Witam wszystkich fanów 500x
Czy ktoś z was wymienił standartową żarówkę od jazdy dziennej na LED ?
Czy to sie da zrobić ?
Pozdrawiam
To jest widok strony w wersji do druku
Witam wszystkich fanów 500x
Czy ktoś z was wymienił standartową żarówkę od jazdy dziennej na LED ?
Czy to sie da zrobić ?
Pozdrawiam
Zapewne da,ale nie zdziwiłbym się, gdyby system CAN wskazał ,że dana żarówka jest przepalona. Wtedy wstawia się opornik,albo od razu kupuje diodę przystosowaną do CAN.
Chwila, chwila. Ta żarówka nie świeci tylko jako dzienna, ale również jako pozycyjna! Sterowanie napięciem, przygasa po włączeniu świateł.
Rzeczywiście ta żarówka ma dwie funkcje czyli led odpada a szkoda .
Nie mam 500X ale w tym modelu nie ma tutaj przygasania, prędzej dwa włókna - 5W na postoje, 20 lub 15W na dzienne. Gdyby przygasała nie była by sterowana napięciem tylko poprzez PWM . Z przygasaniem nigdy się nie spotkałem.
W każdym wypadku mogą być zastosowane ledy. Najlepiej jeśli żarówka jest na dwa włókna - wówczas można zastosować dwie przetwornice na jeden zestaw ledów - jedna dla dziennych i druga dla postojów. Gdyby całość przygasała i był by to PWM, należało by zastosować przetwornicę która potrafi się "dogadać" i odpowiednio interpretować sygnał PWM.
Co do błędu - będzie na 100%. Można stosować rezystory lub ledy tzw CANBUS ale to nic innego jak ledy z rezystorami.
Uogólniając - gotowe zestawy z neta to tandeta i lepiej jej nie stosować. Lepsze rozwiązanie to poszukanie kogoś ogarniętego kto nam takie światła zrobi.
Nie masz tego auta i twierdzisz inaczej niż właściciel auta z dużą wiedzą techniczną o modelu? W tym aucie nie ma ani jednej żarówki dwuwłóknowej, wyłączając H4, jeśli ktoś nie ma biksenonow :!: To samo jest ze stopem i pozycjami z tyłu :!: Realizują je 4 żarówki P21W, z tym , że podczas włączonego przeciwmglowego tył nie palą się wówczas jako stop dolne żarówki :!:
Powtórzę. Żarówka świateł dziennych i pozycyjnych w 500X to jedna P21W :!:
Oczywiście popełniłem błąd, pisząc o sterowaniu napięciem. Przygasanie jest przez PWM.
Wyszedłem z założenia, że światła dzienne będą działały na tej samej zasadzie co w 500 / 500L gdzie za dzienne odpowiada W21/5W.
A po co to robić/przerabiać skoro ty-jako kierowca- tego nie widzisz? Przecież jeśli coś robić, to dla siebie .
No nie do końca... światła dzienne LED są dużo lepiej widoczne od tradycyjnych halogenów. A jak Cię lepiej widzą, to jesteś bezpieczniejszy...
Najlepszym rozwiązaniem będzie żarówka LED z funkcją przyciemniania , są już takie w inne gwinty , poczekamy zobaczymy ...
Przecież 500X ma światła dzienne ,odpowiednio dobrane przez producenta ,homologowane do tego auta itd
dzisiaj 500x widziałem z led w dziennych. dobrze to wygląda. szczególnie jak są również mijania włączone.
https://www.youtube.com/watch?v=mj4L9TQw9mc