To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Halogeny -
Halogeny
Witam
Jestem tu nowy i zarazem ĹwieĹźym posiadaczem pierwszego fiata ducato ktĂłrego kupiĹem bez halogenĂłw i postanowiĹem je doĹoĹźyÄ. WiÄc kupiĹem zderzaki z ĹwiatĹami A teraz szukam informacji gdzie te halogeny podpiÄ
Ä elektrycznie Ĺźeby dziaĹaĹy z oryginalnym przeĹÄ
cznikiem.
-
Witaj powinny wystawać kostki od halogenów za nadkolami z przodu koło wzmocnienia. Musisz je przedłużyć. Kupić orginalny przełącznik do halogenów.
W Body Komputerze włączyć funkcję halogenów.
-
Do tego uzupełnić skrzynkę bezpieczników o brakujący przekaźnik i bezpiecznik.
To optymistyczna wersja.
Może być tak, że wiązki do halogenów nie ma. Trzeba dorobić. Ale to chyba najmniejszy problem. Body może nie wpierać przednich światełek p.mg. Wtedy robisz sobie dodatkowy włącznik, niezależny od body. Sam mam przygotowaną już taką wiązkę do 206 dla siostry, ale nie ma czasu nad tym usiąść. Czemu tak, bo to najtańsza opcja :) Przełącznik kilka stów, programowanie body, kolejna, a całą wiązkę da się zrobić za około 100 zł.
-
1 załącznik(i)
Wczoraj zdjąłem cały przód i jedynie co znalazłem to jedna kotka 5 pinowa w ktorej jeden pin wolny a dwa sa zmostkowane z dwoma od strony kierowcy pod skrznką bezpieczników. Z prawej strony nie ma żadnej kostki. I
Czy to może być ta kostka żeby ją przedłużyć ? Zdjęcie wysyłam. Przełącznik kupiony i już zamontowany.
-
Niestety jak odpisałem tą kostkę to wyskoczył błąd wentylatora chłodnicy. Więc to chyba nie od tego kostka. Patrzyłem układ bezpieczników to wychodzi na to ze te od przednich świateł przeciwmgłowych w obydwa 7,5 A włożone. Co dalej z tym zrobić ?
-
Niestety jak odpisałem tą kostkę to wyskoczył błąd wentylatora chłodnicy. Więc to chyba nie od tego kostka. Patrzyłem układ bezpieczników to wychodzi na to ze te od przednich świateł przeciwmgłowych w obydwa 7,5 A włożone. Co dalej z tym zrobić ?
-
We wrześniu widziałem auto kolegi, plandeka, kupił nowego z 2019r. miał dokładane halogeny przez serwis, miał zrobione nie na oryginalnym przełączniku tylko dołożony dodatkowy przełącznik, wnioskuję że taniej i szybciej jest taką metodą zrobić modyfikację.
-
Podpinałeś pod komputer? Body pozwala włączyć p.mg z przodu?
Jeśli nie, to ja bym odpuścił. Za sam przełącznik zespolony wydasz więcej niż za całą dokładaną instalację.
-
Witam. Podobny problem jest w moim Ducato 3,0 2009 r. Euro IV. Z konieczności wymieniłem zderzaki przód na używane z oryginalnymi halogenami co skłoniło mnie do pójścia o krok dalej. W aucie istniała fabryczna wiązka po lewej i prawej stronie do tych p.mg. zakończone ale potrzebne były doprowadzenia od zakończenia wiązki do świateł o długości ok. 0,5m, co wykonałem dwoma przewodami z odpowiednimi wtykami po obu stronach. Nie było taż bezpiecznika i przekaźnika , które uzupełniłem. Wstawiłem włącznik (cały zespół włączników) w moim brakowało klawisza (kupiłem używany za stówkę). Całość jest niejako odwzorowaniem oryginału. Symulacja pracy przekaźnika włącza te światła co niejako potwierdza poprawność instalacji ale problem jest z BSI który pomimo że widzi włączanie dobudowanym klawiszem (jego podświetlenie działa) nie reaguje na włączanie. Obecnie poszukuję kogoś kto może programować BSI i przeprowadzić procedurę proxy. Jeśli jednak hardware komputera nie zawiera koniecznych elementów (oszczędności ?) to nie będzie nadal działać. Wówczas pozostanie tylko opcja oddzielny wyłącznik co będzie ostatecznością. Jest filmik na YT w temacie p.mg. przednich do RAM ProMaster gdzie jest pokazana instalacja p.mg. przednich jak to zrobiłem. Włączenie opcji za pomocą AlfaOBD i interfejsu OBDLink . Tutaj niestety nie działa.
Pozdrawiam
Może ktoś z forumowiczów zna osobę biegłą w temacie BSI Magneti Marelli jeśli tak proszę o info.
-
Ja u siebie też mam wiazki w błotnikach, czy tam za zderzakiem. Właśnie idą do mnie halogeny. Mam nadzieję, że uda się to ogarnąć na oryginalnym włączniku. Bo używki można kupić w sensownych cenach. Jak wszystko przyjdzie, ogarnę przewody, bezpiecznik i przekaźnik, to kupię włącznik i będę kombinował. A jak nie, to bez łachy. I tak będę dokładać światła dalekosiężne na oddzielnym włączniku. @navimike podrzucisz link do tego filmiku? i ew. innych materiałów, które znalazłeś? z góry dziękuję ;)
-
https://www.youtube.com/watch?v=gyUJpgXb0b0&t=772s
Witam. Załączam link do wspomnianego filmu. W Twojej sytuacji przed kupnem oryginalnego włącznika sprawdziłbym możliwość programowego uruchomienia opcji w BSI. W przypadku identycznym jak u mnie nie będzie działać a kupno identycznego zestawu jak obecnie w aucie + włącznik p.mg. przednich kiedy szukałem nie było. Kupiłem inny zestaw przełączników z którego pozyskałem klawisz , opornik a także diodę podświetlenia. Przekaźnik bezpiecznik i własnoręczne wykonanie wiązki to koszt pomijalny. Ze schematu wynka, że włączający przekaźnik T14 otrzymuje sterowanie minusem z BSI a plus na cewkę z przełącznika zespolonego świateł. Prąd roboczy na bezpiecznik 15 A i poprzez styki przekaźnika na halogeny. Spróbuję więc odłączyć od BSI przewód wysyłający masę do cewki przekaźnika. Nie wiem jeszcze czy CAN nie będzie sygnalizował błędu. Jeśli tak to zasilę je bezpośrednio poprzez dołożony bezpiecznik z plusem akumulatora . Światła są pomocne w wielu sytuacjach więc chciałem je mieć a nie mając wiedzy o tym upartym BSI poszedłem na kompletne wykonanie. Dokładałem kilka lat temu tempomat ale wówczas samochód nie wymagał programowania i po podłączeniu działał wraz z komunikatami na wyświetlaczu i sygnalizacją kontrolki w liczniku. Myślałem, że tu będzie podobnie . Pozdrawiam
-
Dzięki.
Z tym programowaniem jest tak, że chyba trzeba będzie tego poszukać po innych modelach, bo z postów tutaj, czy na innych forach i różnych filmików na YT wynika, że niektóre rzeczy w Ducato programuje się łącząc się do body Pandy, czy Punto / Bravo...
Ja założyć chcę, więc jak przyjdą halogeny i zrobi się ciepło, to wyjdę z kompem do samochodu i będę szukał. Jak znajdę, to dobrze. Jak nie, to pójdzie na oddzielnym wyłączniku. I tak będę mieć dołożonych kilka (dalekosiężne, oświetlenie zewnętrzne, oświetlenie kontenera włączane z kabiny, zasilanie wiązki haka (bo jest tam jakaś puszka z układem elektronicznym i dwiema diodami LED mrugającymi stale, co rozładowuje akumulator), zasilanie gniazda OBD2 (żebym mógł na stałe wpiąć wtyczkę bluetooth i jednocześnie mógł ją włączać tylko, jak potrzebuję, bo dostęp jest, jaki jest).
-
2 załącznik(i)
Witam. Problem rozwiązałem tymczasowo dodatkowym włącznikiem. Pozdrawiam
-
Super :) Chyba będę mieć podobne włączniki :)
Czyje to zawieszenie pneumatyczne i jak się sprawuje?
-
Dzięki. Montaż włącznika w tym miejscu nie jest łatwy ale mam nadzieję, że jeszcze zrobię to na BSI więc pozostawiłem bez zmian układ oryginalny. Obecnie halogeny działają po włączeniu zapłonu i włącznika który to sygnalizuje. Brak jednak świecenia kontrolki na zestawie wskaźników.
Manometry do poduszek pneumat. wspomagających resory, zamontowane są zamiast odbojów. Jeżdżę już około 2 lat jak do tej pory bez problemów. Dosyć wygodnie mogę zwiększać lub zmniejszać ciśnienie (zabudowana sprężarka z możliwością szybkiego użycia do dowolnych zastosowań)