Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2021
    Skąd
    Słubice
    Wiek
    34
    Postów
    7
    Auto
    Panda II 1.1
    Rocznik
    2003

    Syczenie i wyjąca pompa paliwa podczas jazdy :(

    Witam serdecznie wszystkich, którzy tu zajrzeli!

    Aby nie przeciągać… odrazu‡ przejdę™ do rzeczy. Od dziś› mam problem z Pandą… (2 gen. 2003 1.1 54KM) i z układem paliwowym. Po wyjechaniu z domu i przejechaniu może 400 m z okolic baku zaczęły się wydobywać nietypowe dźwięki podczas jazdy. Jest to takie " mokre syczenie" (tak jakbyście chcieli zassać przez cienką rurkę powietrze polewając… jeden koniec wodą). Jednocześnie do tego dochodzi wzmożone "bzyczenie" pompy paliwa (tak jakby dostała oporu i mocniej pracowała. Dźwięki te występują i znikają jednocześnie.

    Te dwa dźwięki znikają na kilka sekund w 2 sytuacjach:

    1. jak przez moment odpuszczę gaz i z powrotem dodam tyle ile było. Po kilku sekundach znowu się™ zaczyna
    2. jak dodam chwilowo mocniej gazu. Po chwili normalnej jazdy znowu wszystko wraca jak zły sen

    Dzieje się to tylko podczas jazdy. Autko odpala normalnie i wolne obroty są stabilne. Nie zauważyłem żadnego szarpania podczas jazdy jak problem daje o sobie znać.

    Na początku wydawało mi się, że odma się zablokowała (że duże podciśnienie i pompa ma ciężko itp), ale na próbę odkręciłem korek paliwa, przejechałem się i to nie to. Problem jest nadal.

    Czy ktoś z Was spotkał się z takim zjawiskiem?

    Na chłopski rozum coś jakby blokowało pompę paliwa. Jutro zamierzam wyjąć wkład z baku i wszystko obejrzeć. Boję się tylko, że pompa to nie przyczyna, a skutek jakiejś innej awarii - tfu tfu tfu. Każda podpowiedź czy sugestia bardzo mile widziana!

    Dodam, że od dłuższego czasu na odcinku 13 km (w tym połowa to miasto) nie mogę zagrzać do końca silnika (Płyn pod MAX i nie ubywa). Od jakiegoś czasu zawsze temperatura była poniżej połowy skali (2-3 kreski). Teraz zimą dochodzi do max 1/4 skali (nagrzewnica wyłączona). Jak zostawię auto na wolnych to temperatura normalnie osiąga połowę skali a nadmuch daje ciepłym powietrzem. Podczas jazdy mało co grzeje. Termostat już zamówiłem (BEHR/Mahle). Wierzę tylko, że przez niedogrzewanie silnika nie stało się nic poważniejszego ...

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

    Pozdrawiam
    Kamil
    Ostatnio edytowane przez Panda303 ; 08-02-2021 o 23:25



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    odkręć korek paliwa-poluzuj jeśli to możliwe i przejedź się -sprawdź wynik. Miałem coś podobnego w ..Polonezie (tak ,prehistoria) ,auto traciło moc . Po popuszczeniu korka znikały objawy . To odpowietrzenie baku wtedy się przypchało (jakiś zaworek ) . Nie może pompa pracować na wysokim podciśnieniu ,bo nie jest pompą próżniową . Często wystarczy dmuchnąć sprężonym powietrzem zwrotnie w układ odpowietrzania -mechanik sobie poradzi . Teraz układy mają pochłaniacz węglowy oparów ,jest trudniej . https://www.ms-motorservice.com/pl/t...ornika-paliwa/

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2021
    Skąd
    Słubice
    Wiek
    34
    Postów
    7
    Auto
    Panda II 1.1
    Rocznik
    2003
    Opcję z korkiem już próbowałem, bez skutku niestety. Odpowietrzenie układu zdaje się działać w porządku. Przy wyciąganiu korka też nie ma efektu zasysania.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    A faktycznie ,zanim mechanika to moze zalej specyfikiem do czyszczenia wtryskiwaczy (STP lub inne?) ,wtryskiwaczy bo jest mocniejszy w działaniu ,mało paliwa dużo płynu. to niedrogo a często ta chemia potrafi pomóc jeśli na pompie jest syf .

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2020
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    40
    Postów
    107
    Auto
    Bravo 1.9
    Rocznik
    2007
    Bardzo polecam w tym celu preparat od tec2000, sprawdzony przeze mnie, działa świetnie.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2021
    Skąd
    Słubice
    Wiek
    34
    Postów
    7
    Auto
    Panda II 1.1
    Rocznik
    2003
    Już po rozbiórce. Powiem w skrócie - tego nie uratowałby już chyba żaden preparat.

    W baku ogólnie nie ma wyraźnie zauważalnego mułu, smok był czysty. Ale to co wyleciało z filtra za pompą to masakra. Benzyna dosłownie była czarna z bardzo drobnym syfem (jak ił). Jak się przyjrzeć to były w niej jakieś bardzo drobne opiłki, które zapewne pochodzą od pompy. Pod palcami natomiast nie da się ich wyczuć.

    Czeka mnie kupno nowej pompy.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cena za kompletną pompę jest śmiesznie niska, zresztą jak wszystkie części zamienne do tego autka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2021
    Skąd
    Słubice
    Wiek
    34
    Postów
    7
    Auto
    Panda II 1.1
    Rocznik
    2003
    Cena oryginału (cały zespół zasilający w paliwo) waha się w granicach 600 zł także jeszcze ujdzie. Na chinola za 100 zł mnie nie stać

    Nie podoba mi się tylko, że inżynierowie fiata dali tam niewymienny filtr paliwa, który jest zintegrowany z całym wkładem pompy. W efekcie trzeba wymieniać kompletną pompę, gdy zapcha się filtr, bo samej obudowy filtra bez pompy oczywiście nie idzie dostać. A na to nie trzeba będzie długo czekać, bo wiadomo jaka jest często jakość paliw w naszym kraju.

    Reasumując trzeba szykować 6 stówek na pompe co każde 40-50 tysięcy km.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Warto tankować na sprawdzonych stacjach. W Seiko jest już chyba ponad 120 tys. na liczniku i ciągle siedzi fabryczna pompa, więc z tą wymianą co 40-50 tys. trochę przesadziłeś

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2021
    Skąd
    Słubice
    Wiek
    34
    Postów
    7
    Auto
    Panda II 1.1
    Rocznik
    2003
    Obyś miał racje stary

    Panda już poskładana, temat do zamknięcia. Dzięki wszystkim za pomoc!


 

Podobne tematy

  1. Syczenie koło filtra paliwa
    Napisany przez edziu125 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-08-2015, 11:35
  2. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 27-08-2014, 12:54
  3. Szarpało podczas jazdy, teraz nie odpala-czy to może być padnięta pompa paliwa
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-05-2014, 00:23
  4. syczenie podczas jazdy z większą prędkością
    Napisany przez lukibrava na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-04-2013, 15:36
  5. [osprzęt silnika] [Brava 1.6] zapach paliwa i syczenie przy
    Napisany przez mamut-tme na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 04-07-2011, 10:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plpanda-442syczenie-i-wyjae-ca-pompa-paliwa-podczas-jazdy-48314

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl