Przegub wewnętrzny lewy- wymiana całej półosi lewej-krótkiej
Spotyka mnie właśnie niemiła okazja wymiany przegubu wewnętrznego lewego- a raczej całej półosi lewej krótkiej
Objawy do wymiany zauważone z pozycji kierowcy:
- Stuki przy wysprzęglaniu i zasprzęglaniu- w momencie gdy zaczyna przenosić napęd na koła
- Wibracje całego samochodu na 4,5 biegu przy mocnym depnięciu gazu- z 50-70 km/h
- Przy szybkich łukach w prawo lub zjazdach w prawo ze skrzyżowania z mocniej wciśniętym gazem pojawia się efekt jazdy jakby po kostce brukowej lub tarce
Dodatkowo zauważone przez mechanika- luz na przegubie a po wyjęciu półosi- wybity kielich- w którym chodzi krzyżak przegubu wewnętrznego.
Próby szukania części do naprawy(wersja 1.9 MJTD 8V):
-Intercars- dostępny jedynie krzyżak- na tą chwile -brak w ofercie całej półosi lub samego kielicha
-Inne mniejsze sklepy- Słyszałem czasami że jest za 550zł cała kompletna półoś jednak po dłużej weryfikacji okazywało się że nie pasuje jednak do tej wersji
-Jeden jedyny sklep- dostępna jedynie cała kompletna półoś - z przegubem wewnętrznym i zewnętrznym- koszt - 795zł!!!!
-ASO- dostępna jedynie także cała półoś- 1100zł
- Allegro- brak nowej półosi krótkiej lewej, bardzo mały wybór, jedynie dostępne krzyżaki i jeden kielich- zamiennik niewiadomego pochodzenia
Koszt naprawy z uzupełnieniem oleju- 150zł
Wnioski: Nie myślałem, że kupując Fiata będę musiał tyle płacić za naprawę przegubu i że nie będzie można go kupić osobno- jedynie kompletna półoś