To jest widok strony w wersji do druku
-
1 załącznik(i)
GP 1,2 8V - brak mocy??
Witam.Moje Grande 1.2,8V , jest dziwnie słabe.Mam też Punto 1 - też 1.2 8V i ten samochód mimo swojego wieku sprawuje się nadal bardzo dobrze.Grande punto jest cięższe,to podejrzewam że może być bardziej "mulaste" ale albo to kwestia przyzwyczajenia do starego punciaka albo z Grande,coś nie jest w porządku.Oba samochody jeździły/jeżdżą na tej samej trasie,są tankowane w tym samym miejscu a wydaje nam się (z żoną) że GP pali mniej niż Punciak.Co prawda nie sprawdzałem dokładnie ale staramy się trzymać pewnego poziomu ilości paliwa i dotankowujemy jeśli poziom spadnie.GP tankujemy po prostu rzadziej bo poziom spada bardzo powoli.Silnik odpala bezproblemowo,pracuje równo i bardzo cicho,niestety ta słabość...Po podpięciu do FES,podczas testu sondy lambda non stop zmienia się odczyt: "mieszanka zbyt bogata/mieszanka zbyt uboga" oraz przy przepustnicy: Tryb awaryjny:"aktywny".Nie wiem, może tak ma być...Na forum czytałem o różnych możliwościach usterek dających podobne objawy do tych u mnie ale tam z reguły występowały problemy z nierówną pracą silnika,brakiem reakcji na pedał gazu itd...Tu właśnie zastanawiające jest że wszystko na pierwszy rzut oka "gra".Samochód kupiłem lekko uszkodzony(pogięte błotniki przednie i drzwi kierowcy,wymieniona szyba przednia), pisze o tym dlatego że już kombinuję że może po tym stuknięciu coś się poprzestawiało...Z drugiej strony to nie był dzwon z pociągiem a poślizg i leżakowanie w rowie(tak to wyglądało przed naprawą).Przychodzi mi też na myśl że ktoś coś poprzestawiał w dawkowaniu paliwa,ale nie wiem czy to jest możliwe ...łapę się różnych możliwości...W załączniku fragment Logu z FES,choć nie wiem czy to w czymś pomoże.Istnieje możliwość namierzenia usterki samemu czy pozostaje warsztat?
-
Od tego silnika cudów nie wymagaj. Jego dostępność w GP to pomyłka. 1.4 muli, a co dopiero to maleństwo.
-
Zdaję sobie sprawę ze to "mały silnik".Kiedyś Punto było kupione jako "autobus", z myślą o dojazdach do pracy,zakupy...i było wystarczające.Ale tu w GP jest porażka...Pod tą samą górę którą Punciak pokonywał żwawo i bez ociągania,GP ledwie wyjeżdża...i to po odpowiednio wcześniejszym rozbujaniu...A już jadąc we dwójkę to naprawdę nie ma czym jechać...I nie chodzi mi o jakieś tam prędkości...Po prostu nieraz wstyd się tak wlec,gdy za plecami ustawia się kolejka samochodów..Albo w mieście,stojąc w korku...wbijam bieg i muszę solidnie przegazować bo zgaśnie.Tak jakbym prawko miał kilka dni a nie prawie 30 lat.Dlatego to kolejny powód do pomyślenia że coś jednak nie jest tak jak być powinno.
-
Sprawdź czy hamulce nie trzymają, w szczególności ręczny.
-
Też o tym myślałem.Dodatkowo bębny i szczęki były już dość mocno zużyte więc wymieniłem i to i to.Mając auto podniesione sprawdzałem czy nic nie trzyma.No i własnie nic...Przód to samo,koła kręcą się bez wrażenia że coś trzyma.Ja jednak obstawiam że to coś z dawkowaniem paliwa...Podpinam to do komputera ale jako że nie jestem mechanikiem a lakiernikiem,ciężko mi coś z tych logów wywnioskować..
-
Cytat:
Napisał
savxx
1.2 8V
W kwestii formalnej: silników 1.2 8v są co najmniej cztery wersje, różniące się między innymi mocą silnika. W GP była montowana dość "słaba" wersja (bo emisja spalin itp), a w dodatku auto waży więcej o dobre 100 kilo. Co niby nie powinno mieć znaczenia, ale w przypadku tak słabych jednostek napędowych każdy kuc (mechaniczny) się liczy.
-
Też fakt.A to akurat ta najsłabsza wersja 48kW,bodajże 69KM.No to jeśli po wizycie u speca okaże się że mechanicznie wszystko jest ok, to trochę załamka...I gratulacje dla Fiata za tak "dopracowany" samochód.
-
Cytat:
Napisał
ata
W kwestii formalnej: silników 1.2 8v są co najmniej cztery wersje, różniące się między innymi mocą silnika. W GP była montowana dość "słaba" wersja (bo emisja spalin itp), a w dodatku auto waży więcej o dobre 100 kilo. Co niby nie powinno mieć znaczenia, ale w przypadku tak słabych jednostek napędowych każdy kuc (mechaniczny) się liczy.
W kwestii formalnej to ja powiem , że nie wiem skąd wziąłeś 4 silniki 1,2 jeżeli chodzi o silniki 1,2 to w Puntach I (176) były montowane dwa rodzaje silników o pojemności 1,2 58 i 60 KM w Puncie II (188) również dwa rodzaje 60 i 80 KM ale to są stare silniki . Montowane silniki w Grande Punto (199) to silniki 1,2 o mocy 65KM Natomiast EVO to silniki 69KM ,Punto 2012 to silniki 67 i 69 KM .
Co do silników 1,4 to są o mocy 75,77,78,95,120KM (mówimy o Grande Punto bo w innych modelach Fiata są z inną mocą też.
Co do Grande Punto z silnikiem 1,2 (65KM )i 1,4 (77KM) to naprawdę nie odczuwa się większej różnicy w mocy.
-
Cytat:
Napisał
KOBRA
Co do Grande Punto z silnikiem 1,2 (65KM )i 1,4 (77KM) to naprawdę nie odczuwa się większej różnicy w mocy.
W pełni zgodzę się z Kolegą, różnice minimalne (mówię o subiektywnym odczuciu). Co do samego silnika 1,2 w GP. Od kilku tygodni użytkuję właśnie taka wrotkę. Jest kupiony jako samochód tylko do miasta i do doskonalenia jazdy przez córkę, która jest świeżo po zdobyciu prawa jazdy. Z mojego doświadczenia twierdzę, że demonem prędkości on może i nie jest ale jeździ lepiej niż można wnioskować po suchych danych. Do 90 km/h jest OK. Nigdy nie marudziłem na światłach itp a i w ruchu ulicznym zakałą GP nie jest. W trasie fakt, wyprzedzanie trzeba rozgrywać taktycznie ale coś za coś. Reasumując 1,2 do miasta (i tylko) wystarcza i jeździ bardzo fajnie. Osobiście jestem z wroteczki zadowolony a i moje Panie ją chwalą.
-
Jak to mówią auto gwizda tylko kierowca piz...a:lol::lol::lol:
-
Może porównaj osiągi z danymi katalogowymi?Cudów nie będzie z 1.2 69km, ale nie dramatyzujmy-mam Uno 45km i nawet przyzwoicie idzie, więc GP tym bardziej powinno.
Do tej przepustnicy zaglądałeś czy tylko błąd odczytałeś?
I sprawdź tą sondę bardziej szczegółowo :)
-
Cytat:
Napisał
CieniaczRider
mam Uno 45km i nawet przyzwoicie idzie, więc GP tym bardziej powinno.
Ile waży UNO? Miałem UNO 45 MKII 1.0 FIRE '93r gaźnikowiec, więc wiem jak jest ;-) GP jest dwa razy cięższe, taka drobnostka. Moje waży 1250kg - waga z wyciągu homologacji.
-
Czyli nie dwa razy cięższe, Uno chyba ok 750kg, więc nie dwukrotnie mniej :) Minus ewentualna rdza, bo to w Uno codzienność :P Tyle, że Uno ma 45km, a GP 69km, więc jakby "trochę" więcej i powinno to zrekompensować różnicę masy.
savxx a nie jeździłeś tym Grande przed zakupem?
-
Cytat:
Napisał
CieniaczRider
Minus ewentualna rdza, bo to w Uno codzienność
To zależy, bo MKII włoskiej produkcji wypada znacznie lepiej niż te składane w Polsce.
-
Przepustnicę zobaczyłem przy okazji dłubania przy czym innym w FES,nie rozbierałem jej...Sonda to samo...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Niestety nie jeździłem przed zakupem bo było pacnięte.Był jedynie odpalony i parę metrów w tę i z powrotem...Mechanicznie nie dawał podstaw że coś może być nie tak więc nie forsowałem jeżdżenia nim w takim stanie.Nie było jednego lusterka,jeden reflektor był popękany,nie chciałem ryzykować dowodu rejestracyjnego na jazdę po publicznej drodze.A ta obok była akurat bardzo ruchliwa,własciwie środek miasta..
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A co do tej mocy...może to rzeczywiście moje subiektywne odczucie...może trzeba się trochę przestawić,bo punciak po prostu jechał a GP trzeba rozbujać,trochę wyżej kręcić na obrotach?Na trasie dom-praca jest solidna,dość stroma i długa góra/podjazd i tam wychodzą te niedostatki mocy...Jadąc samemu to jeszcze jako tako,ale już we dwójkę(jesteśmy szczupli) jeśli wcześniej solidnie nie bujnę GP to ledwie się wlecze...Już nie wiem co by było w czwórkę...pewnie by nie wyjechał...Dlatego w ogóle te moje obawy że coś nie halo.Wiedziałem że nie kupuję demona prędkości i mocy,ale myślałem że przynajmniej będzie miał osiągi punta jedynki.Jedynkę niestety nadgryzł ząb czasu(podłoga,progi) a że właśnie sprawowała się dobrze i niezawodnie to chcieliśmy trochę odmłodzić i padło na GP.