Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016

    ZAKUP PANDY II - silnik 1.1 vs 1.2

    Witajcie koledzy (i koleżanki?). Przymierzam się bardzo powoli do zakupu Pandy 2. Celuję w coś za ok 7000- 8000 zł, przebieg tak poniżej 110 000, niezły stan ogólny. Zastanawiam się nad tym jakie są różnice miedzy silnikiem 1.1 i 1.2. Wiadomo, że lepszy mocniejszy ale jakie różnice w eksploatacji byście wymienili?

    1) Czy 1.1 to ten sam, który był w Seicento.
    2) Któryś ma rozrząd na łańcuchu czy oba są na pasku?
    3) Czy silnik 1.1 cierpi na poważniejsze niedomagania/wady?

    Jeśli macie jakieś porady dotyczące zakupu - to wszystkie są mile widziane



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    22 grudzień 2014
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    28
    Postów
    115
    Auto
    Punto Evo 1.3 Multijet
    Rocznik
    2010
    1) Tak to ten sam co był w Seicento, Punto 1
    2) Oba silniki są na pasku jak i każdy FIRE (1.1,1.2,1.4 )
    3) Co do 1.1 to miałem z nim doświadczenie w Seicencie i głównie tam problemem był kiepski układ chłodzenia i przez to problem z uszczelką pod głowicą, którą czasem wydmuchiwało.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Dzięki kolega za infoacje. Widzę że ciężko będzie kupić coś w miarę niezajezdzonego.
    Albo strucelki z Niemiec albo przebiegi bardzo wysokie.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Punto I to inny silnik - jeszcze SPI bez czunika fazy bez czujnika spalania stukowego. Dopiero w SC dołożyli wtrysk MPI i nowsze normu EURO. Silnik 1.2 to ten sam typ tylko zwi ekszona pojemnośc. Ale uważaj bo od któregoś rocznika - znowu rygorystyczne normy EURO- ten silnik podobno jest już kolizyjny w przypadku uszkodzenia paska rozrządu. Ja mam Pande 1.1 2003 i przebieg aktualnie 52 tysiące, kilka tygodni temu zmieniałem pierwszy rozrząd a tak bezawaryjne no może opony i chłodnica która poleciała

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2016
    Skąd
    N. Sącz
    Postów
    37
    Auto
    Panda 1.2 69km
    Rocznik
    2012
    Czternaście lat na rozrządzie??? Gratuluję koledze...

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Cytat Napisał laska Zobacz post
    Czternaście lat na rozrządzie??? Gratuluję koledze...
    Jakoś tak czas szybko leciał. A jak ją dostałem to miała 10 lat i 28 tysiaków i już wtedy miał być trzeci rozrząd bo podobno co 5 lat trzeba zmieniać no ale silnik bezkolizyjny i o dziwo pasek dobrze wyglądał, napinacz też nie hałasował

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    róźnica pomiedzy 1.1 a 1.2 to pojemność skokowa oraz moc, no i charakterystyka pracy.

    ja bym zdecydowanie polecał 1.2 bo pomimo większej mocy pali mniej (sprawdzone organoleptycznie) i jest dynamiczniejszy. silniki bezkolizyjne, oba na pasku rozrządu, co wbrew pozorom jest lepszym rozwiązaniem niż łancuch, bo co prawdza trzeba częściej wymieniać, ale koszt wymiany mniejszy, wiec całościowo jest to tańsze rozwiązanie niż łancuch, który wymaga wymiany oprócz łancucha kół napędowych i napędzanych oraz pilnowania stanu jak i jakości oleju.

    jak jeszce trafi się wersja z klima to bajka, z premedytacja bym polecił bo miałem pande 1.2 z klimą.
    konstrukcja auta dośc prosta czyli mało co tam może paść a jak padnie to tanie w naprawie. jeżeli ktoś na bierząco serwisował auto (oraz nie dusigrosił) to przebieg 150 tys to to jest prawie na dotarciu, te silniki zgodnie z projektowym założeniem mają przejechać minimum 350-400 tyś bez remontu, warunek to serwisowanie na bierząco oraz nie katowane na zimnym silniku do odcięcia (sa tacy magicy).

    szukałbym auta najlepiej od pierwszego/drugiego własiciela, importy z niemiec to są fury albo po dzwonie (i wyklepane) albo wychechłane ze skręconym licznikiem (i inne cuda), tych zdrowych nie opłaca sie sprowadzac bo ich cena w niemczech jest taka sama jak w polsce a doliczając wszelkie opłaty to handlarz musiałby dopłacać do biznesu.
    obejrz czy ruda nie zaczeła jeść progów, dodatkowo czy własciciel co 40 tys km kontrolował luzy popychaczy zaworów, bo jak ma duży przebieg i to olał to grozi to wypaleniem gniazd zaworowych, szczególnie jak był zagazowany (czytaj, wymiana głowicy...lub taniej całego silnika), tak samo czy kontrolowano poziom oleju w skrzyni co 80 tyś km (ewentulanie wymiana) to są niby pierdoły ale wielu włascicieli tym sie nie przejmuje a potem płacz... że coś padło. do tego wiadomo stan zawieszenia (tuleje, sworznie), tak samo jak znam zycie nikt nie zaglądał do bębnów i patrzył na stan okładzin klocków, bo z przodu na tarczach to wszystko na wierzchu i widać, dodatkowo stan przegubów, bo jak długo byly uszkodzone to się to może skończyć wymianą całego przegubu (piasek robi swoje), częstą usterką jest cieknący wybierak skrzyni biegów (koszt samego uszcelniacza to 20 zł + robocizna) można to pomylić z cieknącym/nieszczelnym uszczelniaczem przegubu od strony skrzyni biegów.

    wiecej histori odnośnie pandy nie znam.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2016
    Skąd
    N. Sącz
    Postów
    37
    Auto
    Panda 1.2 69km
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    ja bym zdecydowanie polecał 1.2 bo pomimo większej mocy pali mniej (sprawdzone organoleptycznie) i jest dynamiczniejszy. silniki bezkolizyjne, oba na pasku rozrządu,
    Chyba nie wszystkie 1.2 są bezkolizyjne...

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał laska Zobacz post
    Chyba nie wszystkie 1.2 są bezkolizyjne...
    1.4 sa kolizyjne, 1.2 sa bezkolizyjne

    ale wystarczy wymieniać co wlaściwy przebeig/czas pasek rozrządu wraz z napinaczem (ewentualnie z pompą płynu chłodniczego) to nic nei grozi czy to kolizyjny czy nie. Zresztą ja nie rozumiem jak można jeździć na pasku do jego zerwania.... to już trzeba być januszem oszczędności a potem płacz że stoimy w szczerym polu w środku zimy.
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 04-06-2017 o 12:33

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2016
    Skąd
    N. Sącz
    Postów
    37
    Auto
    Panda 1.2 69km
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    1.4 sa kolizyjne, 1.2 sa bezkolizyjne

    ale wystarczy wymieniać co wlaściwy przebeig/czas pasek rozrządu wraz z napinaczem (ewentualnie z pompą płynu chłodniczego) to nic nei grozi czy to kolizyjny czy nie. Zresztą ja nie rozumiem jak można jeździć na pasku do jego zerwania.... to już trzeba być januszem oszczędności a potem płacz że stoimy w szczerym polu w środku zimy.
    Teraz już niewiem.... Na forum wyczytałem że silniki 1.2 od któregoś tam roku są kolizyjne. A już na pewno mój 1.2 69 km. Tydzień temu robiłem rozrząd i mechanik w aso fiata mówił że na sto procent jest bezkolizyjny.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    23 maj 2016
    Skąd
    wioska wilków ale nie Basior.
    Postów
    341
    Auto
    Były seicento i Panda ,są :Astra G X16SZR , Astra G Z14 XEP, Corsa D A14XER
    Rocznik
    12.1999, 09.2009, 11.2012
    Silnik 1.1 z kwadratowym korkiem wlewu oleju - bezkolizyjny, silniki 1.1, 1.2 z okrągłym korkiem wlewu oleju - kolizyjne. Podobno

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2016
    Skąd
    N. Sącz
    Postów
    37
    Auto
    Panda 1.2 69km
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał sandamiano Zobacz post
    Silnik 1.1 z kwadratowym korkiem wlewu oleju - bezkolizyjny, silniki 1.1, 1.2 z okrągłym korkiem wlewu oleju - kolizyjne. Podobno
    No właśnie, podobno... Jest ktoś kto może na 100% potwierdzić jak to jest z tymi silnikami???

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    396
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Kolizyjny czy nie i tak trzeba rozrząd po zakupie zrobić dla spokoju ducha, więc w sumie co za różnica. A jak zrobisz to już lata spokoju.
    Posiadałem zarówno wersję 1.1/54 i 1.2/60 - różnica jest, ale bardzo niewielka. Gdy zrobiłem wyścig spod świateł 1.2 vs 1.1 wygrałem wersją 1.2 do następnych świateł może o 20cm, więc w sumie bez znaczenia. Spalanie rzeczywiście około pół litra mniejsze w 1.2 (w 1.1 średnią miałem 7.5l/100 - tylko miasto, w 1.2 - 7,1l/100). Nie wiem jak z wersją 1.2/69KM.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2016
    Skąd
    N. Sącz
    Postów
    37
    Auto
    Panda 1.2 69km
    Rocznik
    2012
    W 1.2 bez większych problemów mieszczę się w 6,5 / 100. Wkurza mnie że na jedynce jest jakby odcinka przy jakichś 3000 obr/m Byłem z tym na serwisie i mi powiedzieli że silniki z euro 5 tak mają bo to jakiś wymóg ekologiczny. Ale jeżdżę autami innych marek również z euro 5 i w żadnym nie spotkałem się z jakimś ograniczeniem obrotów na pierwszym biegu, normalnie kręcą do czerwonego pola. W pandzie jest tak; ruszasz na jedynce i przy jakichś 3000 obr/m (nie wiem dokładnie bo nie mam obrotomierza) następuje odcinka, i trzeba jakieś 2 sekundy czekać i dopiero kręci dalej...


 

Podobne tematy

  1. Zakup Pandy
    Napisany przez zbychter na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-02-2017, 00:55
  2. Zakup Ducato II jaki silnik 2.3 czy 2.8
    Napisany przez xcooliox na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-08-2016, 12:37
  3. Promocje w salonach Fiata, a zakup Pandy II Classic
    Napisany przez LitaseQ na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-01-2013, 23:43
  4. zakup pandy
    Napisany przez kede86 na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-10-2012, 09:36
  5. zakup PANDY
    Napisany przez czarmar na forum Panda
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 28-07-2011, 21:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpanda-442zakup-pandy-ii-silnik-1-1-vs-1-2-a-36659

panda 1.1 czy 1.2

panda 1.1 silnik kolizyjnypanda 1.2 pasek czy lancuchpanda ii 1.1 opiniepanda 1.1 vs 1.2fiat panda jaki silnikfiat panda silnik 1.1 czy 1.2forum fiat panda 1.2silnik panda 875. pasek czy lancuch187a1000 bezkolizyjnyseicento 1.2 69 km fiatpanda forumfiat panda 1.1 vs 1.2fiat panda 1.2 opiniesilnik 1.2 a 1.1 fiat panda roznicaczu fiat panda ma kolizyjny silnikFiat dlaczego 1.2 mocniejsze od 1.1panda poj 1.1 czy .1.2panda 1.2 69 km forumjak zmienic silnik 1.1na 1.2fiat pandafiat pand opina silnikafiat panda silnikisilnik pandy w seicentofiat panda 1.2 70 koni jakibsilnik

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl