Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: Poduszka powietrzna  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Panda 1.1

    Poduszka powietrzna

    Od jakiegoś czasu świeci mi się czerwona lampka poduszki powietrznej.
    Może ktoś wie gdzie się znajduje centralka od poduszki albo jeszcze lepiej jak zaradzić tej świecącej kontrolce. Chętnie wogóle bym wyłączył poduszkę kierowcy żeby mieć pewność bo w tej chwili obawiam się, że może wystrzelić w każdej chwili.
    Pomóżcie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał aro00
    Chętnie wogóle bym wyłączył poduszkę kierowcy żeby mieć pewność bo w tej chwili obawiam się, że może wystrzelić w każdej chwili.
    Jak świeci kontrolka to znaczy że układ poduszki jest wyłączony, a co mu dolega to się dowiesz jak podepniesz auto pod kompa.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Panda 1.1
    Wielkie dzięki. Teraz będę przynajmniej spokojny. Zastanawiam się czy jest jakiś domowy sposób na całkowite wyłączenie zarówno poduszki jak i tej kontrolki bez podłączania do kompa.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    no jest, odpięcie kabli od poduchy i wyciągnięcie żaróweczki.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    no jest, odpięcie kabli od poduchy i wyciągnięcie żaróweczki.
    Czemu wogole opisujesz takie druciarstwo

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    aro00, lepiej zrób jak Hipo. Jak (odpukać) by zdażyła się jakaś kolizja to może Ci to uratować życie. Na bezpieczeństwie lepiej nie oszczędzać.

    Samemu co możesz sprawdzić to tylko styki i podpięcia. Sprawdź co Ci się uda znaleźć, a najlepiej podepnij to pod komputer. Wtedy wyjdą błęd.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Panda 1.1
    miszko masz 100% racji ale zanim pojadę na komputer chciałbym zrobić co się da własnymi siłami. Na przykład sprawdzić podłączenia tylko nie wiem gdzie ich szukać, no oprócz tego bezpośrednio przy poduszce w kierownicy. Może mi pomożecie w lokalizacji?

  9. #8
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    W ten sposób do niczego nie dojdziesz, bo nawet jesli jakąś chwilową usterkę usuniesz to i tak się o tym nie dowiesz bo błędy poduszki są traktowane jako trwałe i kontrolka bedzie się cały czas świecić.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    aro00, Proponowałbym,nie grzebać samodzielnie przy kabelkach,ponieważ możesz narobić sobie większego bałaganu,jeśli nie masz choć trochę pojęcia o działaniu Air-Bag.Poduszki są aktywowane elektrycznie,i jeśli zrobisz zwarcie to po prostu wystrzelą A to będzie większy koszt jak podpięcie pod kompa

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    8
    Auto
    Panda 1.1
    No cóż macie racje. A co sądzicie o tym: Byłem w autoryzowanym serwisie Fiata gdzie zawołali 130 zł za podłączenie do kompa i samą diagnostykę. Trochę drogo. Podjechałem do mechanika specjalizującego się we włoskich autach. Koszt diagnostyki z usunięciem błędów 50zł, jeśli nie ma błędów nic nie płacę. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?? Warto jechać do autoryzowanego czy można zaufać zwykłemu mechanikowi??

  12. #11
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Jeśli ma normalny sprzet diagnostyczyny a nie zabawki dla amatorów i się zna na tym co robi to czemu nie, serwisowi na slepo też nie można ufać.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2010
    Skąd
    Milanówek
    Postów
    19
    Auto
    Panda VAN i inne
    Nie autoryzowany diagnosta też powie ci co się stało.
    Pokaże czy problem z samą poduszką, napinaczem pasa kierowcy czy pasażera albo czy sam sterownik nawalił.
    Częstą praktyką nieuczciwych sprzedawców jest wstawianie rezystora w miejsce wystrzelonej poduszki czy napinacza pasa by sterownik myślał, że wystrzelone elementy są sprawne.
    Warto zdjąć osłonę tą najgłębiej przy przegrodzie czołowej obok pedałów odchylić tapicerkę i zerknąć, czy śruba mocująca sterownik do nadwozia (8mm) nie była odkręcana.
    Jeżeli nie to problem prawdopodobnie jest w kablach.
    Pozdr.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    ziulak,
    Cytat Napisał ziulak
    Warto zdjąć osłonę tą najgłębiej przy przegrodzie czołowej obok pedałów odchylić tapicerkę i zerknąć, czy śruba mocująca sterownik do nadwozia (8mm) nie była odkręcana
    O jakiej Ty śrubie piszesz?I w jakim aucie?
    Cytat Napisał ziulak
    Częstą praktyką nieuczciwych sprzedawców jest wstawianie rezystora w miejsce wystrzelonej poduszki czy napinacza pasa by sterownik myślał, że wystrzelone elementy są sprawne
    Po creszu i tak sterownik jest do wymiany,nie pomogą mu żadne rezystory
    Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2010
    Skąd
    Milanówek
    Postów
    19
    Auto
    Panda VAN i inne
    Sterownik poduszek jest przymocowany dwiema nakrętkami dokładnie je widać od strony kierowcy. od strony pasażera są wtyczki.
    Fakt po wypadku rezystory nic nie dadzą ale za 100 PLN sterownik można zregenerować, a poduszka czy pasy kosztują trochę więcej. A tak i kontrolka gaśnie kiedy trzeba i komputer pokazuje, że wszystko ok.

    A tak poza tym to jest to chyba forum Panda kolego ROBERT61 więc z kąt to pytanie?

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    ziulak,
    Cytat Napisał ziulak
    A tak poza tym to jest to chyba forum Panda kolego ROBERT61 więc z kąt to pytanie?
    Miałem już troche aut,i chetnie służe pomocą jeśli jest to możliwe,i nie ma znaczenia czy to Panda SC,czy inne autko Dlatego dobrze jest,aby informacje zawarte na każdym forum,były jak najbardziej precyzyjne,bo ktoś w przyszłości może z nich bedzie chciał skorzystać
    Cytat Napisał ziulak
    Sterownik poduszek jest przymocowany dwiema nakrętkami
    Sterownik mocowany jest trzema nakretkami M6 (w przeszłości były 4)
    Cytat Napisał ziulak
    ale za 100 PLN sterownik można zregenerować
    Prawda,istnieje taka możliwość,ale to zależy od tego,czy ktoś stawia na bezpieczeństwo swoje,czy woli zaoszczedzić kase.Moim zdaniem,co komu po kasie jak rozbije głowe o kierownice w której zamiast poduchy był rezystor?
    Poza tym jeśli wykonasz taką naprawe,a potem sprzedaz autko i nie poinformujesz nabywcy o tym że Air-Bag nie działa,to w przypadku wypadku tego klijeta napewno bedzie dochodził dlaczego jaśki nie zadziałały i cały temat wyjdzie na jaw Wtedy koszty zakupu i naprawy tego systemu i tak bedą dużo mniejsze niż odszkodowanie które trzeba bedzie zapłacić Na niektórych rzeczach nie opłaca sie oszczedzać.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] Poduszka
    Napisany przez Mc_Homer na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-06-2020, 16:32
  2. poduszka od skrzyni biegów
    Napisany przez tadko na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-02-2015, 14:07
  3. Czy powinna być poduszka powietrzna kierowcy?
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-09-2010, 14:45
  4. Bezpiecznik poduszka 5A
    Napisany przez dziwnyjaworzno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-02-2010, 13:34
  5. [poduszka silnika i skrzyni biegów] Jak wymienić?
    Napisany przez kiuba_k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-08-2009, 23:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

poduszka panda

poduszka powietrzna fiat panda

wymiana poduszki powietrznej fiat panda

kontrolka poduszki powietrznej fiat panda

fiat panda poduszka powietrzna

poduszka do pandy

kontrolka poduszki powietrznej panda

awaria airbag fiat panda

https:fiatklubpolska.plpanda-442poduszka-powietrzna-7757

kontrolka poduszki fiat panda

poduszka swieci ducato

sterownik poduszek panda

sensor poduszki pandagdzie jest sensor poduszek fiat pandafiat panda kontrolka poduszkipanda kontrolka poduszkijak wyciagnac poduszke powietrzna przy pandziepanda poduszkafiat panda kontrolka airbagpanda swieci czujnik poduszekgdzie jest sterownik poduszek fiat pandaczerwona kontrolka poduszki powietrznej
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl