To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Olej + filtry -
Olej + filtry
Jestem posiadaczem pojazdu fiat garnde punto z 2009 roku 1242,00cm^3, 48,00KW, benzyna. Pojazd ma zamontowaną instalację gazową auto gaz centrum compact. Mam kilka pytań do was, gdyż ja jestem typowym laikiem w tych sprawach.
1. Jak na razie używał oleju silnikowego eft 5W40 (nie mam zastrzeżeń). Zastanawiam się jednak czy nie powinienem używać innego oleju ze względu na to, iż mam zamontowaną instalację gazową.
2. Czy prawdą jest aby wymieniać płyn do chłodnicy co dwa lata? Jeżeli tak to polecacie jakąś markę luk konkretny model do mojego pojazdu?
3. Czy zakup filtra kabinowego (znalazłem tylko jeden taki) z taką specyfikacją tj. Filtr z węglem aktywnym, z działaniem antyalergicznym, z działaniem antybakteryjnym, Filtr pyłowy dokładnego oczyszczania (PM 2.5) za 90 zł może być dobrą inwestycją czy jest to tylko chwyt marketingowy?
4. Czy w moim pojeździe powinno się wymieniać filtr paliwa (nigdy tego nie robiłem) ?
Dzięki za wszelką pomoc
-
Ad 1. Najważniejsze aby używać oleju zgodnie ze specyfikacją producenta. Jeśli "wrotka" śmiga na 5W40 to raczej OK. Nie mam doświadczenia z LPG ale moim zdaniem najważniejsza jest wymiana min. raz w roku jeśli przebiegi są niewielkie lub zgodnie z nalotem. Każdy silnik odwdzięczy się za cykliczna wymianę i dobry olej. Te silniki dość trudno zamęczyć ale nie jest to niemożliwe. Czy oleje dedykowane do LPG są lepsze nie wiem. Ja używam w swoich rydwanach (Croma i GP) Liqui Molly 5W40 TopTec 4100 i serdecznie polecam.
Ad 2. Jeśli jesteś nowym posiadaczem i nie znasz daty wymiany płynu chłodzącego to profilaktycznie można wymienić. Można to połączyć z wymiana rozrządu (wraz z pompą wody). Co do marki ja używam PRESTONE i wymieniam nie co 2 ale co 5 lat. Co dwa lata wymieniamy płyn hamulcowy.