To jest widok strony w wersji do druku
-
Pierwszy Fiat w życiu
Witam
Przymierzam sie do zakupu Fiata Punto Evo
Nigdy nie miałem fiata wiec jestem w tym temacie zielony
Chce kupić wersje benzynową i założyć do niej gaz
Który silnik jest najbadziej godny polecenia(moc nie ma wiekszego znaczenia) i który najlepiej bedzie tolerował gaz
Natrafiam na wersje 1.2 i 1.4 8v i 16v widuje w ogłoszeniach 1.4 z mocą ponad 100 koni czyli pewnie t-jet, multair - warte te silniki zainteresowania, z lpg daje rade?
Ponadto widuje wersje z skrzynią 6 biegową czy są z nią jakieś problemy?
Jakie bolączki ma to auto i na co zwracać uwage przy zakupie.
PS. wiem ze juz był podobny temat założony, jednak moja jest sprawa jest bardziej rozbudowana.
-
Mam 1.4 8V jest to wersja 77KM i daje radę, gaz niepotrzebny. Przy jeździe tylko miejskiej jest poniżej 7. Jak dla mnie inwestycja w gaz zupełnie nieopłacalna, a po drugie więcej miejsca w bagażniku :)
1.4 16V ma około 90 KM a jego uturbiona wersja 120 KM. Skrzynia 6 przydaje się na trasie. Jestem na etapie poszukiwań dawcy w dobrym stanie. Skrzynia 5 jest zestopniowana na typową jazdę miejską.
Co do bolączek, to połączenia w gumowych przelotkach, zarówno w drzwiach jak i w klapie, to przyczyna praktycznie wszystkich usterek z tym związanych, np ja przy zakupie nie miałem stopu na klapie. Ale to już moje drugie Punto, więc wiedziałem co i jak.
Poza tym ja nie widzę innych problemów, a mam już dwa i przymierzamy się do zakupu trzeciego. No może poza klamkami zewnętrznymi w tylnych drzwiach, ale w nowszych rocznikach uległo to już poprawie.
-