Szarpanie przy przyspieszaniu, t-jet 1.4 110kw
Witajcie forumowicze,
Chciałem się was poradzić w sprawie szarpania przy przyspieszaniu.
Silnik 1.4 t-jet 110kw z LPG, auto szarpie na obu paliwach.
Czasem wyskakuje błąd P0300, P0301, P0303.
Auto mam krótko ale wydaje mi się że, dość sporo pali 12-13 litrów gazu, plus jakaś benzyna,w trybie mieszanym.
Co już było robione:
Nowe cewki Bosh z maja tego roku, nowe świece NGK irydowe. Auto dalej szarpało więc dokupiłem jeszcze jedna cewkę na podmiany ale bez skutku. Kupiłem jeszcze jeden komplet świec BRISK RACING przeznaczone do gazu, też bez zmian.
Auto krótko po zakupie zaczęło głośno chodzić, sprawdzony tłumik który był nowy, wszystko szczelne. Winowajcą okazał się pospawany kolektor, kupiłem używany, innomowany z nacięciami. Pęknięta była również obudowa turbo, kupiłem nową. Auto już chodzi cicho ale nadal szarpie. Testowałem strzykawką gruszkę, nie zacina się i trzyma ciśnienie.
Czyściłem przepustnice ale ktoś przede mną już to chyba robił bo wyglądała czysto.
Wyczyściłem separator odmy bo po przeczytaniu kilku tematów tutaj, podobno czasem warto, też właściwie był czysty. Węże od turba i zaworu sterujacego też podmieniłem chociaż wydawały się ok.
Auto na początku roku przeszło remont głowicy bo była pęknięta uszczelka pod głowicą.
W czasie przyspieszania kiedy auto szarpie słychać syczenie z komory silnika. Dziury żadnej nie znalazłem a ze względu na to że, niekiedy auto szarpnie dwa razy a potem już jedzie normalnie (nadal nie jest to przyspieszenie na 150HP) to wydaje mi się że, z dziurą sytuacja by była cały czas taka sama. Raz pomyliłem wężyki z zaworu do sterowania turbiny i podłączyłem wąż z gruszki przed turbo a wąż z przed turba do gruszki. Auto przestało szarpać jeździło płynnie ale miało, co zrozumiałe słabsze przyspieszenie.
I teraz moja teoria, która potrzebuje potwierdzić lub wywrócić. Czy winowajcą, może być, wadliwy zawór bocznikowy turbosprężarki? Podobno pęka tam membrana lub nie trzyma sprężyna. Czy może tak być, że zawór upuszcza przy wyższym ciśnieniu a ECU w tym samym czasie, podlewa gazem tak, że wypada zapłon?
Zrobiło się chłodniej i widać za autkiem po szarpnięcie mała biała chmurkę.
A może przychodzi wam do głowy jeszcze coś innego?
Mam elm327 na Bluetooth i apke carscaner, jeśli da się dzięki temu zrobić log, który pomoże, to proszę o instrukcje, jakie czujniki tam wrzucić i jak zrobić dobry log.
Nie jestem żadnym mechanikiem ale lubię podstawowe rzeczy w aucie zrobić sam. Jak nie potrafię to wtedy mechanik, więc miejcie litość.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.