To jest widok strony w wersji do druku
To jest widok strony w wersji do druku
Przejdź do pełnego widoku tematu
Hak holowniczy -
Hak holowniczy
Witam, zaistniała potrzeba zainstalowania haka holowniczego i z racji tego, że Punto ma więcej pary niż Panda to i wybór padł na niego.
I teraz pytanie - czy istnieje w tym samochodzie coś, o czym powinienem wiedzieć przed montażem? Jakaś wiedza tajemna? Ostatnie auto z hakiem jakie miałem, to Wartburg 353 z zestawem fabrycznym, więc w temacie jestem zielony jak szczypior.
Punto I, jak w podpisie. Posiada kontrolkę spalonej żarówki. Nie będzie to jakimś problemem przy wpinaniu się w instalację?
Wdzięczny byłbym za info/polecenia zakładu montującego haki w Bydgoszczy/Toruniu.
Pozdrawiam!
-
Z kontrolką problemu nie będzie, bo instalacja w przyczepce będzie zwiększać pobór mocy, a nie zmniejszać, jak np. żarówki LED, z wpięciem w instalkę też nie będzie kłopotu, bo wiązka idzie sobie ładnie wzdłuż bagażnika. Ja zamierzam zakładać hak do ELX 73 konie i z forum FFP wynika, że uciągnie na lajcie, tym bardziej Twoje 90 koni. Z takich już znośnych haków polecano mi firmę Steinhof.
Jaką przyczepkę będziesz targać, jeśli można wiedzieć? Tzn, masa własna, ilość kół i długość?
W dowodzie u siebie mam wbite 1T z hamulcem i 400kg bez hamulca, a zamierzam targać trak przewoźny 6m o wadze ~760kg z hamulcem :E Na pewno jeśli celujesz w taką masę + hamulec można mimo wszystko pomyśleć o dołożeniu tarcz na tył na flansze od GT, nawet w serwisie idzie je dostać za ludzkie pieniądze, a zaciski podchodzą np. Alfy 145/146, tarcze takie jak na przodzie. Pozdro.
-
Dzięki wielkie. Mam zamiar zazwyczaj targać lawetę motocyklową, więc ciężko mu zbytnio nie będzie. U mnie w dowodzie wbite jest 1000 kg z hamulcem i 530 bez, powinienem spokojnie zmieścić się w tej drugiej wartości - najcięższy motocykl jaki posiadam waży 241 kg.