Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2010
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    1
    Auto
    Panda

    Wymiana dmuchawy - jak to wykonać

    Witam,

    Mam problem z buczącą dmuchawą w Pandzie z 2004r. z klimatyzacją manualną.
    Przeczytałem w kilku wątkach na forach, że wymiana dmuchawy jest bardzo prosta (3 śrubki). Nietstey jakoś mi się to nie udaje.
    Odkręciłem schowek po stronie pasażera i na tym się zatrzymałem Potem szukając mocowania dolotu powietrza odkręciłem podszybie i okazało się, że nie znalazłem tam żadnego mocowania.
    Dmuchawę lepiej jest widać od strony kierowcy ale powiem szczerze, że chciabłym uzyskać podpowiedzi jak mam ją wyjąć. Najlepiej jeżeli macie jakieś schematy mocowania ale każda pomoc będzie mile widziana.

    ----------------------
    Znalazłem ten post http://www.fiat.auto.com.pl/forum/vi...f17b38eeb82b26

    Udało mi się od strony kierowcy odkręcić śrubkę 5.5mm.
    Nie mogłem "wymacać" zaczepów. CO gorsza nie za bardzo mogę przekręcić całością.
    Może coś podpowiecie. Osoby opisują, że odkręcają silnik kręcąc całością w lewo a w instrukcji jest napisane, żę zgodnie z ruchem wskazówk zegara (czyli w prawo).


    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! UDAŁO SIĘ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tak. Udało mi się wyjąć dmuchawę i o dziwo po przesmarowaniu wiatraczek działa jak nowy
    Dla osób które szukają wskazówek jak to zrobić.

    1. Używać do lokalizacji telefonu z funkcją kamery+świateło (to bardzo ułatwia robotę)
    2. Od strony kierowcy kładziemy się na plecach i z kluczem 5.5mm
    3. Odłączamy zasilanie dochodzące do wentylatora
    4. Nie martwimy się plastykowymi zatrzaskami bo one tak na prawdę się utrudniają nam demontarzu
    5. Odnajdujemy (przy pomocy kamerki) śrubę. Znajduje się ona około godziny 3 i jest poniżej elementu gdzie podłącza się zasilanie do wentylatora (to powinno ułatwić w zloklizowaniu tej śrubki). Uwaga ja się na początku pomyliłem i wykręciłe dwie inne śruby
    6. Po odkręceniu śrubki przekręcamy cały wentylator w prawu (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i mamy już wentylator w ręku.
    7. Wentylator posiada kapsel plastykowy (pomiędzy dwiema śrubami) na tyle. Zdejmujemy go i wtedy mamy dostęp do łożyska. Smarujemy je.
    8. Ja dodatkowo zdjąłem sam wentylator (łopatki) z czpienia (w dwie osoby łatwo się to robi przy pomocy młotka - jedna osoba trzyma za platykowe łopaty a druga dość energicznie wybija)
    9. PO zdjęciu łopatek przesmarować drugie łożysko
    10. Z powrotem nabić łopatki na silnik - UWAGA sprawdzić, żeby nie dobić łopatek za mocno bo wtedy będą tarły o korpus. Sprawdzić to organoleptycznie
    11. Z powtorem zamontować wentylator i cieszyć się jego cichutką pracą

    I tak zaoszczędziliśmy 160 PLN w serwisie na 1-go Sierpnia w Wawie za robociznę oraz 370 PLN za dmuchawę (cena w serwisie). Aha, dmuchawę można kupić na allego (oryginał) za około 200 PLN.

    Pozdrawiam,



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Przyklejam - przyda się na przyszłość.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2011
    Skąd
    Rudziczka
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Panda 1.1 2005
    W moim przypadku tak jak koledzy zdemontowałem wentylator , lecz nie demontowałem smego wiatraka. W celu posmarowania panewki od strony wiatraka , w stożku tego wiatraka wywierciłem 3 otworki , w takich miejscach , by mieć dostęp do "łożyska" i kap kap cienkiego olejku.

    [size=2][ Dodano: 15 Marzec 2011, 20:14 ][/size]
    No i znowu zaczął piszczeć!!! Tym razem bezdyskusyjnie musiałem zbić wiatrak. No i zaczęły się schody. Dobrze ,że mam trochę pojęcia o budowie i działaniu silników pr. stałego. Po pierwsze wyskoczyła panewka z gniazda łożyskowego i musiałem rozebrać cały silnik,żeby tą skubaną panewkę wsadzić pod koronkę dociskową. Po drugie podczas zbijania (siłą bezwładności)przesunęły się magnesy stojana oraz sam pakiet wirnika na osi. Tak więc po dokładnym wyczyszczeniu (umyciu w benzynie eksrtrakcyjnej) , włożyłem panewkę w gniazdo łożyskowe (pamiętając o pierścienach segera i podkładkach dystansowych) ,poskładałem silniczek uważając na szczotki. Nastepnie delikatnie poprzebijałem magnesy stojana używając drewienka (bo magnesy są ferrytowe t.z. kruche) na wysokość pakietu wirnika.Potem wsadziłem wiatrak a następnie całość do plastikowej obudowy. Na koniec odpowiednia ilość oleju wrzecionowego (specjalny olej do łożysk ślizgowych) no i nurek pod deskę rozdzelczą. Wszystkim odważnym chcę zwrócić uwagę na koronki łożysk (dociski) , segery przed i za obydwoma łożskami , szczotki , pozycję : magnesy stojana - wirnik , oraz polaryzację przewodów przyłączeniowych . Jeśli nie macie dobrego zaplecza narzędiowego nie rubcie tego sami . http://fiatforum.com.pl/images/smiles/zolta.gif Pozdrawiam http://fiatforum.com.pl/images/smiles/boozing.gif

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 sierpień 2015
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    44
    Postów
    4
    Auto
    Panda 1.1
    Rocznik
    2005
    Warto było? Używki są za grosze na allegro. TO nie jest część które psuje sie nagminnie.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2024
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    30
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Panda
    Rocznik
    2007
    Zapisuję, może mi się przydać w przyszłości.
    __________________________________________________ __________________________________________________ _________________
    https://umeblowanysalon.pl/artykuly/...e-domowe-kino/
    Ostatnio edytowane przez Dorota1994 ; 30-07-2024 o 12:18

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2024
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Panda
    Rocznik
    2004
    Przydatny temat. Dzięki.


 

Podobne tematy

  1. [Jak wykonać] Fiat Brava - Siłownik zamka tylnej klapy
    Napisany przez waho. na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-02-2016, 13:13
  2. [Jak wykonać] Montaż radiowego sterowania zamkiem centralnym
    Napisany przez waho. na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 03-01-2014, 13:33
  3. [Jak wykonać] Fiat Brava - Naprawa tylnej wycieraczki.
    Napisany przez waho. na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 22-07-2012, 16:10
  4. [Jak wykonać] Wymiana czujnika wstecznego biegu.
    Napisany przez waho. na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-08-2010, 22:10
  5. [ukł. chłodzenia] Elektronika elektro-dmuchawy nr 1
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-11-2009, 23:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat panda wentylator nawiewu

dmuchawa fiat panda

wymiana dmuchawy fiat panda

wentylator fiat panda

wymiana wentylatora nawiewu seicento

fiat panda wymiana wentylatora

fiat panda wentylator

wymontowanie wentylatora panda

wentylator nawiewu fiat panda wymiana

wymiana dmuchawy seicento

https:fiatklubpolska.plpanda-442wymiana-dmuchawy-jak-wykonac-10181

panda dmuchawa

wentylator nawiewu fiat panda

silnik dmuchawy panda

dmuchawa panda

wymiana linki nagrzewnicy seicento

silnik dmuchawy fiat panda

wentylator panda

wymiana nagrzewnicy fiat panda

wymiana wiatraka fiat panda

wentylator nagrzewnicy fiat panda

wymiana wentylatora panda

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl