Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 19 z 19
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2015
    Skąd
    Pyskowice
    Wiek
    34
    Postów
    2
    Auto
    Pan da 1.1 8v
    Rocznik
    2004
    Cześć, temat dalej nie wyjaśniony, a niestety i moją Pande 169 1.1 to dopadło. Przód żyleta, tył ręczny żyleta, a nożnego nie ma(lewy 0,11, prawy 0,14). Zdjąłem bębny i o dziwo wszystko działa książkowo. Podejrzewam problem z rozkładem siły hamowania. Orientujecie się jak to sprawdzić? A może problem leży gdzieś indziej?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2017
    Skąd
    Raszyn/W-wa
    Postów
    78
    Auto
    Fiat Uno 1.0 Fire & Polonez Caro Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    2002 & 2000
    Zdjąłem bębny i popatrzyłem, czy zdjąłem bębny i porozbierałem, a potem oceniłem? Nie leje się z cylinderków? Może przewody elastyczne tylne się zatkały (chyba się rozwarstwiają czasem czy jak to nazwać)

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2018
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1
    Auto
    panda 1.1
    Rocznik
    2003
    Witam. W pandzie 169 (od 2003) problemem są zawory redukcyjne siły hamowania tylnej osi, które mają na celu zmniejszyć ciśnienie w tylnych cylinderkach, aby nie doprowadzić do zablokowania tylnych kół. Zawory są umieszczone w tylnej pompie. Ich usterka polega na tym, że albo hamuje za mocno (blokuje koło) albo wcale. Nowe zawory są koszmarnie drogie a używanych nie ma sensu kupować. Ale można je łatwo zregenerować, bo są rozbieralne. Wymienia się 2 o-ringi i poleruje powierzchnię, na której pracuje większy o-ring. Rozmiary o-ringów to 1,78x1,78 oraz 7,1x1,78 koniecznie z EPDM aby były odporne na glikol zawarty w płynie hamulcowym. Po regeneracji siła hamowania 0,85kN. Niewielka, a nawet zbyt mała aby współczynnik siły hamowania dla osi był większy od 50% (wychodzi ok 40%) ale panda tak ma. Dodam że wcześniej zostały wymienione bębny, szczęki, cylinderki, sprężynki, płyn hamulcowy i nic to nie dało. Jedno koło blokowało a drugie nie hamowało wcale. Dopiero regeneracja reduktorów przyniosła skutek.
    A jeżeli diagnosta nadal się będzie czepiać, że tył nie hamuje, to trzeba z reduktorów wymontować trzpień ale wtedy trzeba uważać, bo tył będzie się blokować przy lada hamowaniu. Dodam, że reduktory siły hamowania tylnej osi miały tylko pandy bez ABS.
    Pozdrawiam

  5. #19
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał cezzar Zobacz post
    Dodam że wcześniej zostały wymienione bębny, szczęki, cylinderki, sprężynki, płyn hamulcowy i nic to nie dało.
    Wężyki też?

    Panda (ten model) powinna mieć na pomiarze w SKP większy współczynnik hamowania osi tylnej, minimum 50%.

    Zawory redukcyjne (ograniczniki siły hamowania) psują się w każdym samochodzie. Wymiana oringów i polerowanie to jest jakiś pomysł, pytanie tylko czy się uda i na jak długo wystarczy taka regeneracja.
    Wiesz że osłabienie sprężyny w zaworze redukcyjnym powoduje zmniejszenie ciśnienia? (a tym samym siły hamowania)
    Sprężyny są tym elementem który dobiera się "do zastosowania", muszą mieć odpowiednią sztywność w zależności od działania reszty układu hamulcowego (ciśnienie za pompą, planowane ciśnienie na elementach wykonawczych).
    Mówię o typowym rozwiązaniu:
    Korektor siły hamowania – zasada działania, zastosowanie | Donocik.pl


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [ukł. hamulcowy] Problemy z hamowaniem :(
    Napisany przez waho na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 19-03-2009, 13:42
  2. [ukł. hamulcowy] Dziwnie zachowujący się ABS
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 16-03-2009, 21:07
  3. [ukł. hamulcowy] MAREA Hamulce tył; Bębny na tarcze
    Napisany przez interceptor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-03-2009, 11:38
  4. [ukł. hamulcowy] problem z ABS!!!
    Napisany przez ciecieszek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-02-2009, 18:47
  5. [ukł. hamulcowy] wspomaganie hamulców w sienie
    Napisany przez kita123 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-07-2008, 21:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat panda hamulce tylne

panda hamulce

hamulec reczny fiat panda

regulacja hamulca recznego fiat panda

tylne hamulce fiat panda

fiat panda hamulce

samoregulator fiat pandahamulec roboczy fiat pandahamulce panda
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl