Co do skrzyni to nie dam Ci odpowiedzi.
O motorku z PII zapomni tam ECU inaczej steruje licznikami i może być tak, że w ogóle nie będą działać z tymi od Pandy
Pomogę Ci jeszcze inaczej ale musisz się upewnić.
Podobno (z ostrym naciskiem na podobno) do 1.1 pasuje głowica 1.2 Punta I 75. Dodatkowo trzeba chyba też zmienić tłoki, układ dolotowy i wydechowy na ten z PI.
I już masz 75KM
Jeśli będzie mało to może wtedy delikatny nadmuch.
A jeśli kasa dusi to może od razu lepiej kupić to 1.4
Pozdrawiam
Edit
Nie sugeruj się tym że to jest o Czinkłento
Silnik jest ten sam.
Kod:
"W tym watku postaram sie opisac wszystkie interesujace aspekty dotyczace przekladki silnikow oraz modyfikacji .
wybor silnikow i autek z ktorych one pochodza
1.2 8V SPI - 60KM (punto I, Lancia Y)
1.2 8V MPI - 60KM (z Punto II, Lancia Y)
1.2 8V MPI - 73KM (Punto I, Palio)
1.2 16V - 86KM (z PuntoI, Lancia Y)
1.2 16V - 80KM (z Punto II, Lancia Y, Albei itp)
1.2 16V - cos ok 82KM (taki byl w Bravo(a))
Na poczatek krotkie info na temat przekladki silnika z 1.1 spi na1.2 8v MPI 73KM .
Co bedzie potrzebne :
- kompletny silnik z listwa wtryskowa i kolektorem ssacym ( kolektor wydechowy pasuje od 1.1 , mozna zastosowac jako tymczasowe rozwiazanie w przypadku braku $$ )
-pompa paliwa od MPI , poniewaz od SPI jest slabsza , ale raczej nie powinna być z 1.1 mpi lub p2 bo te nie maja powrotu, chyba ze mamy listwe bez powrotu wtedy musimy mieć taka pompe
-koncowka przewodu paliwowego , poniewaz w listwie od MPI przewod jest przykrecany a w SPI jest wciskany
-fragment wiazki elektrycznej od MPI , konkretnie cztery kabelki do wtryskiwaczy
- komputer od 1.2 MPI
- kopulka filtra powietrza od 900 lub Palio 1.2 , lub jakakolwiek inna konstrukcja z filtrem stozkowym , poniewaz seryjna puszka filtra od 1.1 nie zmiesci sie pod maske z racji wyzszego silnika
Co pasuje od 1.1 :
- rozrusznik
- alternator (w zaleznosci od kolka fonicznego trzeba dawac podkladki pod altka (i szlifowac lape) lub nie)
- sprzeglo kompletne
- skrzynia biegow (C514) , polosie
- przewody gumowe i uklad chlodzenia od 1.1
1.2 16v z p1
j.w. tylko powinna być cala wiazka od tego silnika (gdyz inaczej sa rozmieszczone poszczegolne czujniki) ale można zmodyfikowac ta z 1.1, kopulka filtra powietrza nie jest wymagana bo jest zupelnie inny kolektor.... uklad chlodzenie może zostac z 1.1 ale lepiej jest torche pokombinowac (seryjny przewod 1.1 do zbiornika może się ptrzetrzec miedzy glowica a pasem przednim dlatego ze 16v ma szersza glowice) z dolna rurka do chlodnicy z p1 (znaczy trzeba zrobic malego mixa ) i dac zbiornik wyrownawczy z 900, oczywiście kompletne sprzeglo musi być z 16v bo jest wieksze i wytzrymalsze i kolektor wydechowy tez z 16v bo z niczego innego nie pasuje, do listwy wtryskow pasuja szybko zlaczki przewodow paliwowych z 1.1 mpi
Jesli chodzi o o CCS to lap nie trzeba zmieniac ,
przy silnikach 900/700 trzeba zmienic lapy na cento 1.1 z wyjątkiem przedniej lapy skrzyni bo ta musi być z ccs’a
Jesli chodzi o SC to czasami trzeba zmienic przednia lape przy skrzyni na stalowa, aluminiowa lub od ccs’a w zaleznosci jaka mamy skrzynie, ta lape najlepiej kupic gdy już będziemy mieli skrzynie w swoich rekach. Z 700/900 do 1.1/1.2 pasuje tylko dolna/tylna poduszka szkrzyni, w sc powinno się zmienic ta poduszke na ta z cc gdyz jest mocniejsza, dodatkowy wszystkie poduszki powinno się zalac klejem do szyb aby je usztywnic aby silnik nie latal po calej komorze
700/900gaznik
trzeba zmienic zbiornik paliwa na ten spi, + pompa z mpi, trzeba poprowadzic nowe kabelki do pompy paliwa,(razem z bezwladnosciowym wylacznikiem pompy) i jak ktos chce trzeba tez dac kabelek do obrotka, chlodnica może być z 900, zbiornik wyrownawczy i rurki do chlodnicy w zaleznosci czy do 8v czy do16v ale o tym pisalem już wczesniej. Potrzeban jest również podstawka pod ecu, wiazke elektryczna wywalamy od kastki laczacej wiazke silnika z wiazka reszty auta i laczymy z wiazka nowego silnika, potrzeba jest również wajcha zmiany biegow (razem z linkami) z sc 1.1 z podciaganym wstecznym
900spi
j.w. oprucz zbiornika paliwa i kabelka do pompy
1.1 mpi na 1.2 mpi 8v
można zostawic seryjna elektronike + przeprogramowanie lub zmieniac elektronike na 1.2 75km....
1.2 16v z punto 2
najlepiej jest dac kolektor ssacy wraz z cala elektronika z punto 1 lub bawic się w zakladanie elektronicznego gazu i calej skomplikowanej elektroniki.... w przypadku zakladania takiego silnika do 1.1 można zalozyc kolektor ssac z p1 zostajac przy elektornice 1.1 mpi + przeprogramowywanie ecu"
Źródło