To jest widok strony w wersji do druku
-
6 załącznik(i)
Skrzynia biegów M32
Temat mało znany bo chyba temat tabu :) - nikt nie chce się taką wtopą chwalić :) . Firma która rozbierała moją skrzynie robi takich skrzyń tygodniowo :eek: 15 - 20 sztuk (mają min.stałą umowę na naprawy z firmą O... polska ;) ) - sypie się to najczęściej w vectrach i (o dziwo ) insygniach . Z czego w przypadku cromek czy vectry c to domena 150-200tyś km na liczniku , tak w przypadku insigni często do 60 tyś potrafi się sypnąć cała skrzynia . Tak to wyszło ze ślubu join-venture fiata z oplem - silniki fiata były ok , skrzynie Gm ... nie bardzo . Na szczęście już jest po rozwodzie ;) .
W tym przypadku - pacjent : Kromka 2008 - 172 tyś km - czyli modelowy model :) bo sypnęła się w czasie "przewidzianym" :) .
Instrukcja obsługi nie przewiduje wymian oleju w skrzyni - a to pierwszy błąd :
Załącznik 9786
Olej spuszczony ze skrzyni to ciecz na której ktoś smażył tartą blachę i frytki - smród wyjątkowy ...
A kolejny temat to ... wada konstrukcyjna i niechlujne wykonanie :mad:( np. fabrycznie spinkolone "upakowanie" ) .
Parę dobrych fotek :) :
Załącznik 9787Załącznik 9788Załącznik 9789Załącznik 9790Załącznik 9791
Bez zbędnych wymądrzań się zacytuje :
Proces uszkodzenia skrzyni zaczyna się najczęściej od łożyska zamontowanego na końcu wałka (i tak było u mnie ) atakującego za szóstym biegiem. Uszkadzające się łożysko niszczy szósty bieg. Jeśli następuje zatarcie łożyska to temperatura uszkadza bieg termicznie, natomiast w przypadku rozpadnięcia się łożyska, jego elementy mechanicznie uszkadzają poszczególne zębatki. Najczęściej uszkadza się tylna obudowa (uff nie umnie :) ) skrzyni M32 w sposób, który uniemożliwia jej regenerację – niszczy gniazdo łożyska , pękają ścianki obudowy lub wybijana jest dziura.
Komplety piast uszkadzają się niezależnie i ich nadmierne zużycie wynika z wady konstrukcyjnej.
Teraz parę słów na zamknięcie :) - zwłaszcza dla szukających kromki .
Temat niestety bardzo prawdopodobny - więc nie kupować fury bez dobrych 10-15 minut testowej jazdy ze stałą prędkością na 5 i 6 biegu powyżej 130-140 km /h . Jeżeli słyszycie delikatne buczenie - to jak ktoś lubi extra wydatki - kupować :) jak nie lubi ... odpuścić .
Jeżeli by mnie ktoś zapytał czy nie wolał bym automatu - odpowiadam NIE :) nie wolał bym bo f40 automat to też kiepska konstrukcja i też się partoli - a praca pozostawia wiele do życzenia - jeździłem wieloma kromkami - w 1,9 150km automat to pomyłka . Oczywiście to moje subiektywne odczucie - ostatnio czytam tu na forum sporo pochwał pracy tego automatu - trzeba widocznie samemu popróbować.
Niezniszczalne fury skończyły się na starych mesiach beczkach :) - teraz wszystko ma projektowaną wytrzymałość ;) agd i samochody wiodą tutaj prym :) . Trzeba mieć to na uwadze . Nawet w bmkach awarie silników m47 czy awarie skrzyń ZF już nie szokują ... . Nawet kiedyś najlepsi partolą . Ale to słabe pocieszenie .
Moja cromka 170 tysi przebyła bezawaryjnie (tylko egr na gwarancji )- teraz się zaczęło - skrzynia , aku , a teraz chłodnica klimy . Liczę że to koniec . A fura jeszcze co najmniej 60 tyś zrobię bo to wyjątkowo dobry samochód za nie dużą kasę :) .
Pozdrawiam i życzę dobrze złożonych m32 ;) .
-
Pytanie- czy w wersji 1.9 JTD 120 KM również występuje ta "cudowna" skrzynia czy tylko w wersji 1.9 JTD 150 KM 16V???
-
Występuje w wersjach 120 i 150 konnych ...
-
Jak sprawa ma sie z 2.4 200 Km? Orientujesz się.
-
Cytat:
Napisał
lukq
Jak sprawa ma sie z 2.4 200 Km? Orientujesz się.
Tam są tylko automaty.
-
Automat w 2.4 pracuje super. Nie wiem skąd te negatywne opinie (od moje 3 auto z automatem, więc mam jakieś porównanie).
-
Chodzi o czas, ktory jest potrzebny do zebrania sie z 1200 obr do zakresu max. Momentu. W miescie to nie jest fajne. Szybkie decyzje nie sa tak szybkie.
Auto nie reaguje szybko na gaz jadac 50, 70 km/h
W 150 KM jest inaczej.
Pzdr
-
Cytat:
Napisał
mrozek
Chodzi o czas, ktory jest potrzebny do zebrania sie z 1200 obr do zakresu max.
Wystarczy przycisnąć i następuje redukcje :)
-
Czyli w 1.9JTD 120 km również trzeba słuchać skrzynii. Porażka
Chyba lepiej szukać Cromke automata.
-
Cytat:
Napisał
dominiq
Wystarczy przycisnąć i następuje redukcje :)
Tylko jak zapewne się domyślasz - to zbieranie się z "dołu" w 1,9 i w 2,4 jest trochę inne - jak napisał Mrozek :) .
Cytat:
Napisał
gregsen
Chyba lepiej szukać Cromke automata.
Jak klęknie Ci ten lepszy automat ;-) - to w google będziesz pisał Aisin af40 naprawa ;) .
Mina też będzie wyjątkowa - jak przy manualu ;) .
-
Cytat:
Napisał
BART_osz
Tylko jak zapewne się domyślasz - to zbieranie się z "dołu" w 1,9 i w 2,4 jest trochę inne - jak napisał Mrozek :) .
Jak klęknie Ci ten lepszy automat ;-) - to w google będziesz pisał Aisin af40 naprawa ;) .
Mina też będzie wyjątkowa - jak przy manualu ;) .
I tak źle i tak niedobrze :smile:
-
No niestety ... czasy niezniszczalnych fur ala mesiowa beczka minęły bezpowrotnie :(
-
A gdzie w okolicach Żor znajduje się szpec od tych skrzyń i ile kosztuje naprawa?
-
Z tego co ja wiem jako użytkownik cromy 2,4 to trzeba wymieniać olej w skrzyni co 30.000 max 40.000 km i nie ma problemów. Moja ma przejechane 172000 z czego ok 10.000 po chipie i chodzi rewelacyjnie. Wcześniej miałem cromę 1,9 150 w manualu i nie ma porównania. Każde auto i każdą skrzynie można zajechać. Przede wszystkim świadome serwisowanie. Pojechałem do pseudo mechaników od automatów w sosnowcu i stwierdzili, że nie ma korka wlewowego oleju do skrzyni i wtłaczali olej pod ciśnieniem przez śrubę spustową, a wlew oleju jest pod pokrywą akumulatora :). Dopóki człowiek sam nie poszuka to o fachowców ciężko.
-
I takich fachowców właśnie się boję. Im jest wszytko jedno czy to skrzynia Mercedesa, VW, czy AISIN...
Pzdr