To jest widok strony w wersji do druku
-
Problem z odpalaniem
Panowie bo pomysły mi się skończyły. Pacjent to croma 1.9 jtd 150 km ciężko pali na zimnym jak i na ciepłym chociaż na zimnym jest dużo gorzej,zrobiona głowica, wymieniona pompa wtryskowe, zrobiony rozrusznik, wymienione świece żarowe, zregenerowane wtryski i praktycznie żadnej poprawy-ma ktoś jakiś pomysł?
-
Sprawdź kompresję silnika.
-
Głowica była robiona bo były cztery zawory skrzywione teraz kompresja jest ok a objawy nadal te same
-
Dawką startowa paliwa? Warto zweryfikować.
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
-
Pytałem elektronika o dawkę startową to powiedział że w fiacie takich rzeczy się nie robi tylko w samochodach z grupy volkswagena że tu jest jakaś usterka mechaniczna. Ale zauważyłem jedną sprawę a mianowicie, mimo że bateria jest dobra i rozrusznik po regeneracji to kręci dosyć słabo i jeszcze tak jak by na jeden cylinder przepuszczał albo coś go wsyrzymywało. Ale ciśnienie sprężania jest ok.
-
Popraiwa się dawkę startową. To nawet trochę znany temat w 1.9 mjtd. W alfach jak i fiatach....
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
-
Ale u mnie problem wystąpił z dnia na dzień, wieczorem wróciłem do domu a rano temperatura 15 stopni a on nie chce zapalić i już tak ze cztery miesiące prawie wszystko wymienione a sytuacja się nie zmienia. Jedynie wpadło mi do głowy zrzucić pasek klinowy i spróbować bez obciążenia.
-
Cytat:
Napisał
Qb11
bateria jest dobra i rozrusznik po regeneracji to kręci dosyć słabo
Jeśli rozrusznik słabo kręci, to zapewne nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej i komputer nie zezwoli na odpalenie.
Do poczytania:
https://fiatklubpolska.pl/croma-446/...a-zimno-34138/
-
Mam kilka pomysłów (niektóre pewnie znasz, albo już sprawdzałeś)
- jak rozrusznik słabo kręci, to wolno rośnie ciśnienie minimalne konieczne w szynie wtryskowej do zapłonu (sprawdzić mesem)
- przy takiej robocie pewnie zdjęty był rozrząd (trudny rozruch za wczesny wtrysk), jeden dwa ząbki na pasku,
- dawka rozruchowa i inne ale o tych pisali już moi poprzednicy
Oczywiście zapalasz naciskając sprzęgło (opory przy rozruchu)
-
Robiles próbę zapalania z odpiętym czujnikiem temperatury?Powinno się poprawić?!
-
Czujnik wymieniłem ale faktycznie na odpiętym jest dużo lepiej, prubowałem kilka razy zapiołem i znowu nie chciał zapalić, odłączyłem i zapalił, więc gdzie szukać przyczyny?
-
Kup sobie na allegro moduł ułatwiający rozruch który podczas rozruchu wyłącza czujnik temperatury
https://allegro.pl/oferta/zle-odpala...uch-7200397196
-
Ale wydaje mi się że ten moduł to tylko maskowanie problemu
-
Cytat:
Napisał
Qb11
Ale wydaje mi się że ten moduł to tylko maskowanie problemu
Fortunę stracisz szukając przyczyny. Multijety posiadają dość wyżyłowaną dawkę startową (ekologia) i każda najmniejsza niesprawność objawiać się będzie kłopotamij z rozruchem. Zamiast modułu możesz poprosić tunera o modyfikację dawki startowej.
-
Pisałem o tym wcześniej ....
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka