
-
Jagiel ten waz gruby do odmy o ktorym mowisz to przewod ktory ma odprowadzac skroplone w odmie pary oleju, spowrotem do miski olejowej. Ja tez mam podobno pekniety (ostatnie spostrzezenia mechanika). Cisnienia oleju tam nie ma prawa gubic wiec MARCHEWKA napewno nie od tego. Sprawdzaj czesto olej, zebys sie nie obudzil z reka w nocniku, a najlepiej wymien ten przewod. Co do marchewy to tematow bylo od groma. Moja rada?
Szkoda ze nie napisales (albo ja niedokladnie przeczytalem bo przyznam ze tylko przegladnalem co piszesz) jaki masz motorek. Jesli to JTD to polecam kilka rzeczy, u mnie po jednej z nich przeszlo ale nie wiem po ktorej:
Po primo: wyczysc EGR i kolektor dolotowy powietrza.
Po secondo: sprawdz szczelnosc calutenkiego dolotu za turbina (wszystkie opaski, wszystkie przewody czy nie ma jakiejs "dziurki")
Po terco: zatankuj pelny bak, wlej STP Formula do diesla albo innego "kwasu" ktory czysci i smaruje wtryskiwacze (przy czym ja nie do konca wierze w ich cudowne dzialanie)
Po quatro: Wykrec schowek, tam sa czerwone i czarne przekazniki (kostki) - pamietaj !!NIEBIESKICH NIE RUSZAJ!!, przeczysc ich styki, spryskaj czyms co wypiera wode, poprzesuwaj dostepne tam kable i wyczysc (spryskaj) kostki laczace kable ktore tam sa dostepne, zdaje sie 2 (tylko z glowa, spryskaj i oczysc szmatka, bo jak po prostu zalejesz to bedzie wariactwo elektryczne,, aha - zoltych wtyczke nie dotykaj - to poduchy i moga zrobic buum). Ostatnia rada jest raczej malo praktyczna i fachowa - ja przez ponad 2 tygodnie w najwieksze upaly jezdzilem BEZ schowka - problem zniknal wlasnie po tym manewrze - wiec wnioskuje ze to albo woda gdzies podeszla, albo styczniki maja za cieplo jak schowek jest zamontowany.
Pozdrawiam i zycze powodzenia z walka z Fiatem. W przyszlosci pilnuj swiec zarowych - zeby ci sie nie zapiekly tak jak mnie;)
-
SmOkus mam motorek 1,9 JTD
Dzisiaj juz nie swieci sie marchewa swiecila sie raz tylko przez jakies 5 minut i temat zaginal przez ostatnie dni ale zrobie tak jak mowisz bo gosc od ktorego kupilem auto konkretnie je wypral przed sprzedaza wiec bardzo mozliwe ze podeszla wilgoc hehe:) i zaleje tego specyfiku do ropy:) bo teraz zatankowalem na innym cepku i jakos inaczej sie jezdzi tylko martwi mnie to jak sie auto zbiera spodziewalem sie wiecej po 1,9 JTD 105 km przy tak malej budzie nie wiem moze one poprostu tak maja moze to przyzwyczajenie do siostry stilo ktore niezle ogarnia predkosc i w moim wydaje mi sie straszna zamula czas wszystko pokaze w wolnej chwili pojade podlaczyc go pod kompa i wszystko powinno sie wyjasnic co jak pracuje... bo czasami zbiera sie nawet fajnie a czasami zamula okropnie a rozwinac wieksze predkosci tzn. powyzej 120 to juz troche meczace jest wiec wydaje mi sie ze to nie jest normalne w przyszlym tygodniu bedzie wiecej wolnego czasu wiec mysle ze wszystko zalatwie w nastepny pon. i poinformuje o wynikach z kompa ale jestem dobrej mysli hehe:) :evil: :evil: :evil:
-
Stilo 115CV JTD? Czy jakis Abarth?:) Kumpel z uczelni u mnie ma Abartha - 2,4 benzynka, 170CV i ten nieszczesny tiptronick (automatyczna skrzynia + lopatki pod kierownica). Jak by nie opoznienia w przekladni (czasami zmiana biegu po redukcji trwa sekunde albo dwie a przy wyprzedzaniu to wiecznosc) ale jak juz pojdzie, to trzymaj beret bo odleci..
Ja przyznam tez troszke wiecej sie spodziewalem po 1,9 JTD - ale i tak jest fajnie. Jak kupilem auto to mialem epizod ze swiatel z Omega MV6 i tak sie gonilismy po miescie przez prawie 10km. Dopiero jak koles malo nie przetracil staruszki to odpuscilem bo nogi mi zmiekly. Nastepnie na swiatlach szyba w dol i pytal co mi tam chula pod macha, bo sie nie spodziewal.. sam w szoku bylem. Ale potem mialem jeszcze jeden epizod z Explorerem i nie wiem dlaczego ale po powrocie od mechanika ten samochod juz nie jezdzil tak jak powinien.
Robilem testy z innym (ten sam rocznik, ten sam silnik itp) i szly rowno, wiec moze po prostu cos mi sie wydawalo. Jak chcesz poczuc kopa w tym aucie to odepnij sobie albo zaslep EGR. Wg mnie przyrost mocy ok 10-20% - szybciej sie wkreca o wiele.. ale spalanie tez rosnie. Przynajmniej u mnie takie sa efekty, albo tez mi sie wydaje.
Pozdrowki
-
Ja nie porownalem z innymi narazie robie podstawowe wymiany i mialem wymienae sprzegla czekam az sie ladnie ulozy zeby jeszcze raz odpowietrzyc pozniej go na kompa dam zobaczymy zcy wszystko jest tak jak powinno i wtedy bede mogl ocenic co jest grane i ile warte:) bo narazie na krzyzowce nie mam sie co probowac bo zamula jest musze posprawdzac te wezyki tak jak mowiles wyczyscic wszystko i okaze sie czy tak ma byc czy cos jest nie halo:) a z tymi swiecami co zrobiles ze zapiekles?:) ja swiec nie ruszalem bo narazie jako tako pali ale po tych mrozach musze go chwile krecic:) ale za kazdym razem odpalil:)ale musze po narzekac na ogrzewanie nie dosc ze dlugo trzeba czekac az sie zrobi w aucie cieplo to jeszcze strasznie kiepsko grzeje temperatura na maxa a leci letnie powietrze nie wiem dlaczego:/ i co z tym zrobic :roll: :roll: ale narazie sie jakos jezdzi hehe nie bardzo mam pojecie o mechanice samochodow no ale najwyzsza pora chlonac wiedze i cos probowac:) jakis zlocik by nam sie przydal mozna by sie duzo nauczyc od innych i wymienic opinie przy grilu lub ognisku hehe a przy okazji porownac auta i bylo by jasne hehe:) trzeba czekac na ladna pogode i organizowac:D
[size=2][ Dodano: 2010-01-25, 19:45 ][/size]
a co do stilo ktore ma siostra to jest 1,9 JTD ale po niemieckich udziwnieniach sprowadzone z niemiec i widac ze sporo przeszlo hehe ktos robil tak zeby bylo czym jechac i komus sie udalo bo naprawde jest czym jechac nie jeden cwaniak sie zdziwl co potrafi taki fiacik:)
-
podepnę się ale fajne są miny cwaniaczków z bmw którzy sobie z jakimś fiatem poradzić sobie nie mogą he he he :lol:
-
dzisiaj zrobilem test:) z ta kontrolka brat ktory troche sie bawi w mechanike mowil ze jego zdaniem to wtryskiwacze i kiepska ropa odpalilem na zimnym silniku przejechalem jakies 3 kilometry i dalem mu na pelny gaz przy nie zagrzanym silniku po chwili przycisniecia i sciagniecia nogi z gazu pojawila sie kontrolka ktora swiecila przez najblizsze 20-30 min samochod odpoczywal troche silnik ostygł kontrolka dalej nie zgasla ale odpoczywal w cieplym garazu a nie na mrozie po ponownym uruchomiwniu silnika kontrolka dalej swicila przejechalem kilka kilometrow silnik sie zagrzal dalem mu na pelny gaz i po chwili kontrolka znikla wiec nie wiem juz co o tym myslec:) moze wystarczy mu zatankowac porzadnej ropy dolac ulepszacza do ropy i jakiegos specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy i bedzie dobrze:) i na nagrzanym silniku sie juz troche lepiej zbieral ale i tak wymagam wiecej od tego silnika:) :lalala: :lalala:
-
Hmmm. Mi sie nasuwa jedna rzecz odnośnie ogrzewania i mocy.
Może po prostu masz termostat spierniczony?
Tłumaczyło by to te mulenia i chłodne powietrze kiedy dasz na maxa ogrzewanie
-
ja kiedyś miałem termostat wybebeszony czyli bez wkładu moc silnika była ok ale za zwieciła mi sie kontrolka od wtrysku po wymianie termostatu kontrolka przestała mnie swiecić
-
Moje spostrzezenia sa takie ze u mnie marchewka nie gasla. Jak juz zapalila to sie swiecila az do ponownego rozruchu samochodu i przegazowania. Termostat do marchewki?? Wydaje mi sie ze ma sie nijak. Na termostacie jest jeden czujnik temperatury (z 3 w sumie?) i nic pozatym - tyle ze w zaleznosci od temperatury zmienia obieg z malego na duzy (nie termometr tylko bimetal oczyiwscie - dodalem specjalnie dla HiPo zeby mi nie tlumaczyl zasady dzialania termostatu;) ). Skad info do marchewki? Powiem wam Panowie (i panie jesli ten gatunek tutaj wystepuje) wczoraj z kumplem kupilismy kabelek AutoScana do Opla (OpelScanner) do jego Atry G X20DTL. Pieknie podaje "on air" parametry, rysuje wykresy, duzo opcji udostepnia. Zastanawiam sie nad dzialaniami w tym kierunku u siebie. Mozna by wiele rzeczy z ta marchewka wykluczyc w ten sposob. Sposob? Prosty - odpinac elementy po kolei i sprawdzac co generuje blad, potem go kasowac i znow odpinac nastepny..
Euroscan... komp no coz stacjonarny (2x rs232) narazie, a w przyszlosci moze jakas karta EXpress Card => 2x RS232 do laptoka.. Dosa kawalek, odpalic VISE i zobaczyc co tam w tym JTD piszczy. Juz same parametry na bierzaco pozwalaja duzo uzyskac w diagnostyce. Ze o zamrozonych ramkach nie wspomne...
Bo placic za kazdym razem 50zl za komputer, przy tej ilosci grzebania w aucie ktora robie to delikatnie mowiac idiotyzm.
Jakies doswiadczenia ktos ma?
P.S. Ostatnio przy wyjmowaniu aku musialem wyjac cala tulejke MAF (bo wszystko bylo tak zmarzniete ze 0 podatnosci na ugiecie). Mam wrazenie ze cos jest nie tak, silnik jakos dziwnie chodzi po zlozeniu tego wszystkiego spowrotem. Nie wiem czy nie poniszczylem MAFa (bo w pewnym momencie mi sie wysizgnal z reki i zawisl na kabelkach - oby tylko nic sie nie urwalo!!). Auto chodzi strasznie TOPORNIE! Ktos w Krk mogl by mi pozyczyc swojego MAFa na chwilke? Sprawdze tylko i oddam.
-
Ja jednak obstawiam tak i tak że [color=red]uszkodzony[/color] jest termostat.
Mówisz, że świecąca marchewka nie ma nic wspólnego z termostatem, a kilka dni temu u kumpla w alfie mieliśmy taką właśnie sytuację. Wóz miał muła, brak dobrego ogrzewania, czasem ciężko palił, no i świeciła się marchewka.
Po wizycie na kompie ku jego i mojemu zdziwieniu diagnoza: termostat!
Termostat wymieniony i marchewki brak, samochód ożył na nowo (czuć przy przyspieszaniu) i do tego szybko jest cieplutko w samochodzie. Zapala też nieco lepiej, ale przy tych mrozach to nie ma sie co dziwić że ma ciężko
[kom:04ea9969dd] Starajmy się używać jak najmniej wulgaryzmów [/kom:04ea9969dd]