Cytat:
Napisał
Mad_Maxs Zastanawia mnie jeszcze to podciśnienie w kolektorze. 575 mbar, według wakuometra (17 in HG Vac) jest trudne do interpretacji. Według skali samego przyrządu, jest to granica opóźnionego zapłonu, co pokrywa się z doświadczeniem znajomego, z czasów diagnostyki silników. Z drugiej strony, w necie wszędzie pojawia się info, że te silniki powinny mieć w granicach 320-380 mbar podciśnienia na wolnych obrotach.
ECU nie ma żadnej informacji o ciśnieniu poza MAP sensorem, a z założenia silnik powinien działać (jakoś) na poziomie morza i 2000m ponad. Nie wiem, nie pamiętam, pomiary podciśnienia robię bardzo rzadko (jak już to raczej testy szczelności układu dolotowego, z wiadomych względów). Ale coś mi tu nie pasuje. Cytat:
134,71 0,346 0,029
135 0,004 0,009
135,33 0 0,004
135,65 0 0,014
135,96 0 0,039
136,25 0 0,039
136,58 0 0,043
136,88 0 0,063
137,19 0 0,854
137,52 0,009 0,073
137,83 0,004 0,805
138,13 0,151 0,107
138,46 0,053 0,781
138,77 0,576 0,078
139,08 0,151 0,898
139,4 0,761 0,752
Sonda ciepła, wcześnie pokazywała w miarę realne wartości, a za chwilę pojawiają się sekwencje "zerowe". Normalnie minimum to jakieś 0,15V i poniżej tego odczyt nie powinien zejść (brak spalin z kolektorze wydechowym wykluczam jako opcję).