To jest widok strony w wersji do druku
-
Nie podoba mi się w tipo
Temat podrzucam prowokacyjny, bo tak naprawdę (po tygodniu śmigania) jestem zachwycony tym autkiem (zwłaszcza że, przynajmniej na razie, nie obserwuję u siebie typowych usterek o których piszą Koledzy). Wiem też, że mam to za co zapłaciłem (a może nawet trochę więcej ;-) ) Ale do rzeczy:
- Wsteczny bieg obok 6. Wolałbym, żeby był obok 1. - sprawniejsze manewrowanie na parkingach.
- Wajcha do włączania obiegu zewnętrznego - taka zwykła, mechaniczna.
- Niska kultura pracy pokręteł od ogrzewania i nawiewów (klima manualna).
- Brak możliwości całkowitego wyłączenia świateł dziennych (są jeszcze w Europie miejsca, gdzie nie świeci się bez sensu i jak tam pojadę na wakacje, to będą mi mrugać, że prąd marnuję - poważnie!)
- Przy optymalnym dla mnie ustawieniu fotela/kierownicy kierownica trochę zasłania mi zegary.
- Starodawne, hydrauliczne wspomaganie kierownicy jest moim zdaniem przyjemniejsze niż elektryczne - tu jest trochę jak fly-by-wire.
- Radio wyłącza się razem z zapłonem albo po 20 minutach. A ja bym chciał, żeby się wyłączało w momencie wyjęcia kluczyka ze stacyjki.
- Strzałki podpowiadające zmianę biegów (up/down) nie wiedzą że np. jadę pod stromą górę i mimo to sugerują wrzucenie wyższego biegu.
:cool:
-
-
Strzałki się nauczą. Co do wajchy, przyajmniej się nie zepsuje. Wspomaganie też wolę hydrauliczne, no ale cóż. Co masz na myśli nie tak z pokrętłami?
-
- brak kieszeni z tyłu foteli przednich
- brak kieszeni w bagażniku
- brak uchwytu do zamykania bagażnika
- brak opcji zamykania szyby pasażera przedniej tylko jednym wciśnięciem guzika (jak od strony kierowcy)
- podpisuję się przy pokrętłach w manualnej klimie - ta wajcha też słaba
- do tego mnie wkurzają dywaniki które mi dali w salonie ;)
-
Cytat:
Napisał
kjk
- Wajcha do włączania obiegu zewnętrznego - taka zwykła, mechaniczna.
- Niska kultura pracy pokręteł od ogrzewania i nawiewów (klima manualna).
W klimie automatycznej jest przycisk elektroniczny do włączania obiegu zamkniętego :)
Pokrętła w automatycznej klimie również pracują bardzo przyjemnie :)
Cytat:
Napisał
kjk
- Przy optymalnym dla mnie ustawieniu fotela/kierownicy kierownica trochę zasłania mi zegary.
Przy regulacji fotela góra/dół oraz kierownicy w dwóch płaszczyznach można ustawić to tak jak się tylko wymarzy :)
Cytat:
Napisał
kjk
Starodawne, hydrauliczne wspomaganie kierownicy jest moim zdaniem przyjemniejsze niż elektryczne
W poprzednim aucie miałem hydrauliczne wspomaganie kierownicy. I tak naprawdę nie widzę różnicy.
Do tego jeszcze jest tryb CITY, że kierownicę można kręcić jednym palcem i to tym najmniejszym - nie wiem jak można tu narzekać, lepszego wspomagania jak w TIPO trudno mi sobie wyobrazić :)
Cytat:
Napisał
hackermuz
- brak kieszeni z tyłu foteli przednich
Tego mi też trochę brakuje.
Cytat:
Napisał
hackermuz
brak opcji zamykania szyby pasażera przedniej tylko jednym wciśnięciem guzika
Zgadza się, szkoda że pożałowali.
Cytat:
Napisał
hackermuz
- brak kieszeni w bagażniku
Też mi tego brakuje, nie ma jeszcze jakiś haczyków na torebki z zakupami z marketu :)
-
Cytat:
Napisał
Ridi
Strzałki się nauczą. Co do wajchy, przyajmniej się nie zepsuje. Wspomaganie też wolę hydrauliczne, no ale cóż. Co masz na myśli nie tak z pokrętłami?
Dość duży opór i mało precyzyjna praca (to od ogrzewania i kierunku nawiewu).
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Cytat:
Napisał
bravaj
Marudzisz:smile:
Wiem :-)
-
Cytat:
Napisał
Ridi
Wspomaganie też wolę hydrauliczne, no ale cóż. Co masz na myśli nie tak z pokrętłami?
Wspomaganie elektryczne moim zdaniem jest lepsze od hydraulicznego, przede wszystkim jest możliwość progresywnego sterowania siłą wspomagania, według trybu jazdy itd. Do tego jest bezobsługowe.
-
Cytat:
Napisał
JackTheNight
Przy regulacji fotela góra/dół oraz kierownicy w dwóch płaszczyznach można ustawić to tak jak się tylko wymarzy
Rzecz w tym, że jak ustawię żeby było wygodnie, to kierownica trochę zasłania. Jak ustawię, żeby nie zasłaniała, to jest mniej wygodnie.
Cytat:
Napisał
JackTheNight
Pokrętła w automatycznej klimie również pracują bardzo przyjemnie
Nie ten wątek. Tu marudzimy ;-)
Cytat:
Napisał
JackTheNight
nie wiem jak można tu narzekać, lepszego wspomagania jak w TIPO trudno mi sobie wyobrazić
Czysto subiektywnie, wolę działanie hydraulicznego wspomagania. Jak na elektryczne jest ok.
-
Cytat:
Napisał
Ridi
Wspomaganie też wolę hydrauliczne, no ale cóż.
Kurcze jak nie widzę jakiś różnic w odczuciu przy kręceniu kierownicą. Przy hydraulicznym było lekko i przy elektrycznym jest lekko.
A tryb CITY dodatkowo jeszcze bardziej powoduje że jest lżej.
W czym jest lepsze hydrauliczne ?
-
ahh no i oczywiście jakiegoś uchwytu w bagażniku do zamykania takowego (mówię o sedanie)
-
Cytat:
Napisał
JackTheNight
W poprzednim aucie miałem hydrauliczne wspomaganie kierownicy. I tak naprawdę nie widzę różnicy.
Do tego jeszcze jest tryb CITY, że kierownicę można kręcić jednym palcem i to tym najmniejszym - nie wiem jak można tu narzekać, lepszego wspomagania jak w TIPO trudno mi sobie wyobrazić :)
Też mi tego brakuje, nie ma jeszcze jakiś haczyków na torebki z zakupami z marketu :)
W 500X jest w pełni progresywne, ustawia siłę w zależności od trybu jazdy, prędkości itd 😉 Bezkonkurencyjne do tego z GP i Tipo 😉
Haczyki w bagażniku: w czasie zakupu auta zażyczyłem sobie siatkę na oparcie kanapy, ma dwa haczyki. Do tego dokupiłem siatkę do bagażnika mocowaną do czterech uchwytów w podłodze.
-
Cytat:
Napisał
JackTheNight
W czym jest lepsze hydrauliczne ?
W niczym! Ja nie widzę różnicy poza tym że nie muszę płynu sprawdzać i wymieniać :)
-
Cytat:
Napisał
JackTheNight
Kurcze jak nie widzę jakiś różnic w odczuciu przy kręceniu kierownicą. Przy hydraulicznym było lekko i przy elektrycznym jest lekko.
A tryb CITY dodatkowo jeszcze bardziej powoduje że jest lżej.
W czym jest lepsze hydrauliczne ?
W hydraulicznym jest silniejsze wrażenie mechanicznego połączenia kierownicy z kołami. Elektryczne trochę żyje własnym życiem. Zwłaszcza przy większych prędkościach mam wrażenie, jakbym sterował taką kierownicą podpinaną do kompa poprzez USB. Oczywiście nie jest to problem i można się przyzwyczaić.
-
A mnie się jeszcze nie podoba :
- miejsce montażu zbiornika na płyn do spryskiwaczy
- brak zamka klapki paliwa
- Lusterko wsteczne fotochromatyczne - czujnik światła jest za nisko i tylny środkowy zagłówek go zasłania a tym samym auto świeci mi po oczach
- brak domykania szyb z pilota
- kluczyk jest trochę duży i ciężki
- przycisk awaryjnych powinien być na środku
- dysze spryskiwaczy
Na pewno coś ominąłem, ale jak tylko się mi przypomni to dopiszę ;)
Cytat:
Napisał
krowka1978
W 500X jest w pełni progresywne, ustawia siłę w zależności od trybu jazdy, prędkości itd
W tipo jest takie samo, też dostosowuje się do prędkości jazdy.
-
Cytat:
Napisał
krowka1978
Haczyki w bagażniku: w czasie zakupu auta zażyczyłem sobie siatkę na oparcie kanapy, ma dwa haczyki. Do tego dokupiłem siatkę do bagażnika mocowaną do czterech uchwytów w podłodze.
poka poka