To jest widok strony w wersji do druku
-
4 załącznik(i)
Mam chwilkę więc opiszę wymianę końcówki wtryskiwacza.
Zaczynamy od wypięcia wtyczki oraz przewodu przelewowego
Następnie bierzemy płaską 13-stkę oraz 14-stkę i odkręcamy przewód paliwa od wtrysku.
Załącznik 6114
Następnie bierzemy imbus bodajże 30 lub 25 i odkręcamy łapę wtrysku
Załącznik 6115
ściągamy dwie podkładki z tej łapy i próbujemy jednocześnie wyciągnąć łapę z wtryskiem
Trzeba do tego użyć trochę siły.
Jak już wyciągniemy wtrysk to montujemy go w imadle, porządnie ściskamy, ściągamy starą miedzianą podkładkę i odkręcamy końcówkę kluczem oczkowym 15-stka.
Załącznik 6116
Potem umieszczamy nową końcówkę i przykręcamy potem nakładamy NOWĄ miedzianą podkładkę
Załącznik 6117
Montujemy wtrysk w silniku, przykręcamy łapę, przewód paliwa, zakładamy wtyczkę i przewód przelewowy.
Autko teraz odpala jak nigdy dotąd :D
Mam nadzieję, że komuś się to przyda :)
-
Po wymianie nie miałeś problemów z silnikiem? Niestabilne obroty, nadmierne drgania, kopceniem? Diagnozowałeś parametry w cpu?
-
Szybko ci poszło wyjęcie tego wtrysku tylko pozazdrościć ja w swoim walczyłem żeby go wyjąć prawie godzine tak był zapieczony
-
no dobrze a gdzie kopić te końcówki wtrysków ??
-
trzeba jeszcze pamiętać żeby wykręcać wtryski na gorącym silniku - dużo łatwiej niż na zimnym...
-
właśnie gdzie kupić wie ktoś?
-
-
-
Odkopie ten temat!Czy po wymianie końcówki wtrysku i podkładki miedzianej jest potrzeba ustawienia wtrysków,czy po prostu zakręcasz z powrotem?
-
-
Witam jestem nowy mam pytanko a jak wyglada wymiana koncowek w 1.9 mujtijet 120 km
-
Szczegółowego manuala raczej nie znajdziesz, bo nikt się taką wiedzą na forach niestety nie chwali. Znalazłem coś na YT.
https://www.youtube.com/watch?v=nfR_IeHJ66Y
Nie wiem jakiego wtryskiwacza dotyczy ten manual ale jeśli wymiana końcówki jest tak prosta jak na filmie to jedynym problemem może być wykręcenie zapieczonego wtrysku z gniazda. Oczywiście uważamy aby podczas zdejmowania nakrętki końcówki nie pogubić małych części wtrysku. Na końcówce są 3 otwory. Dwa to otwory centrujące pod kołki, a otwór na obwodzie pomiędzy nimi to otwór paliwowy.
-
Czy po wymianie wtryskiwaczy w Stilo trzeba w jakiś sposób odpowietrzyć układ paliwowy? Jeśli tak, to jak to się robi?
-
Odkopany ale... W CR nie trzeba odpowietrzać układu paliwowego. Po prostu włącz zapłon na 15s zgaś i tak że trzy razy. Potem odpalasz auto bez problemu.
-
Cytat:
Napisał
mlodybe Odkopany ale... W CR nie trzeba odpowietrzać układu paliwowego. Po prostu włącz zapłon na 15s zgaś i tak że trzy razy. Potem odpalasz auto bez problemu.
Po czymś takim paliwo zbuduje ciśnienie jedynie na filtrze paliwa. Wtryskiwacz podczas rozruchu pracować będzie na sucho. Tam nie ma elementów wykonanych z materiałów samosmarujących. Jakieś chwilowe tarcie suchych elementów pojawi się na pewno. Czy jest to bezpieczne dla wtryskiwacza, nie wiem.