To jest widok strony w wersji do druku
-
Kilka pytań przed kupnem
Witam,
Trafiłem na to forum, gdyż rozglądam się za nowym samochodem, a w przedziale cenowym, który posiadam plasują się właściwie tylko dwa wozy. Skoda Fabia no i właśnie Fiat Tipo (coś jeszcze ~50 tys zł?), ale Fabia odstrasza mnie silnikami TSI, bo poszukuję autka, które tak jak obecne posłuży mi około 15 lat.
Obecnie mam w rodzinie Fiata Seicento. 18 lat. Od nowości.200 tys. Prawie wyłącznie miasto. Wiernie służył, mało problemów sprawiał, no ale w październiku przyszłego roku nie pozostanie nic innego jak go zezłomować, bo przez badania techniczne nie przejdzie więcej. 18 lat to w motoryzacji cała epoka i z tego (i nie tylko z tego) powodu mam kilka pytań/tematów odnośnie Fiata Tipo:
1. Czy jest sens dopłacać 3500 zł do ksenonów? Jeśli chodzi o światła to dla mnie liczy się tylko to żeby dobrze świeciły. Kwestie wyglądu i "bajeranckości" są tutaj dla mnie zupełnie pomijalne. Czy różnica względem zwykłych jest na tyle duża by dopłacać tyle? Jaki byłby ewentualnie koszt późniejszej wymiany ze zwykłych na ksenony?
2. Zastanawiam się nad rozmiarem kół. Z tego co czytałem, to im mniejsze obręcze tym bardziej komfortowa jazda a trwałość większa. Do tego większe obręcze to większy koszt wymiany opon. Odnośnie Tipo, to 17, wiadomo, wyglądają wprost fenomenalnie, ale z tego co przeglądałem to forum widzę, ze sporo osób ma też 16, a ponieważ między 15 a 16 różnica wyglądu jest bardzo mała stąd zastanawiam się czym się kierowali ci wybierający 16? I które 16 wybierają, bo możliwości są dwie: zwykłe za dopłatą 700 zł i ze stopów lekkich za dopłatą 2200 zł (w tym drugim przypadku to już niewiele więcej kosztują 17).
3. Docelowo planuję mieć hak holowniczy, ale to co proponują w konfiguratorze to jakiś kosmos. 2200 zł za hak + 900 za wiązkę! Hak holowniczy z wiązką to koszt jakichś 5 stów. Niechby drugie 5 stów za montaż w ASO to jest i tak 1/3 tego co oferują domyślnie. Czy może coś mi umyka?
4. Czy podstawowa wersja Tipo Tipo ma składaną tylną kanapę? Bo widziałem sprzeczne informacje odnośnie tego i że dopiero od wersji Pop jest składana.
5. Czy Fiat przyjmuje stary samochód (czyli w tym przypadku moje leciwe Seicento) w rozliczeniu? Nie znalazłem takich informacji, ale może ktoś tak robił. Ile można uzyskać rabatu?
6. Kiedy najlepiej kupować, żeby wyszło najtaniej? Teraz niby jest rabat 3199 na wszystkie wersje wyposażenia, ale może jest jakiś okres korzystniejszy do zakupu?
-
1. IMHO nie ma sensu. To xenony d5s 25 w . Swieca niewiele lepiej od halogenow. Lepiej dołóż 2,5 tys i dopłać do T-jeta. Wymienic bedzie mozna jak sie tylko z rozbitkow pojawia ;-) za ile nie wiadomo.
-
4. tak ma, ale dopiero modele produkowane od któregoś tygodnia 2016, mój jest z końcówki 2016 i ma składaną kanapę.
-
Kolega nie napisał jaka wersja nadwozia go interesuje,bo w sedanie np. nie ma wcale ksenonów a tylna kanapa składana jest w tej chwili w standardzie.Tipo na 15 kołach to nieporozumienie.
-
Cytat:
Napisał
leszekomega
3. Docelowo planuję mieć hak holowniczy, ale to co proponują w konfiguratorze to jakiś kosmos. 2200 zł za hak + 900 za wiązkę! Hak holowniczy z wiązką to koszt jakichś 5 stów. Niechby drugie 5 stów za montaż w ASO to jest i tak 1/3 tego co oferują domyślnie. Czy może coś mi umyka?
Nie patrz na cennik. Jak dobrze ponegocjujesz ze sprzedawcą w salonie, to będziesz miał hak za 1000zł (części+montaż).
Cytat:
Napisał
Robs
Tipo na 15 kołach to nieporozumienie.
Mam takie nieporozumienie i nie widzę wad :cool:
Cytat:
Napisał
leszekomega
Czy jest sens dopłacać 3500 zł do ksenonów?
Zależy czego oczekujesz. Jak na światła żarowe, H7 w Tipo są moim zdaniem całkiem dobre. Światła w Seicento to przy nich kaganki :mrgreen:
Cytat:
Napisał
leszekomega
Kiedy najlepiej kupować, żeby wyszło najtaniej?
To głównie kwestia szczęścia i Twoich zdolności negocjacyjnych.
-
Cytat:
Napisał
Robs
Kolega nie napisał jaka wersja nadwozia go interesuje,bo w sedanie np. nie ma wcale ksenonów a tylna kanapa składana jest w tej chwili w standardzie.Tipo na 15 kołach to nieporozumienie.
Racja! Zapomniałem dodać, że chodzi mi o sedana, tak oczywiste to dla mnie było ;) Ksenony są dostępne w sedanie jako opcja od wersji POP
Możesz rozwinąć, co masz na myśli mówiąc o tym nieporozumieniu? Kwestie techniczne, czy estetyczne?
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i proszę o jeszcze ;)
-
Koła 15 w tak dużym aucie wyglądają jak wyglądają.Ale kto komu zabroni.Pierwsze słyszę o ksenonach w sedanie.
-
Cytat:
Napisał
marx30
1. IMHO nie ma sensu. To xenony d5s 25 w . Swieca niewiele lepiej od halogenow. Lepiej dołóż 2,5 tys i dopłać do T-jeta. Wymienic bedzie mozna jak sie tylko z rozbitkow pojawia ;-) za ile nie wiadomo.
Miałeś, jeździłeś, że wiesz, że tak jest? Czy może tylko czytałeś/słyszałeś? Bo w przypadku Renka i 500X jest znacząca różnica pomiędzy halogenowymi a biksenonami. Moim zdaniem warto dopłacić, bo świecą znacznie lepiej :!:
Ciekawe dlaczego takich farmazonów nie piszą ludzie, którzy mieli okazję sprawdzić różnice osobiście :?:
-
Kolejne pytanie mi przyszło do głowy. Czy montowaliście w swoich autach fabryczny alarm, czy też uznaliście że nie stanowi to żadnego realnego zabezpieczenia w konfrontacji ze złodziejem?
-
Cytat:
Napisał
Robs
Koła 15 w tak dużym aucie wyglądają jak wyglądają.Ale kto komu zabroni.
Moim zdaniem, niski (często przesadnie) profil opony to teraz taka moda, która z rzeczywistą estetyką ani względami praktycznymi ma niewiele wspólnego (jak to moda ;-) ). Ale to oczywiście tylko moje zdanie.
-
Cytat:
Napisał
leszekomega
Kolejne pytanie mi przyszło do głowy. Czy montowaliście w swoich autach fabryczny alarm, czy też uznaliście że nie stanowi to żadnego realnego zabezpieczenia w konfrontacji ze złodziejem?
Jak ktoś chce to wszystko ukradnie.
-
Cytat:
Napisał
leszekomega
Kolejne pytanie mi przyszło do głowy. Czy montowaliście w swoich autach fabryczny alarm, czy też uznaliście że nie stanowi to żadnego realnego zabezpieczenia w konfrontacji ze złodziejem?
Szanujący się złodziej fiata ani opla nie ruszy. Nawet jak zostawisz otwarty, z kluczykami w środku ;-) A na poważnie, moim zdaniem, jeżeli chcesz alarm, to lepiej założyć u jakiegoś magika (lub samemu) niż w ASO (typowy sprzęt, typowy sposób montażu). Tylko pozostaje kwestia gwarancji. Inna sprawa, to że alarmy i zabezpieczenia najbardziej utrudniają życie samemu właścicielowi, a czasem i sąsiadom (jak się włączy w nocy).
-
Cytat:
Napisał
kjk
A na poważnie, moim zdaniem, jeżeli chcesz alarm, to lepiej założyć u jakiegoś magika (lub samemu) niż w ASO (typowy sprzęt, typowy sposób montażu).
Alarm we FIAT-ach w zależności od modelu jest również montowany w fabryce jako dodatkowa opcja. ASO nic wtedy w temacie nie dotyka.
-
Cytat:
Napisał
krowka1978
Alarm we FIAT-ach w zależności od modelu jest również montowany w fabryce jako dodatkowa opcja. ASO nic wtedy w temacie nie dotyka.
... ale wtedy dostajesz rozwiązanie jeszcze bardziej standardowe niż z ASO, co w przypadku alarmu zaletą nie jest...
-
Cytat:
Napisał
kjk
... ale wtedy dostajesz rozwiązanie jeszcze bardziej standardowe niż z ASO, co w przypadku alarmu zaletą nie jest...
Alarm od wielu lat zabezpieczeniem nie jest. Nikt na to uwagi nie zwraca. Z zabezpieczeń to coś już daje blokada dźwigni zmiany biegów. Byle łach nie weźmie auta z blokadą, a wybierze to obok.