Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2024
    Skąd
    Ostrów
    Postów
    7
    Auto
    1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2015

    Silnik 1.2 8V 69KM - nie odpala za 1 razem

    Pacjent silnik: Fiat 1.2 8V FIRE MPI VVT 69KM (Panda II, Panda III, 500 II, 500 II FL, Punto Evo, Punto 2012, Ford KA MK2)

    Objawy: jak się zrobiło trochę cieplej, nie chce odpalać za 1 razem :/
    Przy próbie uruchomienia silnika, obroty skoczą do troszkę ponad 1000, tak jak by miał zamiar odpalić, po czym spadają i silnik gaśnie.
    Za drugim zakręceniem, odpala bez problemów.

    Spotkał się ktoś z takimi objawami i czego to może być przyczyna ?

    Podpytywałem się znajomych mechaników, to jeszcze info mam takie że może rozrusznik pada, ma za małe obroty i problem z odpaleniem, bo jak dodam delikatnie gazu to odpala za pierwszym strzałem.
    Wczoraj podłączyłem OBD i nie pokazuje żadnych błędów.

    Wymienione przewody i świece + pompa paliwa, niestety bez pozytywnego rezultatu.

    Co to za chochlik może być ?


    Filmik z uruchomienia autka, niestety złośliwość chciała że odpalił za 1 razem :/
    Ostatnio edytowane przez atomic99 ; 15-09-2024 o 08:11



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    507
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009

    Cool Te "mechaniki" to cienkie bolki.

    Ale co, tak nagle problem, czy coś było robione ostatnio? Albo ten związek z temperaturą jest podpowiedzią (jakiś czujnik).
    Tych znajomych "mechaników" to zmień, bo bzdury plotą i nie znają Fiatów (wstyd się wyłożyć na FIRE 8V). Kompromitacja.
    OBD2 - użyj prawidłowego programu do grupy Fiat: FES, MES, AlfaOBD. Filmik bezwartościowy, pokazuje bzdury (np. ciśnienie w dolocie po przeliczeniu to prawie idealna próżnia, silniki tyle nie generują) oraz nie wiesz kompletnie na co patrzeć (co zarejestrować).
    Macie to zdiagnozować, a nie podstawiać części na oślep (te "świece i przewody" to typowy zestaw niekumatego, + pompę się mierzy, a nie wymienia na pałę).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 04-06-2024 o 13:03 Powód: "Mechaniory" leszcze.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2024
    Skąd
    Ostrów
    Postów
    7
    Auto
    1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2015
    Autko posiadam od lutego, od razu po zakupie (20.lutego) wykonany serwis olej, filtry, płyny (hamulcowy + chłodniczy), komplet rozrządu+pompa i napinacz+pasek osprzętu wymienione.

    Pod koniec marca, zaczął się właśnie tak zachowywać z tym odpalaniem,
    pompa nowa (313011313042 MAGNETI MARELLI) założona 29.kwietnia razem z nowymi świecami i przewodami, wleciało profilaktycznie z powodu przebiegu 198kkm

    OBD2 kolega ma AutoCom DS150E, tak na pudełku chińczyk napisał, reszta po krzaczkowemu więc trudno rozszyfrować, nie pokazuje żadnych błędów.
    Dorwałem też takiego małego iCar3 z aplikacją na androida i też żadnych błędów nie znajduje.

    Ostatnio odpala normalnie za pierwszym (sporadycznie za drugim), zastanawiam się czy to nie przepustnica nie jakiegoś "psikusa", bo jak przekręcę zapłon bez kręcenia i wcisnę 2-3 razy gaz do dechy i zakręcę, to odpala za pierwszym.

    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    ...oraz nie wiesz kompletnie na co patrzeć (co zarejestrować). ...
    To podpowiedz na co patrzeć, żeby prawidłowo zdiagnozować.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2024
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    36
    Postów
    1
    Auto
    Skoda Fabia
    Rocznik
    2015
    Cześć wszystkim. Czym się interesujesz? Jakie są twoje hobby? Interesuję się zakładami. To mój ulubiony sposób na relaks, rozładowanie stresu i zarobienie trochę pieniędzy. Dołącz do VulkanBet casino

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2024
    Skąd
    Ostrów
    Postów
    7
    Auto
    1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2015
    Autko posiadam od lutego, od razu po zakupie (20.lutego) wykonany serwis olej, filtry, płyny (hamulcowy + chłodniczy), komplet rozrządu+pompa i napinacz+pasek osprzętu wymienione.

    Pod koniec marca, zaczął się właśnie tak zachowywać z tym odpalaniem,
    pompa nowa (313011313042 MAGNETI MARELLI) założona 29.kwietnia razem z nowymi świecami i przewodami, wleciało profilaktycznie z powodu przebiegu 198kkm

    OBD2 kolega ma AutoCom DS150E, tak na pudełku chińczyk napisał, reszta po krzaczkowemu więc trudno rozszyfrować, nie pokazuje żadnych błędów.
    Dorwałem też takiego małego iCar3 z aplikacją na androida i też żadnych błędów nie znajduje.

    Ostatnio odpala normalnie za pierwszym (sporadycznie za drugim), zastanawiam się czy to nie przepustnica nie jakiegoś "psikusa", bo jak przekręcę zapłon bez kręcenia i wcisnę 2-3 razy gaz do dechy i zakręcę, to odpala za pierwszym.

    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    ...oraz nie wiesz kompletnie na co patrzeć (co zarejestrować). ...
    To podpowiedz na co patrzeć, żeby prawidłowo zdiagnozować.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    34
    Postów
    122
    Auto
    Fiat Doblo 1.4 Malibu
    Rocznik
    2009
    Proponuję go podpiąć pod MES i zobaczyć co go boli. Do diagnostyki silnika wystarczy Ci podstawowa wersja programu, jedynie kabel sobie kup. Na stronce od nich jest wykaz jaki kabel potrzebujesz do Twojej wersji. Obstawiam STN1170 i żółta przejściówkę. Ewentualnie podjedź do kogoś kto ma. Z doświadczenia wiem że te chińskie wynalazki to średnio się sprawdzają.
    Podpiąć pogram pod czas kręcenia, i dać monitor parametrów jak temperatura silnika, otwarcie przepustnicy i silniczka krokowego, jak jest.

    Jak odpala z wciśniętym pedałem gazu?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2024
    Skąd
    Ostrów
    Postów
    7
    Auto
    1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2015
    Dzięki poszukam takiego osprzętu i softu.

    Z wciśniętym pedałem gazu, odpala bardzo często za pierwszym razem.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    34
    Postów
    122
    Auto
    Fiat Doblo 1.4 Malibu
    Rocznik
    2009
    To może czyszczenie przepustnicy, jej adaptacja. Nie wiem czy tam jest krokowiec, lub czujnik temperatury silnika.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2024
    Skąd
    Ostrów
    Postów
    7
    Auto
    1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2015
    Zamówiłem ten żółty adapter, teraz mam wyjazdy służbowe to nie mam za specjalnie jak pogrzebać przy samochodzie żony.
    Jak będę miał więcej czasu to posprawdzam i dam znać.

    Dzięki za podpowiedzi.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2024
    Skąd
    Ostrów
    Postów
    7
    Auto
    1.2 8V 69KM
    Rocznik
    2015
    Problem rozwiązany, uszkodzony był czujnik położenia wałka rozrządu, po wymianie odpala za każdym razem bez problemów.

    BOSCH 0 232 103 097

    Na komputerach nie wykrywało i nie pokazywało żadnych błędów.


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1 nowy rozrusznik dziala jednak silnik nie odpala za każdym razem
    Napisany przez piotrfeelit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-12-2018, 19:16
  2. stilo Nie odpala za każdym razem
    Napisany przez master85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-02-2018, 21:14
  3. Stilo nie odpala za pierwszym razem gdy silnik jest zimny
    Napisany przez Stilonasz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-04-2017, 19:26
  4. Odpala za 3,4,5 czy 6 razem
    Napisany przez BRAVO 150KM!!! na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 04-03-2013, 21:50
  5. Stilo 1.8 16v odpala za 3-cim razem
    Napisany przez kapslito na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-11-2012, 21:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl