To jest widok strony w wersji do druku
-
LPG do Bravo 1.4 Turbo
Cześć Wszystkim! Jestem nowy na forum i nie mogłem znaleźć informacji na interesujący mnie temat.
Chodzi mi o instalację LPG do samochodu Fiat Bravo 1.4 Turbo 120 KM z 2013 roku. Jak wygląda założenie LPG do tego silnika z turbo? Polecacie konkretne instalacje?
-
Cytat:
Napisał
bravoja
Cześć Wszystkim! Jestem nowy na forum i nie mogłem znaleźć informacji na interesujący mnie temat.
Chodzi mi o instalację LPG do samochodu Fiat Bravo 1.4 Turbo 120 KM z 2013 roku. Jak wygląda założenie LPG do tego silnika z turbo? Polecacie konkretne instalacje?
Zalozenie wyglada tak samo jak do kazdego innego auta, wszystko kwestia gazownika, czy ustawia po mapkach na pale czy na korektach dlugo i krotko terminowych lub po AFR.
Reduktor: acr01 black
Wtryski: hana red
ECU: Stag Qbox Plus lub Stag Next Plus, oba z podlaczeniem CAN po OBD.
Reszta jest malo wazna, nie wplyniesz na to jakich wezy uzyje gazownik, czy sperminta czy parkera. Prawdopodobnie ten pierwszy bo tanszy.
-
[QUOTE=Alley;277528]Zalozenie wyglada tak samo jak do kazdego innego auta, wszystko kwestia gazownika, czy ustawia po mapkach na pale czy na korektach dlugo i krotko terminowych lub po AFR.
Reduktor: acr01 black
Wtryski: hana red
ECU: Stag Qbox Plus lub Stag Next Plus, oba z podlaczeniem CAN po OBD.
Do T- JETa 120 KM moze być nawet STAG QBOX Basic i wtryski AC.
U mnie działa bez problemu. Ale oczywiscie mozna lepsze
-
U siebie mam zamontowaną instalację AC Stag. Osobiście bardzo polecam jeżdżę już od 2 lat i nie mam jakichkolwiek problemów. Robię tylko przeglady okresowe z wymianami filtrów. Oczywiście nie brałem najtańsze podzespoły lecz dopłaciłem nieco i zamontowali lepsze wtryski. Z tego co pamiętam wydaje mi się że chyba "Hana".
Poza tym serwis na miejscu i duża liczba autoryzowanych punktów serwisowych w całej Polsce.
-
Nigdy nie miałem stycznośći z montażem LPG, jak do tego muszę przygotować auto. Generalnie samochód nie jest w złym stanie, staram się wymieniać wszystko na czas. chodzi tylko o to, co lepiej teraz wymienić/sprawdzić, żeby później nie było problemu z instalacją?
-
Przerabiałem takiego na Ostrobramskiej w EGP w zeszłym tygodniu. Instalacja BRC 32. Działa wszystko OK.
-
Polecam zwrócić uwagę na wydajny parownik gdyż to jest turbo i potrafi zassać, a jak zuboży to frajdy nie będzie i za jakiś czas głowica może się skończyć.
Sam interesowałem się trochę tematem i żeby to porządnie zrobić na dobrych gratach to min 3000 zł.
-
Cytat:
Napisał
fiacisz
Przerabiałem takiego na Ostrobramskiej w EGP w zeszłym tygodniu. Instalacja BRC 32. Działa wszystko OK.
i jak oceniasz? ile zapłaciłeś? i generalnie jak się jeździ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
myślałem o instalacji Tartarini, bo będąc kiedyś w salonie Fiata obiło mi się o uszy. Ktoś z Was korzysta z tej instalki? jak to wygląda pod względem ekspolatacji, ceny i dostępności?
-
to dobra instalacja, ale wymaga dużej precyzji i przy montażu no i nie czarujmy się, razem z tym potrzebne jest też doświadczenie montera
-
Cytat:
Napisał
bravoja
Nigdy nie miałem stycznośći z montażem LPG, jak do tego muszę przygotować auto. Generalnie samochód nie jest w złym stanie, staram się wymieniać wszystko na czas. chodzi tylko o to, co lepiej teraz wymienić/sprawdzić, żeby później nie było problemu z instalacją?
No jesli chcesz sie poczuć pewniej to wymień swiece, jesli nie wiesz kiedy były wymieniane,+ ew przewody.. Ja jak kupiłem swoje bravo w zeszlym roku to nic nie wymieniałem... w ciemno staga z wtryskami AC i reduktorem AC R01 - czyli caly zestaw od staga. Chodzi ładnie mimo ze wziąłem sterownik STAG QBOX Basic bez czytania korekt z EOBD. Robione w autoryzowanym warsztacie STAG. Jesli masz mozliwośc to zrób właśnie w takim.. Włączyli 2-5% dotrysku benzyny przy wyzszych obciązeniach silnikia zeby chłodzić zawory i cylindry - choć nie wiem czy to konieczne, bo silniki T-Jet, nie mają tych ceramicznych badziewiastych powierzchni na niektórych elementach jak np KIA i hyundai a przez to są odporniejsze na LPG
-
Myślałem też o BRC, szczerze powiem, że jestem tą opcją dość zainteresowany, natomiast nie mam jakiejś szczególnej wiedzy w tym zakresie. bardzo dużo podróżuję i zależy mi na bezproblemowej instalacji i łatwej obsłudze. ma ktoś z BRC doświadczenie?
-
kuzyn ma BRC w innej marce (taki juz kupil) i wszyscy znani mi gazownicy BRC okreslaja tak: Brak Regulacji Czegokolwiek :), nie spotkalem sie jeszcze zeby komus ta instalacje polecali i montowali , niestety taka prawda ze BRC przy ewentualnych problemach wyreguluja Ci tylko w serwisie w ktorym zakladales , zwykly dobry gazownik tego nie zaklada
-
Cytat:
Napisał
bravoja
Myślałem też o BRC, szczerze powiem, że jestem tą opcją dość zainteresowany, natomiast nie mam jakiejś szczególnej wiedzy w tym zakresie. bardzo dużo podróżuję i zależy mi na bezproblemowej instalacji i łatwej obsłudze. ma ktoś z BRC doświadczenie?
Masz polskiego STAGa równie dobrego jak nie lepszego i sprawdzonego od wielu lat. Po co dajesz zarobić innym nacjom?:)
STAG daje darmowy program, bez zadnych kluczy itp (nie wiem jak to jest z BRC) - sam sobie mozesz wszystko sprawdzic i nawet (jesli czujes sie na silach) poprawic - chocby glupia temp przełączania, czy wygasic buczek przypominajacy o serwisie jesli ci włączyli tą opcję
Ich elektronika jest niezawodna (sterownik STAG-200 do sekwencji po 10 latach nadal dzialal jak pozbylem sie poprzedniego auta), oprogramowanie zaawansowane (mnogość opcji), a odkad zaczeli produkowac pozostałe komponenty (wtryskiwacze, reduktory) tez mają pozytywne opinie.
Narzekają Ci którym partacz gazownik zle dobral parametry/osprzet albo spartolil instalacje - dlatego wazne jest wybrac dobry warsztat - najlepiej autopryzowany- jesteś z Warszawy a tam na pewno jest ich kilka )sprawdx na stronie STAGa tzn firmy AC. To samo tyczy sie zreszta BRC - dobry warsztat to podstawa)
-
z tego co ja wiem, to BRC sprawdza się bardzo dobrze i jest bezproblemowa, i co najważniejsze zaakceptuje nawet gorszej jakośći gaz, a na taki można czasem trafić na naszych stacjach
-
a co z montażystą? rozważanm ASO, EGP i Autkogaz.