To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Zakup Tipo -
Zakup Tipo
Cześć wszystkim,
Szukam obecnie auta kompaktowego, hatchbacka, który zastąpi mojego aktualnego Focusa 1.5 TDCI, bo właśnie się skończyła w nim 3 letnia gwarancja :/
Moim faworytem jest aktualnie Fiat Tipo HB. Rozpatruję wszystkie czterocylindrowe silniki z turbo, ale w oko wpadł mi 1.4 T-jet 120 KM, którego chciałbym doposażyć w instalacje LPG - słyszałem, że jest to dobry silnik do gazu, choć LPG nigdy jeszcze nie miałem. Jeździłem tym silnikiem w Bravo i był bardzo przyjemny, aczkolwiek spalanie wychodziło mi wtedy około 9-10l, stąd musi być LPG. Auto będzie robiło od 20-30k rocznie i będę je użytkował max 2-3 lata.
Kolor musi być czerwony, wyposażenie jest mi kompletnie obojętne, ma mieć klimatyzację i poduszki, chociaż tempomatem, bluetoothem i podłokietnikiem też nie pogardzę, więc mogę wziąć coś ze stocku.
Pytanie do Was, w związku z tym, że nie mam ciśnienia na szybki zakup(z pół roku mogę jeszcze poczekać) to czy warto kupować auto z 2019 już teraz, czy lepiej poczekać do maja/czerwca - może wejdą większe rabaty? A może lepiej zamówić RP 2020? Podczas rozmowy z Dealerem z Bydgoszczy zaproponowali mi nawet RP2018, ale cena nie był tak dobra, żeby tym autem się interesować.
Z tego co czytam na Forum, właściciele Tipo są zadowoleni z wyboru samochodu, wiadomo cena w niskich wersji jest rewelacyjna, a samo auto z zewnątrz jest bdb. Pytanie, czy warto interesować się wersją Lounge i wyżej, która kosztuje ~70k, bo dokładnie za tyle można kupić 2 inne auta, które biorę pod uwagę:
- Alfę Romeo Giuliettę 1.4 T Jet 120
- Seat Leon 1.5 TSi 130
Czy oprócz tych 3 aut jest jeszcze jakaś konkurencja w cenie do 70k i silnikiem turbo czterocylindrowym?
Z góry dzięki za pomoc :D
-
Gilulia jest mniejsza w środku i ma mniejszy bagażnik - też nad nią myślałem, ale odpadła z tych powodów. A leon w tej cenie o której mówisz to fajna opcja. Kwestia co się tobie bardziej podoba - u mnie wygrało tipo lounge wyposażone lepiej niż leon którego mogłem dostać za podobną kasę.
-
Cytat:
Napisał
Micru
- Alfę Romeo Giuliettę 1.4 T Jet 120
Giulietta podobała mi się dopóki nie posiedziałem w środku. Wyraźnie mniej miejsca niż w Tipo, a plastik, w moim odczuciu, miejscami nawet bardziej tandetny (schowek na desce w dotyku jak najtańsza mydelniczka z chińskiego sklepu). Niektóre detale (np. klamki wewnątrz) identyczne z tymi w Tipo. Dopiero Giulia sprawia wyraźnie lepsze wrażenie, ale to już zupełnie inna półka cenowa.
Cytat:
Napisał
nightingale79
Gilulia jest mniejsza w środku i ma mniejszy bagażnik - też nad nią myślałem
Ale wiesz, że Giulia i Giulietta to dwa różne modele? ;-)
-
Przejęzyczenie - Gilię to bym kupił bez dwóch zdań za wnętrze. Giulietty nie kupiłem chociaż oglądałem dość dokładnie i była jedną z opcji.
-
Giulia jest od 124k aktualnie, czyli jakieś 3x Tipo :D
Wielkość wnętrza nie ma dla mnie dużego znaczenia, bagażnik też nie. Focus mk3 jest ciasny w środku i ma bodajże 340l bagażnika, ale dla mojej rodziny 2+1, gdzie przez 90% czasu jeździ 1 osoba jest jak najbardziej ok, a na wakacje do Grecji też dojechał. Generalnie kupiłbym kolejnego Focusa w Dieslu, ale mk4 jest droższy o 15k od poprzedniej generacji, a dodatkowo żadnego benzynowego czterocylindrowca nie mają(2.3 nie liczę), a z tymi 3-cylindrami to bywa różnie.
Dzięki za cenne uwagi, jestem zaskoczony tak negatywnymi opiniami na temat Giulietty, spodziewałem się po niej dużo lepszych materiałów we wnętrzu niż w Tipo, które, gdy oglądałem wersję Pop, były delikatnie mówiąc średnie. Gdy będę oglądał Alfę zwrócę na to uwagę.
Leon wygląda bardzo fajnie, jeździ przyzwoicie, chociaż do Focusa mu daleko, ale ma 1 problem - silnik, który stosunkowo dużo pali - ok. 7,5l(przy tej samej jeździe Focus TDCi palił około 5,5l, a Bravo Tjet 9l), a którego nie można zagazować. Miałem go przez 3 miesiące do testów i był bardzo przyjemny. Dodatkowo Giulietta i Leon schodzą z rynku, co spowoduje większą utratę wartości. Dlatego faworytem wydaje się Tipo.
Czy idzie kupić Tipo 1.4 T Jet w wersji Pop w granicach 50k, czy te ceny, które są na stocku Fiata są ostateczne? Aktualnie zaczynają się od 53900.
-
Pewnie narażę się wielu klubowiczom , ale dla mnie Tipo to tylko Lounge, albo wyżej i T-jet. Dopiero od wersji Lounge to auto jakoś wygląda. Po dotarciu i średnio dynamicznej jeździe pali ok. 8-8.5 l/100km. Jest FANTASTYCZNIE zamontowane. Mieszkam przy brukowanej ulicy i tylko Tipo, z wielu aut, którymi tędy jechałem, nie wydaje żadnych podejrzanych dźwięków. Z drugiej strony - prowadzenie. Jest tylko poprawne. Po Focusie możesz poczuć traumę. Mam Tipo półtora roku, generalnie jestem zadowolony, ale za precyzją mojego poprzedniego auta (Mondeo) tęsknię do dziś.
-
Mógłbym napisać dokładnie to samo...
-
Dla mnie tipo to tylko pop. W wyższych wersjach to auto kosztuje za dużo w stosunku do tego co oferuje, i za dużo w stosunku do innych modeli w segmencie.
-
Cytat:
Napisał
szutawaldemar
Dla mnie tipo to tylko pop. W wyższych wersjach to auto kosztuje za dużo w stosunku do tego co oferuje, i za dużo w stosunku do innych modeli w segmencie.
Ja myślę podobnie. To jednak technika sprzed kilkunastu lat (choć jest to zaletą w wielu aspektach). Pop jest tani i doskonała baza do DIY choć mam świadomość że takich osób jest promil. Przewagą jest jeszcze gazowalny silnik (myślę o tjecie) i miękki zawias.
-
No widzicie? Każdy znajdzie coś dla siebie według swojej miary i potrzeby :-)
Moj ojciec podszedł do tipo tipo tylko z zapasem i bez żadnych innych dodatków i stwierdził ze to mu pasuje i więcej nie potrzebuje, nie kupił tylko dlatego ze nie wlezie do garażu. Teraz szuka nowego garażu i pewnie sobie kupi wtedy...
-
Cytat:
Napisał
szutawaldemar
Dla mnie tipo to tylko pop.
Ja mam popa z pakietem tech (czujniki cofania, trochę pseudoskóry i trochę lepsze radio z BT). Jedyną rzeczą, o której czasem myślę, że fajnie byłoby mieć, jest grzałka PTC, ale dużego bólu nie ma, bo tipek 95% nocy spędza w garażu.
-
Mam pytanko, czy opłaca się nowe Tipo sedan Lounge 1.4 95km z pakietem city i z kolorem metalizowanym w cenie 54 900zł?
-
Cytat:
Napisał
marx30
Ja myślę podobnie. To jednak technika sprzed kilkunastu lat (choć jest to zaletą w wielu aspektach). Pop jest tani i doskonała baza do DIY choć mam świadomość że takich osób jest promil. Przewagą jest jeszcze gazowalny silnik (myślę o tjecie) i miękki zawias.
To się akurat fajnie składa, bo lubię kombinować z autami, w swojego obecnego Focusa dołożyłem duuużo rzeczy, w 90% oryginalnych, jeżeli w Tipo też większość rzeczy jest Plug & play to będzie to czysta przyjemność :D Wersja Pop broni się cenowo, wersja Lounge nie ma dla mnie takiej wartości, żeby dołożyć do auta 10k, wtedy wolałbym Seata. Zauważyłem też bardzo ciekawą wersję Street, bardzo mi się spodobała na zdjęciach.
W kwestii Seata - aktualnie w grę mocniej wszedł Leon, zaproponowali cenę 65 za 1.5 tsi, kolor i wersja ok. Od Fiata żadnej tak dobrej oferty jeszcze nie mam(chodzi o wielkość rabatu). Sprzedawcom Fiata jakoś mniej zależy, a w Seacie utrata wartości też powinna być ok i mają 5 lat gwarancji. Na razie zbieram oferty i czekam na dobrą ofertę na Tipo.
-
52500 tyle dalbym za golego tjeta popa gdybym nie zamowil tempomatu i fabrycznego lpg. Do tego przyszlo radio z chin za 1100 czujniki parkowania za pare dych pare dych na lakier do pomalowania klamek i lusterek (chromowe klamki są dla mnie nie do przejscia) i jakies drobiazgi typu kamery gniazdko zapalniczki do bagaznika i teraz podlokietnik. Lpg sie juz zwrocilo autem naprawde mi sie wygodnie jezdzi choć porównując go alfy ma zwrotnosc liaza z przyczepą w sensie szybkosci ukladu kierowniczego. Ale nie kładzie się w zakrętach i prowadzi sie stabilnie choć różnie o tym inni piszą (moze dzieki butli nad tylną osią)
-
Cytat:
Napisał
marx30
52500 tyle dalbym za golego tjeta popa gdybym nie zamowil tempomatu i fabrycznego lpg.
Mega dzięki za info!
Kupowałeś 2017 rocznik w 2018 roku, czy jeszcze w 2017? Zamawiałeś czy brałeś ze stocku?
Bardzo fajna cena, chciałbym ugrać coś podobnego.